Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke bare være enige om at Manchester United er den eneste ordentlige toppklubben og at alle andre klubber er enten:

 

A) Skitne kjøpeklubber uten sjel:

  • Chelsea
  • Manchester City
  • Tottenham

B) Møkkalag som lever på gamle meritter:

  • Liverpool

C) Flakslag som vant noen seriegull som følge av særs dyktige barnearbeidere og en usympatisk franskmann:

  • Arsenal

D) Usikker på hva de heter, men de taper som regel mot Uniiiited ;D

 

Jeg synes at Liverpool skal være med jeg. De har vunnet veldig mye og når de vant har ikke så mye å si. Å vinne noe i det siste kontra å vinne noe for lenge siden har ikke så mye å si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessverre ble det ingen vinnere. Nå kan Barca cruise videre...

Tja, si ikke det. Om Inter vinner i dag, sliter Barca. Dynamo er gode hjemme, og det nærmer seg vinter.

Der leder de 1-0. Det med Messi og Zlatan på benken. Alt annet enn et Barca-avansement hadde overrasket meg kraftig.

Mine ønsker slo ikke til nei. 2-0 blir vanskelig å snu for Inter.

Lenke til kommentar
Hvorfor er Manchester U en toppklubb og ikke Liverpool? Når har ikke jeg mye peiling på engelsk klubbers historie, men har Manchester vært noe stor utenom de siste 30-40 åra? Selv om Liverpool ikke har vunnet PL enda har de jo hold seg opp blant de beste og vært med ute i Europa. At de er en drittklubb er vel en subjektiv sak...

Hvem er det som ikke kaller Liverpool en toppklubb her? Selvfølgelig er de det! Lær deg å lese ordentlig før du kommenterer.

 

Utenom de siste 30-40 åra? Haha, du vet ikke hva du snakker om. United er en av de klubbene i verden med mest historie, Liverpool likeså.

Lenke til kommentar

Begynner å bli veldig defensivt fra Fiorentina. Marco Donadel's bytte (Mot Santana) var ikke genialt, han er en av dem som kan gjøre det magiske. Gilla kan rusle ut, han er ubrukelig som ensidig spiss med unntak at han kan oppholde ballen ved enkelte situasjoner, inn med Jovetic.

 

Forøvrig så kunne Zanetti fortsatt...

 

Edit: Ah, herlig at de fortsatt banker på det Plexiglasset der - Good Memories!

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Ta ord ut av munnen på andre er populært her inne :D

 

Chelsea har da historie. Men som toppklubb er historien svært kort og stammer stort sett fra 2000+. Og som toppklubb så snakker vi seiere, kjemper om seieren o.l ikke bare deltaker i toppdivisjonen.

 

Deltaker i toppdivisjonen i England er jo selvsagt også en definisjon på en toppklubb, og da har jo Chelsea en ganske god historie som alle de andre i topp4 og en haug med andre klubber.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det ikke særlig matnyttig å trekke linjer lenger tilbake enn opprettelse av Premier League. Skulle man gjøre det her til lands så vil Fredrikstad plutselig være en storklubb (jeg vil anta at de aller fleste vil rangere klubber som VIF og Brann høyere enn de).

 

Ser man på antall oppnådde poeng til de seks klubbene som har spilt samtlige sesonger i 1. div, så får man:

 

1. Man Utd: 1437

2. Arsenal: 1261

3. Chelsea: 1214

4. Liverpool: 1181

5. Aston Villa: 961

6. Tottenham: 911

 

Merk at Chelsea var uten pengesekken til Roman i 8 av de totalt 14 sesongene.

 

Jeg vil betegne alle de seks klubbene som såkalte storklubber. Lag som Everton og Nottingham Forest er derimot gamle storklubber som ikke lenger er utfordrere til serietittelen.

Lenke til kommentar
Merk at Chelsea var uten pengesekken til Roman i 8 av de totalt 14 sesongene.

 

Har du statistikk over poengfangsten i de aktuelle årene Roman faktisk var involvert?

 

Jeg personlig har ikke så altfor mye i mot pengebruken til Chelsea og City. Hvis man vil kjempe seg inn i den ultimate toppen idag kan man enten 1. Kjøpe seg dit eller 2. Sakte meg sikkert komme seg dit vha. talentutvikling og kloke kjøp.

