Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Han suger ikke på hodet, men han er ikke spesielt hodesterk. Han er alt for svak i kroppen, så han ender opp med å bli dytta unna av sterke motspillere.

 

Jeg har mine tvil om hvorvidt Hazza og Carrick kommer til å få veldig mye spilletid. Med mindre England skal spille 4-5-1 eller 4-4-2 diamant eller noe lignende. Hvis de spiller klassisk 4-4-2 blir det nok Lamps og Gerrard der.

 

Men om Owen hadde funnet formen og vunnet selvtillit igjen, hadde Rooney-Owen på topp vært veldig giftig. Spesielt med Gerrard luskende rett bak og Lamps løpende inn sent for å skaffe et par "Lampard-mål". Spania og England ser ut til å sterkeste troppene imo.

Rart du ikkje nevner Brasil. Julio Ceasar, Daniel Alves, Alex, Marcelo, Ronaldinho, Luis Fabiano, Robinho, Kaka, Lucio osv. Ein slik tropp kan nå langt i kva som helst mesterskap. Hvis eg skulle tippet kven som kommer til finalen i 2010 ville eg tippet Spania og Brasil.

Nja, Brasil har den svakeste troppen de har hatt på mange, mange år. Jeg tror ikke den gjengen der tåler mye motgang før det rakner totalt. Du kan du aldri avskrive Brasil i VM, men de er nok mere outsidere nå enn noen gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han suger ikke på hodet, men han er ikke spesielt hodesterk. Han er alt for svak i kroppen, så han ender opp med å bli dytta unna av sterke motspillere.

 

Jeg har mine tvil om hvorvidt Hazza og Carrick kommer til å få veldig mye spilletid. Med mindre England skal spille 4-5-1 eller 4-4-2 diamant eller noe lignende. Hvis de spiller klassisk 4-4-2 blir det nok Lamps og Gerrard der.

 

Men om Owen hadde funnet formen og vunnet selvtillit igjen, hadde Rooney-Owen på topp vært veldig giftig. Spesielt med Gerrard luskende rett bak og Lamps løpende inn sent for å skaffe et par "Lampard-mål". Spania og England ser ut til å sterkeste troppene imo.

Rart du ikkje nevner Brasil. Julio Ceasar, Daniel Alves, Alex, Marcelo, Ronaldinho, Luis Fabiano, Robinho, Kaka, Lucio osv. Ein slik tropp kan nå langt i kva som helst mesterskap. Hvis eg skulle tippet kven som kommer til finalen i 2010 ville eg tippet Spania og Brasil.

Tja. Ronaldinho og Robinho gjør det ikke særlig bra for tiden. Ronaldinho er way over the top i en alder av 29 (hvilket er veldig, veldig synd), Robinho er skadeplaga som bare det. Luis Fabiano spiller for Sevilla. Langt unna noe topplag. Lucio og Alex er helt okeie midtstoppere, men ikke noe mer enn det. Alex sliter med å få spilletid for Chelsea når Carvalho er i form, og får også hard konkurranse fra Ivanovic. Lucio begynner å dra litt på årene, men jeg kjenner ikke spilleren godt nok. Det er i alle fall ingen tvil om at Terry og Ferdinand (sett at sistnevnte finner formen igjen) er mye, mye bedre enn Lucio og Alex.

Marcelo vet jeg ikke noe særlig om, annet enn at han er 22 når VM starter, hvilket er ganske ungt. Noen verdensstjerne er han definitivt ikke. Av virkelige stjerner har brasil bare Ronaldinho (som ikke er på langt nær så god som han burde) og Kaká (som er noget oppskrytt imo.). For all del, Brasil kommer nok til å bite fra seg i VM, men England og Spania er betraktelig sterkere.

Lenke til kommentar
Rooney og Owen i VM hadde vært herlig. Med Hazza på midten, Brown/Ferdinand i forsvar og Foster i mål, så kan de slå spanjolene fra Liverpool i VM. :D

Våkn opp. Den sentrallinjen kommer til å bli grisebanket av Spania.

 

Med unntak av Torres/Villa og Fabregas så ser jeg ikke mye Spania overgår England på. Ja keeper har England svakheter på, men med en Robert Green i slaget er heller ikke det et stort ankepunkt. Nå er jo den hypotetiske med Brown og Rio absolutt ikke svak, er en grunn til at alle landslagstrener har tatt Brown med i troppen nesten uansett form og skadesituasjon. Å Rio er udiskutabelet i form en av verdens beste stoppere. Hargreaves ble i 2006 kåret til Englands beste spiller i VM, men han er jo selvfølgelig et stort spørsmålstegn nå. Rooney kan ikke argumenteres mot på landslaget, Owen derimot kan diskuteres.

