Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke på England som en av favorittene, men kanskje som en outsider. De er for svake i angrep og for svak keeper til å vinne.

Wayne Rooney, Peter Crouch, Jermain Defoe og Darren Bent er vel ikke akkurat det svakeste angrepet man kan finne i en VM-tropp. Hvilke lag har egentlig et sterkere angrep? England har også et svært sterkt forsvar og sentral midtbane. Svakhetene er nok, som du er inne på, fraværet av et klart førstevalg som målvakt, og jeg vil også legge til kantene. Det er riktig nok flere lovende kantspillere i emning, men spørsmålet er om noen av dem ennå er i stand til å dominere i et verdensmesterskap. Jeg tenker da på ungdommer som Walcott, Lennon, Milner og Young. Beckham begynner jo å dra på årene, og Downing har ikke vært på banen foreløpig denne sesongen. Shaun Wright-Phillips har vel heller aldri klart helt å få ut potensialet sitt.

Lenke til kommentar
Ser ikke på England som en av favorittene, men kanskje som en outsider. De er for svake i angrep og for svak keeper til å vinne.

Wayne Rooney, Peter Crouch, Jermain Defoe og Darren Bent er vel ikke akkurat det svakeste angrepet

 

Nå er det vel bare Rooney som holder et høyt nok nivå i mine øyne.

Misunner Capello som nærmest kan velge og vrake alle spelartyper. Rooney og Crouch er ein god kombinasjon på topp. Crouch taper nesten aldri ein hodeduell og Rooney er god til å avslutte og har farten. Dei utfyller kvarandre ganske bra. Bent er også ein av toppscorarane i Premier League. Defoe kan eg ikkje uttale meg om, fordi eg ikkje har sett han spele.

 

England hadde vore eit dominerende lag dersom dei hadde hatt ein klassekeeper. James er over storhetstiden. Foster er ung men fortsatt urutinert. Hart er ikkje god nok. Green er ein grei keeper som av og til slår til med gode redninger. Om nokre år er Foster klart førstevalg, men trur det er ei stund til.

Lenke til kommentar
Nå er det vel bare Rooney som holder et høyt nok nivå i mine øyne.

Vel, vi kan jo sammenlikne med noen andre land som er kvalifisert:

 

Nederland: Kuyt, Babel, van Persie, Elia og Huntelaar

 

Kuyt spiller stort sett på kanten for Liverpool, og har skåret 31 mål på 116 kamper. Ikke veldig imponerende. Babel sitter på benken for samme lag; Elia er en ungdom som spiller for HSV; og Huntelaar har vært en flopp både i Real Madrid og Milan. Van Persie har gjort det godt denne sesongen, men kan neppe sies å være en kandidat til Gullskoen.

 

Brasil: Robinho, Luis Fabiano, Nilmar, Hulk, Adriano, Pato

 

Robinho har gått skadet hele sesongen. Adriano spiller i Brasil. Nilmar har nettopp kommet til europeisk fotball, og har ikke vært noen enorm suksess foreløpig. Hulk spiller i Portugal, som ikke akkurat er den beste ligaen i Europa, og skårer ikke engang særlig mange mål der. Pato er lovende, men det er vel lite trolig at han kommer til å dominere i VM.

 

Spania: Güiza, Negredo, Villa, Mata, Torres, Llorente

 

Villa og Torres er selvsagt et forrykende spisspar. Ingen klare utfordrere til disse.

 

Tyskland: Klose, Podolski, Gomez, Kießling, Helmes, Cacau

 

Klose har aldri helt funnet tilbake til skåringstaktene i Bayern München, men er alltid å regne med i store turneringer. Podolski slo aldri til i Bayern heller, men skårer en del på landslaget. Gomez er også en god spiss. Helmes skåret mange mål forrige sesong, men har vel vært skadet noen måneder denne sesongen.

 

Argentina: Agüero, Higuaín, Tevez, Lavezzi, Milito, Lisandro Lopez

 

En del gode spillere, men ingen klare førstevalg. Ingen klare toppskårerkandidater.

 

Italia: Gilardino, Iaquinta, Quagliarella, Di Natale, Rossi, Pazzini, Palladino, Toni (?)

 

Mye det samme som Argentina. Mange gode spisser, men ingen klare førstevalg. Di Natale har gjort det bra i år, men varer det helt til sommeren? Gilardino og Pazzini kan nok utgjøre et slagkraftig angrep i VM.

 

I sum synes jeg det er få lag som stiller veldig mye sterkere enn England på topp. Spania har et svært sterkt spisspar, men ellers kan jeg ikke se at noen av de andre har et betydelige bedre spisspar enn Rooney og Crouch. Italia og Argentina stiller imidlertid sterkt dersom de klarer å velge det rette spissparet.

Lenke til kommentar
Ser ikke på England som en av favorittene, men kanskje som en outsider. De er for svake i angrep og for svak keeper til å vinne.

Wayne Rooney, Peter Crouch, Jermain Defoe og Darren Bent er vel ikke akkurat det svakeste angrepet man kan finne i en VM-tropp. Hvilke lag har egentlig et sterkere angrep?

Uten å gjøre ordentlig research: Spania, Argentina, Nederland, Italia, Tyskland, Brasil.

