Sovende Panda Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Sa jeg at det var fansen? Poenget var at det er feil å bruke det som unnskyldning. Hva var svaret ang egenutviklet? Chelsea har ein del eigenutvikla spelarar som er på vei opp og du vil sjå om nokre år på førstelaget (dersom dei ikkje blir solgt). Kan nevne Scott Sinclair, Miroslav Stoch, Jack Cork, Michael Mancienne, Franco Di Santo, Gael Kakuta for å nevne nokon... Men for all del så er Man Utd langt betre på å utvikle unge talenter enn Chelsea, men det betyr ikkje at Chelsea er dårlig på det. Angående manager bytter... Alle managere har sin eigen spelestil og fotballfilosofi, dermed også sin eigen oppfatning av spelarutvikling. Så å bruke det som "unnskyldning" meiner eg er greit. Ferguson har brukt sin filosofi over fleire år, og selvfølgelig så får han dermed til å utvikle talenter. I Chelsea har me hatt 3 managere på 1,5 år. Og då er det klart at talentutvikling ikkje blir noko stort når kvar manager bare får 0,5 år på seg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Nå følger jeg ikke så voldsomt med på akademiet til Chelsea, men har Sotch, Cork eller Kakuta spilt for førstelaget? Talentutvikling er sansynligvis ikke pri 1 om man har en halv sesong på seg, til å få til noe, men ingen av managerene hadde en deadline på et halvt år. Det går for det meste ut på å kjøpe nye spillere, og håpe at de passer inn, og dermed kjøpe seg tid, og derifra bygge et lag. Om de ikke fungerer, så er det sparken. Om det fortsetter sånn lenge, så blir det ikke mange troféer på Chelsea. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Og akkurat det er problemet til både meg og de fleste supporterne jeg har pratet med. Kan du være så snill å si det der til Abramovitsj? Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 For det første så har ikkje Cork eller Kakuta spelt på førstelaget enda, eg sa at om nokre år så kan det hende dei spelar der. Er klar over at ingen av managerene hadde nokon deadline, men man får ikkje utrettet mykje på eit år. Sjølv er eg imot å sparke managere og ansette nye heile tida, men istedet satse på ein manager over fleire sesonger, slik som med Mourinho. Får håpe det blir slik med Ancelotti. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Finnes det ingen supportergrupper mot han, på samme måte som mot Glazer? Om ikke, så er det fordi uten han hadde Chelsea vært outsidere hvert år. Liverpool i forfjor-nivå. Hakket bak United og Arsenal, men fremfor Everton og de. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Meiner du ei supportergruppe mot Mourinho? Mourinho førte mykje godt til Chelsea, og det er sikkert som du seier, Chelsea hadde ikkje vore like stor i dag viss han ikkje hadde vore i klubben tidligare. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg vil tro han mener Abramovitsj, logisk nok. Og nei. I motsetning til Glazer bruker han ikke Chelsea utelukkende for å berike seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Mener Abramovitsj ja. Nei, det gjør han ikke, men det blir alikevel feil å gi managerene en sesong på å prestere noe. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Enig med Tomhel. Det skaper uro i laget i tilleg til urytme i taktikk osv. Derfor håper eg at Ancelotti får iallefall ein heil sesong til å vise seg verdig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Mener Abramovitsj ja. Nei, det gjør han ikke, men det blir alikevel feil å gi managerene en sesong på å prestere noe. Jepp, det er feil, og forhåpentligvis innser Abramovitsj det etter hvert. Men det er verre å prøve å gjøre klubben konkurs. Heller Abramovitsj enn griske amerikanere. Personlig skulle jeg for øvrig ønske Hiddink fikk være manager i noen år, evt. kunne Mourinho ha fortsatt back in the days. Skeptisk til Ancelotti, men time will show. Han ender vel opp arbeidsledig til jul han også, huff. Endret 5. juli 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Samme for meg kven som styrer skuta bare han har fornuft... