Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med Game :) Videodømming vil ødelegge fotballen som vi kjenner i dag. Tenk at vi spiller 0-0 mot Sunderland hjemme. Presser som faen sent i andre omgang etter vi har vært dårlige hele kampen. 75. min så har vi et skudd i tverleggeren, som kommer ned på bakken og vi er sikker på at den er over linjen. Husk at vi har presset utrolig mye de siste 12-15 min. Går til videdømming, alle står og venter på avgjørelse. Også er det avgjort at hele ballen ikke var over. Etter det er Sunderland mer klare, og siste 15 min dabber ut og kampen ender 0-0 uten at vi klarer å bygge opp press som før videodømmingen kom.

 

Jeg har alltid tenkt på det sånn og dermed syns jeg videdømming ødelegger mer enn den hjelper. :) Selvfølgelig vil det være tider vi er forbanna osv. men det får være som det er. Er jo faen gøy å snakke drit om dommerne og! Nei, let it be :)

Lenke til kommentar

Bra forslag Kjetil! :wee:

 

Er også imot videodømming hvis det blir unødvendige stopp i spillet, men..

 

Hvis for eksempel en trio med dommere sitter i et eget rom og kan se situasjoner på noen tv-skjermer. Og de kun avbryter kampen hvis det er spørsmål om ballen har vært inne eller ute. Eller straffesituasjoner hvor det kan være vanskelig å se "live" om det er filming eller ikke..

 

Jeg vet ikke, men som NightKeeper sier, utrolig surt hvis viktige kamper blir avgjort på dommerfeil!!

Lenke til kommentar

For meg er fotball veldig mye følser, også når det kommer til kontroversielle avgjørelser både for og i mot eget lag. Feks så husker jeg veldig godt Pedro Mendes sitt skudd som var 1m inne i goalen bak Carrol, men som aldri ble gitt. Om jeg ikke minnes feil, endte den kampen 0-0, noe som gav oss et veldig viktig poeng. Ville ikke vært foruten det.

 

On the other hand husker jeg også mange ganger hvor United har blitt regelrett bortdømt og det setter sinne i kok. Akkuratt der og da er det den mest forferdelige følse på jord, men tid leger alle sår. Det å diskutere dommeravgjørelser i etterkant er en helt vesentlig del av opplevelsen. Hvem har vel ikke preika med andre fotballidioter over en pils, i fylla eller what ever, om de husker dommertabba på Elland Road i 97, eller hvordan Pool kom seg videre mot Chelsea i CL, med en ball som mulignes ikke var inne (L. Garcia) eller "målet" mot/til Watford tidligere i år, som aldri var i nærheten av mål.

 

Vet ikke med dere, men jeg har mange historier og minner (både gode og mindre gode) mtp dommerfeil. Ville ikke vært foruten det :)

 

Edit: Satans mye leifinhos.

Endret av Gamebatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...