Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Hauge ble lurt av to ting:

 

1. Reaksjonen til Kerzhakov etter "sammenstøtet". Var helt latterlig å legge seg ned å simulere skade, for det viser bare at "noe" skjedde, og styrker dommerens teori om at det var rødt kort.

 

2. Klynga som ble dannet. Når spillere flokker seg rundt hverandre og begynner å dytte blir det hele enda mer dramatisert.

 

Hvis det var disse punktene som overbeviste Hauge om at det var et rødt kort, så burde han tenkt på hvor mye som stod på spill i en slik kamp og at følelsene kan fort overta. Jeg mener bestemt at det ikke var et rødt kort, og at Hauge burde ha diskutert dette grundigere med linjedommer osv. Men det er vel ikke første gangen han har vært for kjapp med fløyta og med kortstokken.

Lenke til kommentar

Finnes det noen i verden som mener FIFA gjør en god jobb? FIFA/UEFA er partiske, noe alle vet. Det er en vedtatt sannhet. Er det noen som virkelig mener noe annet? I så fall kan dere spise sokkene mine, da har dere ikke greie på hva dere skriver om.

 

Det er laget dokumentarer som på lang vei beviser hvor korrupte FIFA er. Konspirasjonsteoriene er høyst begrunnede. Skulle ønske jeg husker hva filmen jeg så het, så kunne jeg postet link her. Akkuratt som M. Moore, er det mulig å vinkle en objektivitet til sitt formål, men dette var så graverende at det ikke var til å se borti fra.

 

At Fifa ønsket Frankrike til VM er åpenbart av økonomiske hensyn. Stormakt = Penger. At de innførte regler i en pågående turneringer er så ekstremt uprofesjonelt at jeg finner ikke ord. Cheat!

 

Henry: "Jeg utnyttet situasjonen." Er det mulig... Har null respekt for den dritten der. Alt han har gjort for fotballen er strøket i min bok.

 

TomWhittaker: En feil rettferdiggjør ikke en annen.

 

FIFA rule out replay

 

Juksepaven pipelort. HATER Fifa og jeg hater Frankrike. Sorry Evra, du burde spilt for Senegal. Ikke denne sure baguetten. Får det Italienske landslaget til å se ut som hedersmenn.

Lenke til kommentar

Forskjellen her med Henry og andre spillere er vel at han er ærlig? Iforhold til Terry, Gerrard og Rooney som ahr uttalt seg at engelskmenn filmer ikke, jusker heller ikke?

 

Synes sjølv at det var lavmålt av Henry, men jeg tror at han gjorde det ikke helt med vilje. Kun i dette øyeblikket hvor der manvar desperat for å vinne, kampens het veit du. Tør å påstå at alle ville ha gjort det samme.

Lenke til kommentar
Forskjellen her med Henry og andre spillere er vel at han er ærlig? Iforhold til Terry, Gerrard og Rooney som ahr uttalt seg at engelskmenn filmer ikke, jusker heller ikke?

Ikke i samme grad som franskmenn, nei. Det er et generelt renere moralkart på balløya, selv om det har blitt noe skittent de senere år det også.

 

Det Henry indirekte sier er at "jeg så muligheten til å jukse og jeg tok den." Dette er kapteinen for en nasjons landslag og et forbilde for mange unge. Råttent...

 

Problemet er at FIFA/UEFA ikke står skolerett for noen. Ingen instanser som jevnlig ser at ting foregår etter internasjonal lov - det "er jo bare" fotball. Skandale.

 

Edit: Nå er jeg ingen spiller, men jeg vet med hånda på hjerte at jeg hadde sprintet bort til dommeren asap om jeg jukset på det vis. Handsen kan forsvares som instinktiv, om man er grisegrei, men det kan ikke oppførselen i etterkant. Jeg kunne aldri sovet godt om nettene, vitende at jeg stjal en opplevelse for livet fra mine kollegaer, som har kjempet like hardt for gevinsten som meg. Kanksje hardere, til og med. Jeg tror dessverre det finnes flere råtnete spillere/personligheter som ville spilt videre enn motsatt, men jeg velger (blindt) å håpe at det fortsatt finnes hedersmenn i gamet enda, som ville gjort som meg.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...