 

I tillegg besitter jo England spillere med erfaring fra CL o.l som få andre kan matche.

Lenke til kommentar
Nå er det vel bare Rooney som holder et høyt nok nivå i mine øyne.

 

Vel, vi kan jo sammenlikne med noen andre land som er kvalifisert:

 

Nederland: Kuyt, Babel, van Persie, Elia og Huntelaar

 

Kuyt spiller stort sett på kanten for Liverpool, og har skåret 31 mål på 116 kamper. Ikke veldig imponerende. Babel sitter på benken for samme lag; Elia er en ungdom som spiller for HSV; og Huntelaar har vært en flopp både i Real Madrid og Milan. Van Persie har gjort det godt denne sesongen, men kan neppe sies å være en kandidat til Gullskoen.

Van Persie og Huntelaar er et bedre spisspar enn noe England kan stille, dog spiller Nederland veldig sjeldent med et spisspar, så da er det mer naturlig å tenke på vingene og midtspissen som angrepsrekka til Nederland og den er helt klart mye sterkere. Det blir spennende å se om Kuyt får spille fast under VM for Eljero Elia har vært uhyre god når han har fått sjansen på landslaget og briljerer i Bundesliga. Du glemmer også det aller største angrepsvåpenet Nederland har, nemlig Arjen Robben. Det er få spillere i verden som kan konkurrere med han. Huntelaar bøtter inn mål, riktig nok ikke hos Milan, men han gjorde det ikke dårlig i Real Madrid heller. Synd å se en målmaskin bli henvist til benken så ofte, men på landslaget har han gjort det bra og det er liten tvil om at han er en kandidat til å bli toppscorer i Sør-Afrika. Van Persie er eminent. Jeg vil konkludere med at Nederland helt klart kan stille en bedre angrepsrekke enn England hvis de ønsker det, hverken Crouch, Bent, Defoe eller Heskey er i nærheten av nivået til Van Persie og Huntelaar.

 

Brasil: Robinho, Luis Fabiano, Nilmar, Hulk, Adriano, Pato

 

Robinho har gått skadet hele sesongen. Adriano spiller i Brasil. Nilmar har nettopp kommet til europeisk fotball, og har ikke vært noen enorm suksess foreløpig. Hulk spiller i Portugal, som ikke akkurat er den beste ligaen i Europa, og skårer ikke engang særlig mange mål der. Pato er lovende, men det er vel lite trolig at han kommer til å dominere i VM.

Robinho er bedre enn alle England-spissene med unntak av Rooney, Fabiano er på samme nivå som Rooney. Pato er foran de alle med unntak av Rooney. Nilmar har spilt i europeisk fotball før (Lyon), men har fortsatt til gode å bevise noe utenfor Brasil. Adriano har et høyt nivå, spørsmålet er om han kan legge festingen fra seg og satse. Meget sannsynlig at vi også kan få se Amauri i en VM-tropp, han ble vel kalt opp i februar hvis jeg ikke husker feil, men måtte trekke seg. Brasil kan definitivt stille et sterkere spisspar/angrep enn England.

 

Spania: Güiza, Negredo, Villa, Mata, Torres, Llorente

 

Villa og Torres er selvsagt et forrykende spisspar. Ingen klare utfordrere til disse.

Udiskutabelt verdens beste spisspar pdd.

 

Tyskland: Klose, Podolski, Gomez, Kießling, Helmes, Cacau

 

Klose har aldri helt funnet tilbake til skåringstaktene i Bayern München, men er alltid å regne med i store turneringer. Podolski slo aldri til i Bayern heller, men skårer en del på landslaget. Gomez er også en god spiss. Helmes skåret mange mål forrige sesong, men har vel vært skadet noen måneder denne sesongen.

Klose er verdens beste hodespiller (Tim Cahill er på samme nivå) til tross for sin høyde. Gomez er foran alle unntatt Rooney. Jeg vil si at alt i alt med back-upen til Tyskland også tatt i betraktning så er de på par med England.

 

Argentina: Agüero, Higuaín, Tevez, Lavezzi, Milito, Lisandro Lopez

 

En del gode spillere, men ingen klare førstevalg. Ingen klare toppskårerkandidater.

Det er helt klart at angrepet Argentina kan stille er langt bedre enn hva England har å by på. Ingen toppscorerkandidater? Du skrev jo selv Diego Milito der. Jeg mener også at Messi bør regnes med her, en klasse over England.

