Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Og ikke minst alle Dioufene. Dette har vært et problem lenge, men folk kommer ikke ut av skapet før det smeller som nå. Ingen som hadde sagt det om RBK hadde vunnet. Hvorfor har en kamp så mye å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hevdet i hele år og i hele fjor (minst) at nivået i tippeligaen er bekymringsfullt lavt. Dessverre har ikke jeg noen innflytelse på de som kan gjøre noe med det. Men opplever fortsatt at folk bortforklarer tapet med at disse to kampene var de dårligste Rosenborg har spilt noen gang, dommeren ødela, vi spilte mot et godt lag, osv. Vel Rosenborg har da spilt mange dårlige kamper før de også, men mot norske klarer de alltid å få minst ett mål og de har enda ikke tapt. Så har de spilt 180 minutter mot et lag fra den meget gode ligaen i Asberbadjan, og klarer ikke å få hull byllen en eneste gang! Et lag som ligger nr 5 i sin hjemlige liga!

Man kan ikke klage på at laget de spilte imot var ultradefensive, for det er de i så fall ikke bare i disse to kampene. Likevel kommer neppe dette laget langt i CL, da skal jeg i så fall spise hatten min.

Lenke til kommentar
Jeg har hevdet i hele år og i hele fjor (minst) at nivået i tippeligaen er bekymringsfullt lavt. Dessverre har ikke jeg noen innflytelse på de som kan gjøre noe med det. Men opplever fortsatt at folk bortforklarer tapet med at disse to kampene var de dårligste Rosenborg har spilt noen gang, dommeren ødela, vi spilte mot et godt lag, osv. Vel Rosenborg har da spilt mange dårlige kamper før de også, men mot norske klarer de alltid å få minst ett mål og de har enda ikke tapt. Så har de spilt 180 minutter mot et lag fra den meget gode ligaen i Asberbadjan, og klarer ikke å få hull byllen en eneste gang! Et lag som ligger nr 5 i sin hjemlige liga!

Man kan ikke klage på at laget de spilte imot var ultradefensive, for det er de i så fall ikke bare i disse to kampene. Likevel kommer neppe dette laget langt i CL, da skal jeg i så fall spise hatten min.

CL?

Dette var kvalifiseringen til Europa League(Gamle UEFA Cup), noe som gjør Rosenborgs motstander enda dårligere

Lenke til kommentar

Dette er et sjokktap. Hvis du seriøst har lyst til å argumentere for at den Aserbadsjanske serien holder et høyere nivå så får det være opp til deg. Det er ingen vits i å svartmale norsk fotball. Greit nok at vi er langt under nivået i Frankrike/Nederland/Tyskland/Italia/Spania/England og et par til, men vi er ikke dårlige. Stabæk f.eks. gjorde det nokså greit i CL kvaliken mot et lag som man kan si at er bedre enn laget Rosenborg møter. Jeg er ikke Rosenborg - supporter, langt ifra faktisk, men det er lett å se (Les: se, så du begge kampene SP? Det må du iallefall ha gjort hvis du skal uttale deg slik) at Rosenborg spilte langt ifra toppnivået sitt, og jeg tror de rett og slett gjorde tabben i å undervurdere laget de møtte. Spillerene snakket vel i forkant av den første kampen om å vinne med kalassifre.

Per Ciljan Skjelbred, Alexander Tettey, Marek Sapara, Mohammed Abdellaoue, Pape Diouf, Makthar Thioune, Bolanos, Erik Huseklepp og Mikael Lustig er alle spillere som mest sannsynligvis kunne klart seg i større ligaer enn den norske. Håvard Nordtveit, Jo Inge Berget, Mads Stokkelien, Harmeet Singh, Mikkel Diskerud og Mohammed Fellah er unge spillere som er på vei opp, og vil uten tvil sette preg og øke nivået i Tippeligaen i årene fremover.

Lenke til kommentar
Håvard Nordtveit, . . . . er unge spillere som er på vei opp, og vil uten tvil sette preg og øke nivået i Tippeligaen i årene fremover.

Jeg setter gode penger på at Nordtveit IKKE vil sette sitt preg og heller ikke øke nivået i tippeligaen i årene fremover. Men du vet vel best du Wisba...

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Jeg setter gode penger på at Nordtveit IKKE vil sette sitt preg og heller ikke øke nivået i tippeligaen i årene fremover. Men du vet vel best du Wisba...

Nei det tror ikke jeg heller, ene og alene fordi han ikke kommer til å spille i Tippeligaen. Men forsåvidt greit at du ikke klarer å se potensialet i han ;)

Lenke til kommentar
Håvard Nordtveit, . . . . er unge spillere som er på vei opp, og vil uten tvil sette preg og øke nivået i Tippeligaen i årene fremover.

Han øker nivået allerede, men ja, han kommer ikke til å spille i TL i de neste årene. Jeg trodde faktisk det var så åpenlyst at jeg ikke trengte å skrive en ekstra linje eller to, men når noen konstant prøver å "ta deg" så må man vel det. Jeg er ved flere andre anledninger skrevet om Nordtveit så hvis du har lyst til å lete igjennom innleggene mine for å faktisk finne ut at jeg har full kjennskap til han så får det være opp til deg. Jeg har troen på at vi får se Nordtveit i Premier League om et år eller to, eller iallefall et nytt utlån til en annen klubb i England der han får spille fast i enten en Championship eller muligens en bunnklubb i Premier League.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å benytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Hvor farlige kan Man City bli i den kommende sesongen?

De blåe fra Manchester ser ut til å ha utømmelige midler for overgansummer og lønninger. Dette har ført til ekstremt mange signeringer siden Januar og spesielt i sommer har de landet flere spillere som uten tvil vil styrke både elleveren og troppen.

Jeg er veldig usikker på hvor langt de vil nå i den kommende sesongen men ALLE bookiene har laget som favoritt til å bli best av lagene som ikke inkluderer topp 4. Everton, Aston Villa og Tottenham er på papiret de som vil gi Man City hardest motstand om å bli nærmeste utfordrer til topp 4 klubbene. Rent overgangs messig knuser City disse klubbene.

De fleste eksperter bryr seg mest om at Man City har 10 spillere i stallen som alle scoret mål iløpet av fjorårets Premier League og at Mark Hughes vil få en meget vanskelig oppgave å holde alle fornøyde.

Den siste uken har City brukt bra med tid på å rydde opp i sin offensive stall.

Bojinov (på vei til Italia), Caicedo (lånt ut til Sporting L), Evans (solgt til Sheff United) og Benjani (ryktes til Pompey).

Samtidig hvis vi antar at Huges vil lette opp trykket om de to spissplassene ved å plassere Robinho mer eller mindre fast på venstrevingen så har vi følgende slankede spiss tropp:

Tevez - Adebayor - Santa Cruz - Bellamy, dette ser veldig mye mer ryddig ut og første elleveren og troppen til Man City begynner virkelig å se vass ut, det eneste som mangler er 1-2 gode midtstoppere.

Her ryktes det at Lescott og minst en annen stopper er på vei inn. La oss anta at Lescott blir hentet inn. Da har vi følgende "antatte" førsteellever med benk:

K: Given

HB: Richards

VB: Bridge

S: Lescott

S: Dunne

SM: Barry

SM: Ireland

HM: Wright Phillips

VM: Robinho

A: Tevez

A: Adebayor

Benken:

Taylor - Onohua - Garrido - Kompany - Elano - De Jong - Santa Cruz - Bellamy

Dette laget ser veldig bra ut på papiret men hele 8 av 11 spillere i elleveren hadde ikke spilt for Man City for 12 måneder siden. Dette betyr jo at laget trenger tid til å bli samspilte, men fra jul av burde dette laget være ganske mye sterkere en siden nærmeste utfordrere, Everton, Tottenham og Aston Villa.

Hvor ender Man City i den kommende sesongen? Ekspertene mener 5.plass.

Personlig tror jeg de ender opp på en av tre plasser, 4-5-6.plass. Har troen på at laget vil sette seg og at de spiller seg sammen.

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tipper noe lik som Kjakan, 6-7-8.nde. Max 5plass tror jeg.

De trenger en bedre trener. Store forskjellen på Chelsea og City var treneren.

(altså da chelsea ble chel$ki)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...