Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Når var det sist gang Chelsea kjøpe en spiller for fremtiden?

 

De som er unge og blir kjøpt inn, råtner stort sett bort på benken i noen år før de forsvinner igjen.

Di Santo råtner virkelig bort... samt Sinclair som er tilbake i troppen (fra utlån). Chelsea har også signert Sturridge, som jeg håper får litt spilletid utover i sesongen. Det var de unge tallentene.

 

Av de litt eldre kan Joe Cole og Mikel nevnes - var ikke de en signering for fremtiden?

Di Santo er så og si klar for Blackburn takket være Sturridge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når var det sist gang Chelsea kjøpe en spiller for fremtiden?

 

De som er unge og blir kjøpt inn, råtner stort sett bort på benken i noen år før de forsvinner igjen.

Di Santo råtner virkelig bort... samt Sinclair som er tilbake i troppen (fra utlån). Chelsea har også signert Sturridge, som jeg håper får litt spilletid utover i sesongen. Det var de unge tallentene.

 

Av de litt eldre kan Joe Cole og Mikel nevnes - var ikke de en signering for fremtiden?

Di Santo er så og si klar for Blackburn takket være Sturridge

Det er virkelig synd om det stemmer, for han viste absolutt talent i de få minuttene han fikk spille sist sesong.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

United i farta: Ronaldo, Anderson, Nani, Rooney, Rafael, Fabio, Fletcher, Welbeck, Macheda osv

 

Få høre kjøpene Chelsea har gjort av unge og uetablerte spillere de siste fem åra?

Lenke til kommentar

De jeg kommer på er: Mikel, Di Santo, Turnbull og Sturridge. Men det er flere. så kan vel da legge på en osv selv. (+osv)

 

Vil vel forresten si at Rooney var vel ikke akkurat uetablert med sine flere titalls kamper for Everton. Men samme gjelder vel Sturridge, han har kanskje spilt en del for Man City

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Sturridge er ung, og blir sett på som et stort spisstalent. Poenget er vel å faktisk se litt mot fremtiden.

 

Jeg ser ikke hva noen Engelske toppklubber skal med VdV. Oppskrytt.

...Da anbefaler jeg deg å begynne å se :p

Er vel kun kanskje Villa eller Arsenal som har plass til han. Å jeg ser helt fint.

 

Oppskrytt på hvilken måte? Han trer pasninger igjennom, og styrer tempoet og spillet bedre enn de fleste andre midtbanespillere i verden. Et langskudd som mange vil misunne og når han stort sett dominerer i kamper han blir spilt mye på (Landslagskamper er et godt eksempel) mot store lag i mesterskap, så ser jeg virkelig ikke hvordan han hverken er oppskrytt eller ikke god nok for de aller beste klubbene. Chelsea hadde hatt godt av han, Liverpool og Arsenal likeså. Det er vel bare i United vi har god nok bredde, og ikke plass til han pdd.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. I hvilken kamp var det Zidane scoret to mål i sluttminuttene, ett på frispark og ett på straffe, (da han spydde før straffesparket) som gjorde at Frankrike vant? Tror det var Euro 2004 men er ikke sikker. Mesterskap og motstander hadde vært perfekt.

 

Edit: England i Euro 04. Case closed. :)

Endret av Hegland
Lenke til kommentar
Var en insane kamp. Husker jeg heide på England den kampen der, av alle rare grunner siden jeg var i England og kampen gikk på storskjerm på hotellet :p

Den burde være Rar :p

 

England er det siste landslaget jeg kommer til å ha Medfølelse for. Forguder Tyskerne etter 4-0 seiern i U-21 EM (...Selv om de aldri burde vært i den finalen). Det siste Engelskmenna burde Whine om er deres Yngre garde :)

Lenke til kommentar
United i farta: Ronaldo, Anderson, Nani, Rooney, Rafael, Fabio, Fletcher, Welbeck, Macheda osv

 

Få høre kjøpene Chelsea har gjort av unge og uetablerte spillere de siste fem åra?

Det er ein viktig faktor du glømmer. Ferguson har vore i Man Utd i langt meir enn fem år, mens i Chelsea har det vore manager bytte opptil fleire gonger på den tida. Når du får, la os sei, eit år på deg til å bygge eit lag før du får sparken, då er det ikkje lett å finne alt verdens unge talener. Men la oss sjå tilbake på Mourinho tida. Då er Mikel eit av dei beste, unge kjøpa som er gjort i Chelsea på lang tid. Men det finnes mykje meir unge talenter i Man Utd enn i Chelsea. Det er mest takket være Ferguson som får bygge eit nytt lag år etter år.

 

Sturridge er signert, hovedsakelig fordi han har eit stort talent og er engelsk. Som sagt så finnes det mange betre talenter rundt om i verden. Men viss du ser ein oversikt over Chelsea troppen så ser du at det maks. er 4-5 engelske spelarar, derfor er det viktig å hente nokre engelske talenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
United i farta: Ronaldo, Anderson, Nani, Rooney, Rafael, Fabio, Fletcher, Welbeck, Macheda osv

 

Få høre kjøpene Chelsea har gjort av unge og uetablerte spillere de siste fem åra?

Det er ein viktig faktor du glømmer. Ferguson har vore i Man Utd i langt meir enn fem år, mens i Chelsea har det vore manager bytte opptil fleire gonger på den tida. Når du får, la os sei, eit år på deg til å bygge eit lag før du får sparken, då er det ikkje lett å finne alt verdens unge talener. Men la oss sjå tilbake på Mourinho tida. Då er Mikel eit av dei beste, unge kjøpa som er gjort i Chelsea på lang tid. Men det finnes mykje meir unge talenter i Man Utd enn i Chelsea. Det er mest takket være Ferguson som får bygge eit nytt lag år etter år.

 

Sturridge er signert, hovedsakelig fordi han har eit stort talent og er engelsk. Som sagt så finnes det mange betre talenter rundt om i verden. Men viss du ser ein oversikt over Chelsea troppen så ser du at det maks. er 4-5 engelske spelarar, derfor er det viktig å hente nokre engelske talenter.

Og hvem er det som sparker manager etter manager? Om det fortsetter, la oss si hundre år, så blir det jo aldri noen unge talent ifra Chelsea. For å se det på en annen måte, hvor mange egenutviklede talent har Chelsea på vei? Jeg skal ikke dra opp Class of 92, men vi har jo Welbeck, Macheda, Campbell, Possebon, Gibson og Evans som jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...