 

Italia: Gilardino, Iaquinta, Quagliarella, Di Natale, Rossi, Pazzini, Palladino, Toni (?)

 

Mye det samme som Argentina. Mange gode spisser, men ingen klare førstevalg. Di Natale har gjort det bra i år, men varer det helt til sommeren? Gilardino og Pazzini kan nok utgjøre et slagkraftig angrep i VM.

Italia har flust av spisser å velge mellom, men Lippi må ta til fornuft og kalle inn Cassano for da skal det godt gjøres å stoppe Italia i VM.

 

I sum synes jeg det er få lag som stiller veldig mye sterkere enn England på topp. Spania har et svært sterkt spisspar, men ellers kan jeg ikke se at noen av de andre har et betydelige bedre spisspar enn Rooney og Crouch. Italia og Argentina stiller imidlertid sterkt dersom de klarer å velge det rette spissparet.

 

Nederland, Brasil, Italia, Argentina og Spania stiller alle sterkere i angrep enn England fra mitt synspunkt, og av lag som enda ikke er klare enda stiller Frankrike bedre og muligens også Russland.

Lenke til kommentar
Han suger ikke på hodet, men han er ikke spesielt hodesterk. Han er alt for svak i kroppen, så han ender opp med å bli dytta unna av sterke motspillere.

 

Jeg har mine tvil om hvorvidt Hazza og Carrick kommer til å få veldig mye spilletid. Med mindre England skal spille 4-5-1 eller 4-4-2 diamant eller noe lignende. Hvis de spiller klassisk 4-4-2 blir det nok Lamps og Gerrard der.

 

Men om Owen hadde funnet formen og vunnet selvtillit igjen, hadde Rooney-Owen på topp vært veldig giftig. Spesielt med Gerrard luskende rett bak og Lamps løpende inn sent for å skaffe et par "Lampard-mål". Spania og England ser ut til å sterkeste troppene imo.

Rart du ikkje nevner Brasil. Julio Ceasar, Daniel Alves, Alex, Marcelo, Ronaldinho, Luis Fabiano, Robinho, Kaka, Lucio osv. Ein slik tropp kan nå langt i kva som helst mesterskap. Hvis eg skulle tippet kven som kommer til finalen i 2010 ville eg tippet Spania og Brasil.

Tja. Ronaldinho og Robinho gjør det ikke særlig bra for tiden. Ronaldinho er way over the top i en alder av 29 (hvilket er veldig, veldig synd), Robinho er skadeplaga som bare det. Luis Fabiano spiller for Sevilla. Langt unna noe topplag. Lucio og Alex er helt okeie midtstoppere, men ikke noe mer enn det. Alex sliter med å få spilletid for Chelsea når Carvalho er i form, og får også hard konkurranse fra Ivanovic. Lucio begynner å dra litt på årene, men jeg kjenner ikke spilleren godt nok. Det er i alle fall ingen tvil om at Terry og Ferdinand (sett at sistnevnte finner formen igjen) er mye, mye bedre enn Lucio og Alex.

Marcelo vet jeg ikke noe særlig om, annet enn at han er 22 når VM starter, hvilket er ganske ungt. Noen verdensstjerne er han definitivt ikke. Av virkelige stjerner har brasil bare Ronaldinho (som ikke er på langt nær så god som han burde) og Kaká (som er noget oppskrytt imo.). For all del, Brasil kommer nok til å bite fra seg i VM, men England og Spania er betraktelig sterkere.

Brasil har mange fleire enn dei som eg nevnte. Det var bare dei eg kom på i farta. Lucio er fortsatt ein god spelar og etter det eg veit så gjør han det bra i Inter. Robinho gjør det ikkje bra for øyeblikket, men VM er ikkje før til neste sommer, innen den tid kan han være i storform. Luis Fabiano gjorde det stort i Confederation Cup (sjølv om ikkje det er all verden å skryte av) han er pdd den beste spissen Brasil har.

Lenke til kommentar
Han suger ikke på hodet, men han er ikke spesielt hodesterk. Han er alt for svak i kroppen, så han ender opp med å bli dytta unna av sterke motspillere.

 

Jeg har mine tvil om hvorvidt Hazza og Carrick kommer til å få veldig mye spilletid. Med mindre England skal spille 4-5-1 eller 4-4-2 diamant eller noe lignende. Hvis de spiller klassisk 4-4-2 blir det nok Lamps og Gerrard der.

