Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Henry: "Jeg utnyttet situasjonen." Er det mulig... Har null respekt for den dritten der. Alt han har gjort for fotballen er strøket i min bok.

Du overdriver ikke litt nå? Skal dette her definere karrieren hans? Er Maradona husket kun for "the hand of God"?

 

Selv synes jeg at dette mediehysteriet er som vanlig blåst ut av proporsjoner, men det var vel ikke annet å forvente. Ja, Henry juksa, han valgte den moralsk feilaktige avgjørelsen på de 0,2 sekundene han hadde å tenke i den situasjonen. Jeg tror at mesteparten av spillerne hadde gjort det samme med så mye på spill. Og såkalte fotballeksperter som mener at han burde sagt fra til dommeren lever tydeligvis i drømmeland. Give me a break, hvor mange fotballspillere hadde sagt fra i den situasjonen? Dette hadde Damien Duff å si til BBC etter kampen:

If it was myself or Robbie down the other end we'd have tried it ... you just expect the linesman or referee to see it.

For å snu litt på situasjonen: hvor mange tror det ville blitt et like stort hysteri hvis det var Irland som handset til seg 0-2 målet? Folk hadde fordømt dommeren, men dratt på skuldrene og konkludert med at det er sjarmerende når underdogs går videre.

 

Kan være ærlig om at det er provoserende av Henry å si at det var nødvendig å utnytte den situasjonen, men det er det jeg kaller å være dønn ærlig. Men han kunne for all del bare holdt munn, blir litt som å helle bensin på bålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse er også små-cheaters i min bok. Ja, Rooney også. Faen heller, en som oppsøker å bli felt i straffefeltet er en jukemaker. Blir du sparket ned, er det straffe. Blir du hindret med ulovlige midler i såpass stor grad at det reduserer utsiktene for mål, er det også straffe. Å løpe inn i keeperens hender er heeelt i grenseland. Rooney-straffen mot Arsenal du sikter til eller? Jeg mener den var i jukseland, som veldig mange, om ikke brorparten til og med av straffer i moderne fotball er. Han blir klokkeklart felt, men oppsøker det selv. Fremprovosert straffe akkurat som Gerrard er ekspert på.

 

Har du kilde på din påstand om at disse har uttalt at engelskmenn ikke filmer? Dessuten skriver jeg om briter, ikke utenlukkende engelskmenn. Sistnevnte har en smussigere samvittighet enn skotter og irer når det gjelder filming.

 

Du vil aldri se Richard Dunne, St. Leder eller O'shea mfl dive. Det finnes ikke en på Frankrike jeg kan si det samme om.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar
Du overdriver ikke litt nå? Skal dette her definere karrieren hans? Er Maradona husket kun for "the hand of God"?

Selvfølgelig overdriver jeg en smule. Og ikke sammenlign ikonet Maradona med Henry, please.

 

For å snu litt på situasjonen: hvor mange tror det ville blitt et like stort hysteri hvis det var Irland som handset til seg 0-2 målet? Folk hadde fordømt dommeren, men dratt på skuldrene og konkludert med at det er sjarmerende når underdogs går videre.

FIFA hadde garantert ordnet omkamp, i alle fall.

 

Et tegn på få helter når dere støtter juksemakeren. Sjeleglad fyren ikke har bånd til United.

 

Fox: Nuff said for mitt vedkommende, din post taler for seg selv. Useriøst.

Lenke til kommentar

Here you go Fox: http://www.guardian.co.uk/football/2009/se...ving-john-terry

 

Plagueis: I moderne fotball brukes det dessverre ulovlige midler til å oppnå resultater. Det er dessverre slik sporten har utviklet seg. Alt fra holding i trøya i feltet, til drøying av tid, til filming er juks. Man kan si at enkelte nasjoner er verre enn andre på det planet, men det blir samtidig generaliserende. Jeg kan heller ikke se for meg Dunne, O'Dea og O'Shea filme eller falle lett, men samtidig er de ganske utekniske forsvarspillere. Kjappe og elegante spillere som Keane og McGeady derimot.

 

Et tegn på få helter når dere støtter juksemakeren. Sjeleglad fyren ikke har bånd til United.

Latterlig at det er common belief at Gooners har "få helter". Ikke første gang jeg møter en slik kommentar, men la meg forsikre deg om at det ikke er akkurat mangel på legender i N5.

