Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja, Duff er jeg enig i,men Smith?

Kunne sikkert ha gått til Hull eller Stoke, men sjansen for at de lagene rykker ned er jo relativ stor. Da er det bedre å bli der du er,og rykke opp igjen.

 

Det er ikke lenge siden Smith spilte gode kamper for oss, men han har virkelig slitt etter benbruddet ja.

Lenke til kommentar
Yeah, hvilken klubbspiller. Dette har han definitivt bevist med et par knallharde lønnsforhandlinger (Langtidsmessig og merkelig god godkjent av diverse styreformenn) og overgangen fra Inter :)

 

Men over fra sarkasmen.

Hvorfor ønsker du å beholde en slik spiller? Til og med enhver sjeleløs Norditaliener klarer å se at han er "Over The Top".

Galliani og Milan er muligens verdens beste eksempel på hvordan du ikke skal bruke penger. De har levd på forhåpninger og "The Good Old Days"-Glory lenge under Ancelotti, og etter CL gullet, har Milan igrunn prestert ingenting.

Tatt i betraktning at finansen møtte veggen i fjor høst, og at mange europeiske land sakte men sikkert fikk smake på nedgangen, så bør bransjen vise hensyn. Ikke bare her i Europa, men verden over. Real på sin side glimter til, og opptrer uvettig hva gjelder pengebruk. Hva er totalbeløpet på spillerbruk i NOK i år for Real? 2.2 milliarder? Hvordan en slik sum har blitt tillatt forvaltning av etter en finanskrise, er for meg ubegripelig. Den sløsingen Milan måtte ha gjort i de tidligere år får gå under dems egen kappe, men da var det garantert bedre tider.

 

Det er ingen hemmelighet at Milan har hatt mange eldre spillere de siste årene. Men Pirlo beholdes med glede, og det er i Milan han har utviklet seg. Jeg har for øvrig til gjengjeld å se kilde(-r) på den lønnsforhandlingen du peker til. Tror du ikke Maldini, Milangutt opp til sin hals, hadde fremragende lønnsforhold med Milan? :)

 

Så nei, Milan er ikke verdens beste eksempel på uforstandig bruk av penger. Du vet godt hvordan historien etter CL-gullet lyder. ;)

Lenke til kommentar

Tror du må lese deg hvordan Real Madrid både bruker og får pengene ifra - Da forstår du langt mer. At det skadelig for fotballen generelt har jeg ikke sagt noe imot, eller poengtert imot.

 

"Pirlo beholdes med glede" - Forsåvidt greit nok at han er elsket av klubben, men han har underprestert i hele år, og har slitt siden Italia's VM-bragd. Var på det nærmeste Vondt å se Pirlo tusle rundt på banen ifjor. Og for et hardtsatsende og muligens overtroende Milan, så må slike spillere bort...

 

Synes du drar inn endel uvesentlig ting, aldersnivået spiller forsåvidt ingen rolle, men spillerne de har prioritert i diverse Mercatoer er svært diskutable.

 

(Google It) Pirlo skal visstnok ha hatt/har en kløktig spilleragent (Eh - Advokat :p ), slik at han skal ha undertegne et langtidskontrakt med svært gode betingelser, noe ala Montella i Roma.

 

Det gjenstår å se hvordan Real Madrid presterer - Ikke konkluder før Sesongen har startet.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Håper dere beholder Pirlo. Feltryktene sier at vi har tilbudt dere Essien + penger for ham, og det er vel bekreftet at dere har avslått Mancienne + penger. I så fall skulle man tro at Ancelotti egentlig er ansatt av våre nærmeste rivaler for å sørge for at vi ikke lengre er en trussel. Galskap.

Da er man dum da O.O

Lenke til kommentar
Tror du må lese deg hvordan Real Madrid både bruker og får pengene ifra - Da forstår du langt mer. At det skadelig for fotballen generelt har jeg ikke sagt noe imot, eller poengtert imot.

Nå er jeg spent! Hvordan og hvor får Real pengen sine i fra?

 

Du vet det som står på Realmadrid.no er reint subjektiv ønsketenkning av noe sprøyt? Mannen som skriver artikkler på den sida er den dårligste skibenten jeg har vært borti og jeg leser på liverpool.no i blant...

