Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

For en gangs skyld er jeg enig med Game. Det er litt av sjarmen at dommere ikke er perfekte de heller, og jeg håper det vil fortsette. I amerikansk fotball stopper de jo spillet hele tiden, fordi slik er reglene, men hvis en fotballkamp skulle stoppes hvert femte minutt ville det vært utrolig lite gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt enig med Game :) Videodømming vil ødelegge fotballen som vi kjenner i dag. Tenk at vi spiller 0-0 mot Sunderland hjemme. Presser som faen sent i andre omgang etter vi har vært dårlige hele kampen. 75. min så har vi et skudd i tverleggeren, som kommer ned på bakken og vi er sikker på at den er over linjen. Husk at vi har presset utrolig mye de siste 12-15 min. Går til videdømming, alle står og venter på avgjørelse. Også er det avgjort at hele ballen ikke var over. Etter det er Sunderland mer klare, og siste 15 min dabber ut og kampen ender 0-0 uten at vi klarer å bygge opp press som før videodømmingen kom.

 

Jeg har alltid tenkt på det sånn og dermed syns jeg videdømming ødelegger mer enn den hjelper. :) Selvfølgelig vil det være tider vi er forbanna osv. men det får være som det er. Er jo faen gøy å snakke drit om dommerne og! Nei, let it be :)

Jeg er for videodømming.

De bør begynne med videodømming, og hvert lag kan ha tre "reviews" i løpet av kampen. Dvs. at hvis laget mener at ballen har vært over linja, så kan de klage.

 

Da er det to mulige løsninger:

1. Man kan bruke opp en klage, og håpe på at ballen har vært over linja. Dette vil sikkert ta litt tid, og det andre laget får litt tid til å sette opp laget igjen. Samtidig er det jo en sjanse for at det blir mål.

2. Man kan la være å klage. Dette vil ikke la det andre laget få tid til å sette opp laget, men samtidig er det jo en stor målsjanse man går glipp av.

 

Så er det opp til laget å bestemme om man burde ta sjansen og klage, eller bare drite i det og spille videre. ;)

 

De har prøvd ut dette med reviews/klager i noen andre sport, og det har fungert godt. :)

Lenke til kommentar
Jeg er for videodømming.

De bør begynne med videodømming, og hvert lag kan ha tre "reviews" i løpet av kampen. Dvs. at hvis laget mener at ballen har vært over linja, så kan de klage.

 

De har prøvd ut dette med reviews/klager i noen andre sport, og det har fungert godt. :)

Tennis? ;)

 

Tviler på det hadde funket for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

"i noen andre sport"

 

Forskjellen er, fotball er ikke noen andre sport. Det er faen meg ikke mulig å sammenligne fotball med noen andre sport. Fotball er fotball, og det er herlig nå som det er. Som Game sier; dommertabber er utrolig spennende og. Selvfølgelig gjør det vondt når det skjer mot laget deres, men hva skal vi klage og banne om på forumet da? :)

Lenke til kommentar

Haha. Nei, si det du. Og det er et bra poeng. Vi kommer faen til å krangle om TEKNOLOGI nå, ikke tingene som er faktisk en del av reglene av sporten vi ser på. Nei, jeg er ihvertfall ikke i tvil. La videdømming være i ekle amerikansk fotball og (herlige) tennnis :) (Jeg liker tennis :p)

Lenke til kommentar
La videdømming være i ekle amerikansk fotball og (herlige) tennnis :) (Jeg liker tennis :p)

I tennis er det jo superkult med videodømming. Når de setter på hawk-eye så ser du bare ballen nærmer seg sakte linjen, og du spør deg selv: "kommer ballen til å gå ut eller er den inne?", også er 1 mm utenfor.