 

Titi er utvilsomt en av de største for Gooners, og hvis det å ikke være med på hylekoret betyr at vi støtter ham, let it be. Det betyr ikke at vi synes at det han gjorde er greit eller at vi mangler sympati for Irland, langt i fra. Jeg tror at du drar det såpass langt nettopp fordi han er en legende i Arsenal og spilte for oss i den perioden når rivalriet mellom klubbene var på topp.

 

Et annet moment som gjør posten din utrolig useriøs er: "Og ikke sammenlign ikonet Maradona med Henry, please."

Så det er greit å jukse så lenge man heter Diego Maradona? Jeg sammenligner ikke nødvendigvis, jeg trekker paralleller.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Takk for at du omformulerer og belærer meg i det nøyaktig det samme som jeg skriver i postene mine ovenfor. Poenget tok jeg ikke, men posten din ble i alle fall en smule lengre.

 

Å være fotballsupporter handler stor sett om subjektive tolkninger. Folks generelle oppfatninger derimot er noe enhver oppegående person kan plukke opp og er det utvilsomt det nærmeste man kommer sannheter i fotball, foruten rein fakta naturligvis. På den andre siden så maler ikke statetikk hele bildet det heller. Derfor generaliserer jeg så mye jeg vil og hevder Frankrike, kontra Irland, er en uredelig fotballnasjon.

 

Hvor skriver jeg at det var greit for Maradona å jukse? Ikke trekk slutninger på mine vegne. Jeg har nettopp skrevet flere innlegg vedrørende mangel på fairplay og du henter denne ut av hatten. Javel. Du omtaler Henry i samme åndedrag som Maradona, noe jeg kort nevnte at er fyfy. Ikke noe mer enn det. At du velger å lage en "sak" av det og spikre det som useriøst, i et forsøk på å vinne frem, får stå for din kappe. Jeg har ikke bortforklart likhetene/parallellen, som er der for all å se, men jeg har avvist ditt forsøk på å dysse ned Henrys jukseri.

 

Som jeg selv skriver overdriver og surmuler jeg, noe man ikke trenger å være rakketforsker for å se og henge seg opp i.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar
Hvor skriver jeg at det var greit for Maradona å jukse? Ikke å trekk slutninger på mine vegne. Jeg har nettopp skrevet flere innlegg vedrørende mangel på fairplay og du henter denne ut av hatten. Javel. Du omtaler Henry i samme åndedrag som Maradona, noe jeg kort nevnte at er fyfy. Ikke noe mer enn det. At du velger å lage en "sak" av det og spikre det som useriøst, i et forsøk på å vinne frem, får stå for din kappe. Jeg har ikke bortforklart likhetene/parallellen, som er der for all å se, men jeg har avvist ditt forsøk på å dysse ned Henrys jukseri.

Jeg trekker ingen slutninger for deg, jeg tolket bare setningen din best som jeg kunne. Greit, kanskje useriøst av meg å stemple den setningen som useriøs, men hvem som helst kunne tolket setningen din slik jeg gjorde. Altså: du mener at Henry ikke kan måles med Maradona som en kulthelt og legende. Hvis akkurat den påstanden stemmer, så vil det si at du verken mistet respekten for eller har strøket alt han har gjort som fotballspiller, pga. insidenten med Guds hånd. Men alt Henry har gjort for fotballen, det kan strykes bare pga. én hendelse? Eller er jeg helt på villspor her?

 

Og ingen prøver å dysse ned Henrys jukseri. Tvert i mot vil jeg påstå at det er du som overdriver det hele. ;)

Lenke til kommentar
TomWhittaker: En feil rettferdiggjør ikke en annen.

 

Sant det. Har berre vanskeleg for å ha så voldsomt med sympati med Irland når ein spelar som Duff sjølv seier at han hadde gjort det samme om han hadde sjansen, og når Keane handsar i oppbygginga mot straffa dei fekk mot Georgia. Det blir berre så enormt dobbeltmoralistisk å skulle slakte Frankrike for noko (nokre av) dei innrømmar at dei hadde gjort sjølv (og faktisk også allereie har gjort sjølv).

 

Roy Keane seier det faktisk ganske bra.

Endret av TomWhittaker
Lenke til kommentar
Et tegn på få helter når dere støtter juksemakeren. Sjeleglad fyren ikke har bånd til United.

Spar meg. En usportslig hendelse i kampens hete, og Henry skal berøves legendestatusen i Arsenal? Hva med kung fu-Cantona? Sparker du han ut i kulda og?

 

Forøvrig interessant å lese hvordan engelske tabloidaviser skriver "Cheating Arsenal" om denne situasjonen. Titi har ikke spilt her i årevis, og Wenger var ned i garderoben og krevde en unnskyldning etter kamp. Latterlig.