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 De har jo gjerne ikke det, stort sett så har de ikke peiling i hele tatt. De pøser jo på med penger og tror det er måten å gjøre det på (les: Real og Chelsea), det funker gjerne i 1-2 år også går alt til helvete (Les: Chelsea og Real) også begynner de å bytte manager som andre bytter sokker og spillere kommer og går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Mener Abramovitsj ja. Nei, det gjør han ikke, men det blir alikevel feil å gi managerene en sesong på å prestere noe. Jepp, det er feil, og forhåpentligvis innser Abramovitsj det etter hvert. Men det er verre å prøve å gjøre klubben konkurs. Heller Abramovitsj enn griske amerikanere. Personlig skulle jeg for øvrig ønske Hiddink fikk være manager i noen år, evt. kunne Mourinho ha fortsatt back in the days. Skeptisk til Ancelotti, men time will show. Han ender vel opp arbeidsledig til jul han også, huff. Definitivt. På kort sikt ligger United best an, men om 10 år, om trenden fortsetter, vil Chelsea trone øverst. De har jo gjerne ikke det, stort sett så har de ikke peiling i hele tatt. De pøser jo på med penger og tror det er måten å gjøre det på (les: Real og Chelsea), det funker gjerne i 1-2 år også går alt til helvete (Les: Chelsea og Real) også begynner de å bytte manager som andre bytter sokker og spillere kommer og går. Heller det at det går til helvete i 1-2 år, før de innser at de burde holde på en manager i noen sesonger, og de får bygge et lag, med mye penger. Tenk deg United med Chelsea sine midler. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 De har jo gjerne ikke det, stort sett så har de ikke peiling i hele tatt. De pøser jo på med penger og tror det er måten å gjøre det på (les: Real og Chelsea), det funker gjerne i 1-2 år også går alt til helvete (Les: Chelsea og Real) også begynner de å bytte manager som andre bytter sokker og spillere kommer og går. Nuvel. Røk VELDIG knapt ut i semien i CL i år, tredjeplass i PL i år (andreplass i fjor, to poeng bak United), vant FA-cupen i år, røk ut på straffer i CL-finalen i fjor (med en milliard stangskudd i løpet av kampen). Å påstå at det går til helvete er en VOLDSOM overdrivelse. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 røk ut på straffer i CL-finalen i fjor (med en milliard stangskudd i løpet av kampen). Å påstå at det går til helvete er en VOLDSOM overdrivelse. Hehe, say whaaaaat? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Mener du at CL-finale-tapet var ufortjent? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 De har jo gjerne ikke det, stort sett så har de ikke peiling i hele tatt. De pøser jo på med penger og tror det er måten å gjøre det på (les: Real og Chelsea), det funker gjerne i 1-2 år også går alt til helvete (Les: Chelsea og Real) også begynner de å bytte manager som andre bytter sokker og spillere kommer og går. Nuvel. Røk VELDIG knapt ut i semien i CL i år, tredjeplass i PL i år (andreplass i fjor, to poeng bak United), vant FA-cupen i år, røk ut på straffer i CL-finalen i fjor (med en milliard stangskudd i løpet av kampen). Å påstå at det går til helvete er en VOLDSOM overdrivelse. Hvis du spør han som har dyttet milliarder inn i klubben og det eneste de har vunnet de siste årene er FA cupen, så vil jeg tro at han vil kalle det å gå til helvete. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Å sei at Chelsea ikkje har oppnåd noko suksess dei siste åra er ikkje rett. Som Herr Brun seier så har me vore med i alle sluttspurter i nærmest alle turneringer. At me bare har vunnet FA Cupen kaller eg uflaks. Med dei seier eg ikkje at dei andre laga har vunnet urfortjent... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Men nå er det ingen av disse klubben som kjemper i toppen for å bli nr. 2, alt handler om å vinne. Det har vel Abramovich bevist hver sesong etter at Morinho forsvant, men alle manager byttene. Suksess måles i antall trofeer ikke i antall andreplasser og at man deltok... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Mener du at CL-finale-tapet var ufortjent? Nei, jeg mener at det hadde vært fortjent uansett hvem som vant. I motsetning til i år, var kampen EKSTREMT jevn (med unntak av første delen av første omgang). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå