Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS
1,2 % sannsynlighet for at alle vinner.
Poenget mitt var at sansynligheten er mye større.

 

 

Når man tipper, så tipper man med hodet. Trenger vel ikke si mer.
Jeg tipper ofte med hjertet.
Lenke til kommentar

Fy faen det er vanskelig å like Adebayor selv om han spiller greit og scorer mål, herregud for en oppførsel. Skulle hatt rødt kort, og hvorfor feire så jævlig mot arsenal. En meget ufortjent 4-2 seier der det første jeg tenker på er hvor uheldige arsenal er mot begge manchester lag, fotballen er faen meg jævlig. Kan nevne stolpeskuddet til van persie, handsen til barry, og redningen på strek av Toure i slutten. Utrolig lagmoral av arsenal og ikke gi opp på 4-1, men forsette å rundspille city, jeg bet negler på slutten!

 

Jaja 4strak seier er jo en bra, men grabs heldig start, kan vel ikke klage så mye da, selv om det ikke føles helt bra.

 

Skulle kanskje skrevet i arsenal tråden, men det kunne vel blitt oppfattet som provoserende :(

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Fy faen det er vanskelig å like Adebayor selv om han spiller greit og scorer mål, herregud for en oppførsel. Skulle hatt rødt kort, og hvorfor feire så jævlig mot arsenal. En meget ufortjent 4-2 seier der det første jeg tenker på er hvor uheldige arsenal er mot begge manchester lag, fotballen er faen meg jævlig. Kan nevne stolpeskuddet til van persie, handsen til barry, og redningen på strek av Toure i slutten. Utrolig lagmoral av arsenal og ikke gi opp på 4-1, men forsette å rundspille city, jeg bet negler på slutten!

 

Jaja 4strak seier er jo en bra, men grabs heldig start, kan vel ikke klage så mye da, selv om det ikke føles helt bra.

 

Skulle kanskje skrevet i arsenal tråden, men det kunne vel blitt oppfattet som provoserende :(

Dette er da ikke provoserende i det hele tatt. Provosering hadde vært "Adebayor! Dere burde aldri solgt han!". Du skrev et saklig, objektivt innlegg og hyllet Arsenal. Ser ikke hva vi kunne blitt provosert over. :)

Lenke til kommentar
Praktisk sannsynlighet, i den grad det finnes, er langt større ja.

 

Tenkte mer på om det er matematisk korrekt.

1,2% sannsynlighet for at alle de fire store tilsier at det er like stor sannsynlighet for at Burnley vinner som at Liverpool vinner (og like stor sannsynlighet for begge lagene i de andre kampene også). Det er ikke korrekt, hverken "matematisk" eller på noen som helst annen måte.

Tenkte på begrepet praktisk sannsynlighet. Som i; finnes det et begrep som heter praktisk sannsynlighet? Du kan jo umulig regne deg frem til hvor stor sannsynlighet det er for at lag A skal slå lag B uten å tenke på at det uansett hvem som spiller kan ende opp på tre måter. Å se på statistikker er her feil. Eksempel: Sannsynligheten for at Chelsea (på "Brua") slår Mjølner er 33,3 %.

 

Men nå har vi rodd midtfjords.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...