Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Som sagt: Du hadde holdt deg til hodet du også om noen hadde sparket deg i nakken. Det er da en helt normal reaksjon. Man beskytter hodet. Hvor han traff eller ikke er svært likegyldig, man river ikke en spiller overende og sparker han liggende. Man sparker ikke etter spillere en gang, det er da klare regler for det. Det er farefullt spill.

 

Men har ikke sagt noe om klart rødt kort eller ei, lyserødt mener eg, og klart gult kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt: Du hadde holdt deg til hodet du også om noen hadde sparket deg i nakken. Det er da en helt normal reaksjon. Man beskytter hodet. Hvor han traff eller ikke er svært likegyldig, man river ikke en spiller overende og sparker han liggende. Man sparker ikke etter spillere en gang, det er da klare regler for det. Det er farefullt spill.

 

Men har ikke sagt noe om klart rødt kort eller ei, lyserødt mener eg, og klart gult kort.

 

Holder du deg til hodet visst du blir spent i nakken? Holder du deg til kneet om du blir trakket på tåen å?

Lenke til kommentar

Jepp Kjuagutt. Når eg er ute med Tjuaguttene og Vif pøblene kommer og me slåss, og eg ligger nede og blir sparket på så holder eg meg til hodet. Noen holder seg til hodet, andre til skrittet.

 

Tror det har noe med hva man tenker meg....

 

Siden me først var igang med å dra den langt ut på landet...

Lenke til kommentar

Karen er jo en grisespiller som tror han kan holde på med hva han vil. Han var jo på tv2 for litt siden, og sa at dommerene burde være snillere, fordi det er sånn han spiller, og at han fikk lov til å gjøre sånn i PL. Vel, Tippeligaen er ikke Premier League. TL er ikke en så fysisk liga som PL, men jeg kan heller ikke huske at farefullt spill er lov i PL.

Lenke til kommentar
Karen er jo en grisespiller som tror han kan holde på med hva han vil. Han var jo på tv2 for litt siden, og sa at dommerene burde være snillere, fordi det er sånn han spiller, og at han fikk lov til å gjøre sånn i PL. Vel, Tippeligaen er ikke Premier League. TL er ikke en så fysisk liga som PL, men jeg kan heller ikke huske at farefullt spill er lov i PL.

 

Vet ikke om du har fulgt med på spillet hans, men med tanke på hvor godt mediene og dommerne følger denne spilleren er det faktisk svært lite han gjør. Og det begynner å bli en stund siden sist han var i media. Andre spillere har ofte stygt spill som ikke blir nevnt, men fordi det er denne spilleren som har sin historie blir det store oppslag.

 

Han spiller langt fra så grisete som man skal ha det til, og tviler på det er slik han fikk lov til å spille i PL, for han har aldri spilt i PL, han var på vei til Stoke, men fikk ikke arbeidstilatelse, han har bare spilt i Brann av Europeiske lag, ellers kun i hjemmlandet Jamaica, og der tar de en fredspipe etter kampen så er alt glemt, kanskje vi skal gjøre det i Norge å?

 

Har aldri selv reist på fotballkamp bare for å sloss, men der er det vel kanskje annerledes Jotun? Du som er i miljøet, kjuagutt er faktisk bare et kallenavn på bergensgutter, har jeg faktisk nevnt før, noen som prøvde å trekke paralell til TGB, som jeg tar sterkt avstand fra bare så det er klart.

Lenke til kommentar

Kjuagutt tar avstand fra fysisk spill, ikke ofte det. Hehe.

 

Såg klippet selv i går på TV, ikke soleklart rødt, kansje ikke rødt i det hele tatt, men iallefall gult.

 

Har overhodet ikke noe i mot fysisk spill, og det går faktisk ann å spille fysisk uten å lage frispark. Problemet til Austin er at han kommer med knottene først i flere prosent av taklingene i gjennomsnittet, og kommer en med knottene først kommer diskusjonen om kort fort frem. Og det skal det også gjøre i følge de reglene enn spiller fotball etter. At spillere overspiller i møte med Austin og andre hardtspillende spillere er av værste sort, og det som irriterer meg mest i fotball (som også Kjuagutt mener), men frikjenner samtidig ikke spillere som rett og slett ikke har "teknikk" til å takle uten at det virker som mordforsøk i annenhver forsøk.

 

Studer spillere som Rio Ferdinand og for å nevne en spiller her hjemme: Statsgaard. Spillere som rensker unna i stor stil og som samtidig knapt lager frispark. Stikkord er: smart plassering, evne til å lese spillet og god teknikk på taklingene.

 

Spillerne skal ikke lide for at Austin må kompensere for sine manglende evner til å være tidsnok opp i situasjonen.

 

Når det er sagt, betyr ikke dette at eg avfeier en hver form for fysisk spill. God fysikk og knallharde dueller bør hvere ingridienser i enhver fotball kamp, og spillere som sutrer seg til frispark ved overspilling, filming og CR9 grimasjer er det som irriterer meg mest i moderne fotball. Spill til fløyta går eller til at du ikke på noen måte klarer å stå på beina mer!

 

Men, selv i andre mye mer fysiske sporter som boksing, bryting, handball osv, er det regler for hvordan en skal opptere i forhold til bruk av fysikk, det bør det også være i fotball.

 

Så får vi bare håpe at spillere som jukser i sin vei til suksess IKKE påvirker dommerne i unødvendig grad.

 

Og at spillere som (til tider) Austin, Annan, Keane (hehe), Bakke osv. ikke for mange ganger bruker knotter eller andre hjelpemidler. Dette er spillere som selv kan være med å ødelegge for fysisk fotball ved å misbruke begrepet.

 

Kan sammenlignes med at en far eller mor gir den unge håpefulle lov til å dra på kamp med kamerater, men gang etter gang kommer hjem etter og ha vært ute å slåss med casuals. Da ødelegger du tilliten og får til slutt ikke lov til noe som helst. Det samme kan skje når spillere misbruker begrepet om fysisk spill.

Endret av oasisuk
Lenke til kommentar
Annan? Oo

 

Annan takler skjeldet stygt. Han står som regel oppe å rensker unna, er ikke ofte du ser han i en sklitakling, da han har en utrolig plasseringsevne, og leser spillet utrolig godt.

 

Er helt enig, er selv RBK fan og nyter taklingspillet til Annan. Men også en spillere som av og til kan bli litt het i toppen. Ville bare unngå å få Kjuagutt på nakken ved å nevne så mange Brannspillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Det er det ingen som gjør heller, det er verre med holdningene hans. Keane var også en fantastisk spiller, om vi ser bort i fra visse punkt, som dere gjør.

Lenke til kommentar
Det er det ingen som gjør heller, det er verre med holdningene hans. Keane var også en fantastisk spiller, om vi ser bort i fra visse punkt, som dere gjør.

 

Holdningene? Dette må du utdype! Syns Gerrard oppfører seg som en eksemplarisk kaptein, gir blant annet meget gode profesjonelle intervjuer som virkelig viser en god holdning til både klubb, motstandere og ambisjoner.

 

Skal vel ikke holde "barslagsmålet" mot han for evig tid?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gerrard har en tendens til å dive. Vil du si at han da går foran som et godt eksempel? Hvis Gerrard hadde gjort som han skrev i boka - ikke tillatt filming fra noen i sin egen klubb - hadde kanskje Torres også hatt bedre balanse på matta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...