Lenke til kommentar

Tja. Rooney er fullt på høyde med det beste fra Argentina, Nederland, Italia, Tyskland og Brasil. Men han er ikke en erketypisk spiss som bøtter inn mål, à la Torres, Van Nistelroy og den gjengen der. Men jeg har sterk tro på at en Rooney i form, kombinert med Crouch eller Michael Owen hvis han finner igjen formen, kan gjøre det svært bra i VM. Med Lampard og Gerrard på midten har de jo på papiret en sentral midtbane som bare Spania kan matche. Forsvaret er svært bra. Hvis samspillet sitter og Capello klarer å utnytte styrkene, er England definitivt ingen outsider.

Lenke til kommentar
Rooney og Owen i VM hadde vært herlig. Med Hazza på midten, Brown/Ferdinand i forsvar og Foster i mål, så kan de slå spanjolene fra Liverpool i VM. :D

Våkn opp. Den sentrallinjen kommer til å bli grisebanket av Spania.

 

Jeg ser på England som en gullkandidat i VM, men lengst fremme og lengst bak ser de ikke faretruende ut. Det skjemmer laget veldig, som har en fabelaktig midtbane og et knallsterkt forsvar.

Lenke til kommentar
Rooney og Owen i VM hadde vært herlig. Med Hazza på midten, Brown/Ferdinand i forsvar og Foster i mål, så kan de slå spanjolene fra Liverpool i VM. :D

Våkn opp. Den sentrallinjen kommer til å bli grisebanket av Spania.

 

Jeg ser på England som en gullkandidat i VM, men lengst fremme og lengst bak ser de ikke faretruende ut. Det skjemmer laget veldig, som har en fabelaktig midtbane og et knallsterkt forsvar.

Mente antall spillere fra samme lag på et landslag da. :p

 

Men kampen i seg selv hadde nok blitt vunnet av Spania. Alonso, Fabregas, Iniesta, Xavi, Silva. Umulig å velge ut midtbanen jo! Også har man spillere som Casillas, Piqué, Puyol, Ramos og Villa. Spania er favoritter til å ta troféet.

Lenke til kommentar
Crouch taper nesten aldri ein hodeduell

 

Å? Trodde Coruch sugde på hodet til tross for sin høyde...

Han suger ikke på hodet, men han er ikke spesielt hodesterk. Han er alt for svak i kroppen, så han ender opp med å bli dytta unna av sterke motspillere.

 

Jeg har mine tvil om hvorvidt Hazza og Carrick kommer til å få veldig mye spilletid. Med mindre England skal spille 4-5-1 eller 4-4-2 diamant eller noe lignende. Hvis de spiller klassisk 4-4-2 blir det nok Lamps og Gerrard der.

 

Men om Owen hadde funnet formen og vunnet selvtillit igjen, hadde Rooney-Owen på topp vært veldig giftig. Spesielt med Gerrard luskende rett bak og Lamps løpende inn sent for å skaffe et par "Lampard-mål". Spania og England ser ut til å sterkeste troppene imo.

 

Rooney og Owen i VM hadde vært herlig. Med Hazza på midten, Brown/Ferdinand i forsvar og Foster i mål, så kan de slå spanjolene fra Liverpool i VM. :D

Våkn opp. Den sentrallinjen kommer til å bli grisebanket av Spania.

 

Jeg ser på England som en gullkandidat i VM, men lengst fremme og lengst bak ser de ikke faretruende ut. Det skjemmer laget veldig, som har en fabelaktig midtbane og et knallsterkt forsvar.

Mente antall spillere fra samme lag på et landslag da. :p

 

Men kampen i seg selv hadde nok blitt vunnet av Spania. Alonso, Fabregas, Iniesta, Xavi, Silva. Umulig å velge ut midtbanen jo! Også har man spillere som Casillas, Piqué, Puyol, Ramos og Villa. Spania er favoritter til å ta troféet.

Og Torres. Ikke glem Torres. Du må gjerne mislike Liverpool så mye du vil, men Torres er en av verdens desidert beste spisser, uansett hvordan du ser på det.

Lenke til kommentar
Han suger ikke på hodet, men han er ikke spesielt hodesterk. Han er alt for svak i kroppen, så han ender opp med å bli dytta unna av sterke motspillere.

 

Jeg har mine tvil om hvorvidt Hazza og Carrick kommer til å få veldig mye spilletid. Med mindre England skal spille 4-5-1 eller 4-4-2 diamant eller noe lignende. Hvis de spiller klassisk 4-4-2 blir det nok Lamps og Gerrard der.

 

Men om Owen hadde funnet formen og vunnet selvtillit igjen, hadde Rooney-Owen på topp vært veldig giftig. Spesielt med Gerrard luskende rett bak og Lamps løpende inn sent for å skaffe et par "Lampard-mål". Spania og England ser ut til å sterkeste troppene imo.

Rart du ikkje nevner Brasil. Julio Ceasar, Daniel Alves, Alex, Marcelo, Ronaldinho, Luis Fabiano, Robinho, Kaka, Lucio osv. Ein slik tropp kan nå langt i kva som helst mesterskap. Hvis eg skulle tippet kven som kommer til finalen i 2010 ville eg tippet Spania og Brasil.

Lenke til kommentar
Rart du ikkje nevner Brasil. Julio Ceasar, Daniel Alves, Alex, Marcelo, Ronaldinho, Luis Fabiano, Robinho, Kaka, Lucio osv. Ein slik tropp kan nå langt i kva som helst mesterskap. Hvis eg skulle tippet kven som kommer til finalen i 2010 ville eg tippet Spania og Brasil.

Brasil er farlige, men de var svake i kvaliken. Er nok derfor folk avskriver dem, men er ganske sikker på at slår tilbake når det virkelig gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...