 

Real fansen elsker å samenligne gjelden sin med United. Vel, Real har i teorien vært bankrott to ganger, mens United er en overskuddsbeddrift. Vi har ikke gjeld, det er Malcom Glazer som har flyttet gjeld fra moderselskapet over på oss, fordi det er mer lønnsomt å drive slik. Alle toppklubber gjør det. Dette med gjeldskrise ect er sterkt overdrevet.

 

Med nåværende verdi, trenger bare Glazer å selge seg ned, så er United i pluss igjen. I real derimot har man ingen fallskjerm, ettersom man bruker klubbens penger (lån fra banken) og vil slite voldsomt om sportslig suksess uteblir...

Lenke til kommentar
Nå er jeg spent! Hvordan og hvor får Real pengen sine i fra?

 

Du vet det som står på Realmadrid.no er reint subjektiv ønsketenkning av noe sprøyt? Mannen som skriver artikkler på den sida er den dårligste skibenten jeg har vært borti og jeg leser på liverpool.no i blant...

 

Real fansen elsker å samenligne gjelden sin med United. Vel, Real har i teorien vært bankrott to ganger, mens United er en overskuddsbeddrift. Vi har ikke gjeld, det er Malcom Glazer som har flyttet gjeld fra moderselskapet over på oss, fordi det er mer lønnsomt å drive slik. Alle toppklubber gjør det. Dette med gjeldskrise ect er sterkt overdrevet.

 

Med nåværende verdi, trenger bare Glazer å selge seg ned, så er United i pluss igjen. I real derimot har man ingen fallskjerm, ettersom man bruker klubbens penger (lån fra banken) og vil slite voldsomt om sportslig suksess uteblir...

For det første er det ikke "En mann" som skriver artiklene, men jeg regner med du refererer til "Harald".

Er omtrent umulig å diskutere imot sprøytet ditt når du har en slik holdning til en nokså nøytral side. De har henvist til en rekke kilder ved flere anledninger - Og viss du mener denne og denne kilden ene og alene er basert på "Ønsketenkning", så er det greit for meg - Not My Lost.

 

Du drar inn totalt uvesentlig deler, United vs Real Madrid, igjen må jeg gjennta meg: Jeg har verken sagt noe eller argumentert for noen av sidene.

At United har en "Sunnere" Økonomi er for meg udiskuterbart. Som du henviser til så driver Real Madrid med endel Gambling, viss den sportslige prestasjonen uteblir så detter de langt, langt ned.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Det \"han\" gjør, er å ta med det som goder real madrid og resten uteblir. Når man vinkler en sak så skeivt, blir det subjetiv ønsketenkning - ja. Når man presterer å bagatalisere Franco\'s innvirkning på klubben kan man jo lure. Han skriver mye riktig også, som at Real har fått frem mange talenter (nei, de er ikke bare et kjøpelag) men også mye svada. Det er realmadrid.no som har sammenlignet Uniteds økonomiske situasjon med sin egen og ikke du, ergo var ikke min kritikk rettet mot deg, noe jeg trodde var innlysende.

 

:)

Lenke til kommentar
Det \"han\" gjør, er å ta med det som goder real madrid og resten uteblir. Når man vinkler en sak så skeivt, blir det subjetiv ønsketenkning - ja. Når man presterer å bagatalisere Franco\'s innvirkning på klubben kan man jo lure. Han skriver mye riktig også, som at Real har fått frem mange talenter (nei, de er ikke bare et kjøpelag) men også mye svada. Det er realmadrid.no som har sammenlignet Uniteds økonomiske situasjon med sin egen og ikke du, ergo var ikke min kritikk rettet mot deg, noe jeg trodde var innlysende.

Så innleggt var igrunn ikke vinklet mot meg men mot "Harald"?

 

Franco-artikkelen var forøvrig et veldig godt eksempel. Jeg reagerte litt selv da jeg leste den artikkelen, men når man tenker seg litt om så er mye av denne informasjonen veldig hemmeligholdt og personene som sto bak har tiet - Derfor blir det svært uavklart hva som faktisk har skjedd og hva som ikke har skjedd. Men at Franco har hatt noe å si - Ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...