 

Men om Owen hadde funnet formen og vunnet selvtillit igjen, hadde Rooney-Owen på topp vært veldig giftig. Spesielt med Gerrard luskende rett bak og Lamps løpende inn sent for å skaffe et par "Lampard-mål". Spania og England ser ut til å sterkeste troppene imo.

Rart du ikkje nevner Brasil. Julio Ceasar, Daniel Alves, Alex, Marcelo, Ronaldinho, Luis Fabiano, Robinho, Kaka, Lucio osv. Ein slik tropp kan nå langt i kva som helst mesterskap. Hvis eg skulle tippet kven som kommer til finalen i 2010 ville eg tippet Spania og Brasil.

Tja. Ronaldinho og Robinho gjør det ikke særlig bra for tiden. Ronaldinho er way over the top i en alder av 29 (hvilket er veldig, veldig synd), Robinho er skadeplaga som bare det. Luis Fabiano spiller for Sevilla. Langt unna noe topplag. Lucio og Alex er helt okeie midtstoppere, men ikke noe mer enn det. Alex sliter med å få spilletid for Chelsea når Carvalho er i form, og får også hard konkurranse fra Ivanovic. Lucio begynner å dra litt på årene, men jeg kjenner ikke spilleren godt nok. Det er i alle fall ingen tvil om at Terry og Ferdinand (sett at sistnevnte finner formen igjen) er mye, mye bedre enn Lucio og Alex.

Marcelo vet jeg ikke noe særlig om, annet enn at han er 22 når VM starter, hvilket er ganske ungt. Noen verdensstjerne er han definitivt ikke. Av virkelige stjerner har brasil bare Ronaldinho (som ikke er på langt nær så god som han burde) og Kaká (som er noget oppskrytt imo.). For all del, Brasil kommer nok til å bite fra seg i VM, men England og Spania er betraktelig sterkere.

 

Brasil kan stille et meget sterkt lag i Sør-Afrika, personlig håper jeg selv på:

 

Luis Fabiano - Robinho

Nilmar - Kaka - Felipe Melo - Carlos Eduardo

Kleber - Juan - Lucio - Maicon

Julio Cesar

 

Jeg ønsker for all del ikke å se Alex i midtforsvaret til Brasil, Juan, Cris og Lucio bør stå foran i køen der.

 

Det skal også bli spennende å se om Ronaldo kan spille seg til en plass i VM-troppen og også om Ronaldinho kan få bedret den fysiske formen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg kan ikke uttale meg om Klebers kvaliteter, men skuddfoten og overstegsfintene til Alves må etter mine begrep fungere oppimot like bra på venstresida. Ubegripelig for meg, for Maicon og Alves er topp 5 backer i verden, sammen med Cole, Evra og Ramos.

Lenke til kommentar

Har egentlig mine tvil til en europeisk mester i Sør Afrika. Europeiske lag har aldri vunnet utenfor Europa, men det er jo første gang det arrangeres i Afrika - så vi får se.

 

Jeg har tippet Nederland eller Argentina de siste mesterskapene - så nå er det snart på tide. Spania viste med EM-seieren at det går an å vinne med sexy fotball.

Lenke til kommentar
Har egentlig mine tvil til en europeisk mester i Sør Afrika. Europeiske lag har aldri vunnet utenfor Europa, men det er jo første gang det arrangeres i Afrika - så vi får se.

Vet ikke hvor mye vekt vi skal legge i den statistikken, selv om den er ganske oppsiktsvekkende. Hvis vi ser på historien så er det Brasil som er favoritter med tanke på at VM arrangeres på et nytt kontinent, de har til alt overmål vunnet på 4! Klimaforskjellene taler ikke favorittene Spania i disfavør, men England vil nok få det verre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Liker at Nigeria klarte og kvalisifere seg til verdensmesterskapet igjen.

Hadde likt og se flere afrikanske lag i slutt-spurten. Alt kommer an på gruppe-trekkingen.

Afrikanske lag som har kvalisifert seg er Ghana,Nigeria,Kamerun,Elefantkysten og Sør-Afrika. Ghana imponerte i vm 02 og Nigeria,Elefantkysten og sør-afrika kan overaske.

Lenke til kommentar
Jeg registrer at Frankrike ikke har blitt nevnt, og på med et :roll:

 

Les en gang til. Jeg nevnte de, dog ikke detaljert ettersom de fortsatt må gjøre jobben mot Irland.

 

@Sindre: Alle keeperene du nevnte er etter min mening betraktelig bedre enn førstevalget til England. Diego Lopez var slik jeg ser det La Ligas beste keeper i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...