Lenke til kommentar
"i noen andre sport"

 

Forskjellen er, fotball er ikke noen andre sport. Det er faen meg ikke mulig å sammenligne fotball med noen andre sport. Fotball er fotball, og det er herlig nå som det er. Som Game sier; dommertabber er utrolig spennende og. Selvfølgelig gjør det vondt når det skjer mot laget deres, men hva skal vi klage og banne om på forumet da? :)

Hva om dommeren gjør en kjempetabbe i en Champions League-finale, som koster et lag seieren? Den dommeren blir nok hatet i klubben så lenge han lever. Er det ikke bedre å unngå slikt?

 

Eksempel: Liverpool leder 2-1 mot Manchester United i finalen. I det 90. spilleminuttet skyter Scholes fra 25 meter, og ballen treffer undersiden av tverrliggeren, og lander over streken før den faller ut av målet igjen. Alle jubler, men dommeren sier at ballen ikke var over streken.

 

Hva ville du ha gjort da? Godta at dommeren gjorde en feil, eller brukt videodømmingen og fått målet slik at kampen går til ekstraomganger?

 

Synes det heller skal være rettferdig enn spennende.

Lenke til kommentar
"i noen andre sport"

 

Forskjellen er, fotball er ikke noen andre sport. Det er faen meg ikke mulig å sammenligne fotball med noen andre sport. Fotball er fotball, og det er herlig nå som det er. Som Game sier; dommertabber er utrolig spennende og. Selvfølgelig gjør det vondt når det skjer mot laget deres, men hva skal vi klage og banne om på forumet da? :)

Hva om dommeren gjør en kjempetabbe i en Champions League-finale, som koster et lag seieren? Den dommeren blir nok hatet i klubben så lenge han lever. Er det ikke bedre å unngå slikt?

 

Eksempel: Liverpool leder 2-1 mot Manchester United i finalen. I det 90. spilleminuttet skyter Scholes fra 25 meter, og ballen treffer undersiden av tverrliggeren, og lander over streken før den faller ut av målet igjen. Alle jubler, men dommeren sier at ballen ikke var over streken.

 

Hva ville du ha gjort da? Godta at dommeren gjorde en feil, eller brukt videodømmingen og fått målet slik at kampen går til ekstraomganger?

 

Synes det heller skal være rettferdig enn spennende.

 

:dontgetit: Faen, du måtte bruke Scholes (min absolutt favorittspiller som jeg elsker mer enn alle) :p Men ehm, ja det hadde vært kjipt men dessverre skifter det ikke meningen min. Hadde vært ekkelt, smertefullt, og horribelt. Men, det er en del av fotball.

Lenke til kommentar
"i noen andre sport"

 

Forskjellen er, fotball er ikke noen andre sport. Det er faen meg ikke mulig å sammenligne fotball med noen andre sport. Fotball er fotball, og det er herlig nå som det er. Som Game sier; dommertabber er utrolig spennende og. Selvfølgelig gjør det vondt når det skjer mot laget deres, men hva skal vi klage og banne om på forumet da? :)

Hva om dommeren gjør en kjempetabbe i en Champions League-finale, som koster et lag seieren? Den dommeren blir nok hatet i klubben så lenge han lever. Er det ikke bedre å unngå slikt?

 

Eksempel: Liverpool leder 2-1 mot Manchester United i finalen. I det 90. spilleminuttet skyter Scholes fra 25 meter, og ballen treffer undersiden av tverrliggeren, og lander over streken før den faller ut av målet igjen. Alle jubler, men dommeren sier at ballen ikke var over streken.

 

Hva ville du ha gjort da? Godta at dommeren gjorde en feil, eller brukt videodømmingen og fått målet slik at kampen går til ekstraomganger?

 

Synes det heller skal være rettferdig enn spennende.

Life's not fair. Noen ganger blir man snytt. Selv om det er tungt å svelge, er det i lengden vært det. Neste gang så kanskje ballen ikke var inne, men dommeren blåst mål læll. Luis Garcias mål mot Chelsea diskuteres enda og vi får nok aldri vite om hele ballen var inne.

 

Flere som skal se Magpies - W.b.a btw? Starter på c+1 asap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...