Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, en god prestasjon av Tromsø og ingenting er avgjort enda. 1-0 hjemme så er de videre. :)

 

Videre skjønner jeg ikke at flere medier skriver at Valencia storspilte i går. Det er jeg fullstendig uenig i. Valencia slo Stabæk fordi Stabæk hadde NULL ballpress. Valenciaspillerne fikk gjøre hva de ville og passe balle til hverandre, men de spilte med veldig lavt tempo. De imponerte meg ikke.

Gårsdagen viser bare at det er forskjell på La Liga og PL. Jeg tipper Everton, Tottenham, West Ham, Fulham, Aston Villa og Man C alle hadde hatt gode muligheter til å slå Valencia i går. (EDIT: det er sikkert enda flere lag i PL som kunne hatt muligheten. Portsmouth, Wigan Blackburn osv.)

 

Det er altså for stor forskjell på de to beste lagene i Spania (Barca og R. Madrid) og resten. Forskjellene i PL er mindre, og jeg har ingen problemer med og si at den engelske ligaen er bedre enn den spanske.

 

(Valencia har ikke startet sesongen enda, men jeg står allikevel ved mitt)

 

EDIT2: Fra R. Madrids 2. plass ned til Sevilla på 3. var det 15 poeng i fjor, noe som sier litt.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Herregud, nå er det også vellkjent at omtrent etthvert Spansk og Italiensk lag spiller på Resultater i slike kamper/sammenhenger!

 

Nå er det heller ikke mange PL-Lag (...Bortsett fra de 4 store) som har bevist mye utenfor Balløya, imotsetning til f.eks Spania (Sevilla, Atletico, Deportivo, Villarreal og tildels Espanyol).

 

Argumenterer ikke imot - Men det spilles fotball utenfor Premier League som også er Kvalitet ;)

Lenke til kommentar

Selfølgelig. Det spilles fotball med kvalitet utenfor PL også, for al del. Jeg følger en del med på La Liga og Serie A, og det er absolutt veldig mange kamper i løpet av året som er spennende. Begge ligaene har spillere med fantastisk teknikk og kvaliteter.

 

Det jeg prøvde å få fram var bare at mange lag lenger ned på tabellen i PL vil slå lag fra La Liga (og Serie A). Om lagene fra PL spiller "bedre" eller morsommere fotball er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Det jeg prøvde å få fram var bare at mange lag lenger ned på tabellen i PL vil slå lag fra La Liga (og Serie A). Om lagene fra PL spiller "bedre" eller morsommere fotball er en helt annen sak.

Joda, men du drar det utrolig ut, og du henviser til Stabæk kampen i går. Hadde Valencia møtt en annen motstander av bedre kaliber, hadde nok kampen sett svært annerledes ut.

 

Kommenterte heller ikke det spillemessige - Det er litt smak og behag :)

Lenke til kommentar

Aston Villa. Det er vanskelig å si hvem som hadde slått hvem. Kan jo nevnes Everton sin 6-1 seier over Brann når du sier ett PL lag ikke kunne klart noe lignende. Nivåene på lagene varierer, og det er ikke godt å si hvor nivået er høyest for øyeblikkte. Spørsmål om hvem som er mest underholdene er smak og behag, der ser det ut som alle er enig.

Lenke til kommentar
Hvor mye koster Tv2 sport i året? Jeg vil se La Liga, men finner aldri streams som funker når jeg vil se og hvis det ikke er for dyrt tar jeg meg kanskje råd til det.

Kommer vel litt an på hvilken levrandør du har som leverer Tv-tjenestene dine. Men hvis du tenker på Tv2 Sumo (...Over Nett) så koster det litt over 500 kroner for 12 måneder :)

Lenke til kommentar
Går ikke omtrent alle PL kampene på lørdager da? De fleste kampene i la liga går på søndag. Vanligvis 2 på lødagen og resten på søndag

Ikke for å være frekk, men hva har dette med saken å gjøre?

 

Du skrev at kampene spilles på samme tidspunkt, men de gjøres jo veldig sjeldent det. Da har du tid til å se både PL og Liga BBVA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...