Lenke til kommentar
Altså: du mener at Henry ikke kan måles med Maradona som en kulthelt og legende. Hvis akkurat den påstanden stemmer, så vil det si at du verken mistet respekten for eller har strøket alt han har gjort som fotballspiller, pga. insidenten med Guds hånd. Men alt Henry har gjort for fotballen, det kan strykes bare pga. én hendelse? Eller er jeg helt på villspor her?

For det første skriver jeg for meg, og jeg er ikke representativ for resten av verden. Jeg mener Maradona er en cheat og en oppskrytt dåsemikkel. I mine øyne er han en svett jukser og en forglemmelig spiller. Men her krysser vi et av poengene mine i foregående post, nemlig generelle oppfattinger. Og den er, dessverre, at Maradona er regnet som tidenes fotballspiller. Et ikon og en nasjonal helt, kun Pelé (også oppskrytt) kan måle seg med. Henry var en strålende fotballspiller, men ikke i nærheten av samme liga som Argentineren - historisk sett sådan. Så ja, jeg misliker begge to.

 

Jeg ber dere heller ikke "glemme" Henry, men det er smålig å kollektivt stå bak en juksemaker fordi han har bægga noen mål for klubben tidligere. Enkelte her har misforstått konseptet lojalitet, tror jeg. Tolk det som du vil. Jeg hadde ALDRI stått bak en United spiller og forsvart noe lignende. Av meg, ville vedkommende fått huden full. Hadde selvfølgelig tilgitt vedkommende og glemt hendelsen dersom han spilte for klubben og ba om unnskyldning, men noen personlig favoritt kunne han aldri blitt.

 

Til personen som sammenlignet denne situasjonen med Cantona - ikke verdig mitt svar engang.

 

Lurer på hvor mange av dere som faktisk har opplevd "titi" som spiller, dersom man fjerner Emirates året. Fyren har alltid vært arrogant, så det er ikke noe nytt. Husker han stilte seg opp foran fansen til Everton og hånet dem etter å ha scoret, akkurat som Adebayor gjorde tidligere i år bl.a.

 

PS: Ville forøvrig aldri brukt Roy Keane som referanse i denne sammenheng. Fyren var tidenes kaptein, men er en konfliktsøkende og lite intelligent bølle utenfor banen. Dette har han tilgangs bevist ovenfor landslaget tidligere og med hans historie/forhold til FAI er det utspillet som sure druer å regne.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Henry - replay would be fair

 

Allright det, litt seint men.

 

Remi Dussolle (Marseille fan) says...

 

 

Hi everyone, I'm reading all your comments but I just wanted to say, since I'm french, and since this mistake/cheat whatever you call it is going to affect deeply the french football and how it's seen in the world. Don't think that the french people is glad about this win, we didn't deserve it after the last 90 minutes, a lot of voices are raising to replay this match, we're ashamed of how we win, the only one whose happy is our F...ing coach who is under a lot of pressure since 18months, but he' s a dush so... Moreover platini's head is wanted in France since the day he became the UEFA president. In France, everyone (players, coaches, referees...) want the video in football so we can't avoid this. But afterall it's not new, every year, every competition is afflicted with mistakes by referees and I can name quite a lot all along football history : - Maradonna's hand of god against you british people. - Schumacher HUGE foul on Batiston during the semi-final of World Cup France-Germany in 1982(just look on youtube you won't believe it) - World Cup 2006, Italy - Australia, the ref gave a penalty for Italia for an ENORMOUS dive at the 94' if I recall, just ask our ozzies friend I'm sure they remembered. - Last Year semi final of the Champion's League, Pique'hand against Chelsea (just to name this mistake during this match) - 1990, semi final Marseille - Benfica, hand goal at the 85' for Benfica. All we can say is after 25 years, football hasn't evolved, in evry other sports this kind of situation will never happened, but the football directors aren't ready to live in the 21st century. I really hope this case won't end like this, I'm getting tired of the godly decision from the FIFA, it's time for teams, supporters and sponsors to raise their voices against this people who are ruining our beloved sport.

 

 

PS:

 

Bill Clinton (Arsenal) says... (Ja, sikkert en Tottenham Supporter, men læll)

 

 

What an insult to the Irish people. He blatantly controlled the ball with his hand and now doesn't have the honesty to admit it was on purpose, to think that the public will swallow 'the ball had contact with my hand' oozes arrogance

 

 

My point exactly.

 

Men nå skal jeg ti still og aldri skrive om dette på forumet igjen. Jeg har fått rantet ut mitt.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...