 

Selvfølgelig er nr 2. å foretrekke, men dette er også en prosess som ville tatt 10-20-30 hvem vet hvor mange år. Det største ankepunktet jeg har mot Chelsea som klubb er den, til tider, grisete spillestilen, de hyppige managerbyttene og alle de ekstremt utsympatiske spillerne. Terry og Lampard er ok, selvom førstnevnte kommer unna med alt på fotballbanen. Spillere som Mikel, Ballack, Drogba, Ashley Cole, Carvahlo +++ er for meg helt umulige å like.

Lenke til kommentar
Merk at Chelsea var uten pengesekken til Roman i 8 av de totalt 14 sesongene.

 

Har du statistikk over poengfangsten i de aktuelle årene Roman faktisk var involvert?

 

Jeg personlig har ikke så altfor mye i mot pengebruken til Chelsea og City. Hvis man vil kjempe seg inn i den ultimate toppen idag kan man enten 1. Kjøpe seg dit eller 2. Sakte meg sikkert komme seg dit vha. talentutvikling og kloke kjøp.

 

Selvfølgelig er nr 2. å foretrekke, men dette er også en prosess som ville tatt 10-20-30 hvem vet hvor mange år. Det største ankepunktet jeg har mot Chelsea som klubb er den, til tider, grisete spillestilen, de hyppige managerbyttene og alle de ekstremt utsympatiske spillerne. Terry og Lampard er ok, selvom førstnevnte kommer unna med alt på fotballbanen. Spillere som Mikel, Ballack, Drogba, Ashley Cole, Carvahlo +++ er for meg helt umulige å like.

 

Legg til Terry så har du min mislike liste og. Jeg liker tøff spillestill, men jeg synes det er fælt det han driver med. Å stemple folk i føttene for å skade de og å bruke andre tjuvtriks er ikke det jeg ser på som tøff spillestil, det blir mer kjerring/Vidar Riseth.

Lenke til kommentar

(fortsatt fra Real-tråden)

Jepp, 19.00.

 

Søndag-

 

Everton - Pool 14.30

 

Arsenal - Chelsea 17.00

 

Barca - Real 19.00

 

Blir ikke så mye bedre enn det.

Blir jaggu ikke mye lesing da. Hadde jeg hatt råd til mer enn 2 pils, skulle jeg sittet på Roadhouse hele dagen, men føler det blir litt feil. Så blir nok Everton - Pool hjemme, Arsenal - Chelsea på pub og så Barca - Real hjemme.

 

Hva tror folk blir resultatene på søndag?

Selv har jeg satt en liten hundrings på:

B

B

H

 

I overkant av 10 i odds på bet365.com. Hadde vært hyggelig nå før eksamensperioden.

Lenke til kommentar
Den går aldri inn.

Tja. Hvorfor ikke? Barca - Real på Nou Camp er temmelig bankers, og jeg har stor tro på at Liverpool tar revansj i Merseyside-oppgjøret. Det er Chelsea-Arsenal som er mest usikker, og der better jeg med hjertet.

For all del, sjansene er små (derav dårlige odds :roll:), men å påstå at den "aldri" går inn er å overdrive.

 

Det er penger jeg har råd til å tape, anyways.

Lenke til kommentar
Den går aldri inn.

Tja. Hvorfor ikke? Barca - Real på Nou Camp er temmelig bankers, og jeg har stor tro på at Liverpool tar revansj i Merseyside-oppgjøret. Det er Chelsea-Arsenal som er mest usikker, og der better jeg med hjertet.

For all del, sjansene er små (derav dårlige odds :roll: ), men å påstå at den "aldri" går inn er å overdrive.

 

Det er penger jeg har råd til å tape, anyways.

 

Barcelona er nettopp nede i en formkurve, Messi og Zlatan er vel ikke meldt 100% og har slitt med (små)skader, og det er enda flere som har vært ute. Real Madrid har Ronaldo tilbake, omtrent alle i troppen er på plass og etter den begredlige cup-exiten og kampene mot Milan har vi vunnet 2 kamper hvis hukommelsen stemmer. Real Madrid leder også tabellen som setter et større press på Barca, noe Pep har sagt at han er litt utilpass med iforhold tl at de skulle vært serieleder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...