Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det stemmer vel ikke at du er 13. Men jeg tror (håper det) at du kødder bare litt nå for å skape litt diskusjon :)

Hvis jeg ikke tar helt feil så blir han 17, født samme året som deg :)

 

 

Det hjelper ikke å ha en midtstopper som er übergod offensivt, men suger big time defensivt. Da kan han like så godt spille spiss.

 

På en kjedelig skoledag lykkes jeg i hvert fall med å få litt selskap :)

Det skal du ha, sjelden jeg har sett så mye liv her midt på dagen på en hverdag ;)

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Agger kunne ikke være der pga skaden. Han spilte fantastisk for to år siden, og scoret også et herlig mål mot West-Ham:

Nå argumenterer du jævli dumt, hva faen skal man med en midstopper som kan skyte og drible!? Det er ikke derfor de er kjøpt inn/spiller - de skal forsvare.

 

Selvsagt er det et pluss, men for det første så kan det og vil det forhindre det defensive spillet til det laget han spiller på. For det andre så finnes det x-antall flere postive ting man kan nevne enn en offensiv midtstopper ;)

 

Sry mæn, men du er på tynn tynn is nåh ;)

 

Aggers offensive spill forhindrer ikke hans defensive kvalieter. Det går heller ikke ut over laget, da Xabi eller Masch legger seg dypt når Agger går fremover. Det fikk vi et eksempel på mot Chelski i går.

 

En ting kan vi være enigen om da: Agger er bedre enn Vidic offensivt ;)

 

På en kjedelig skoledag lykkes jeg i hvert fall med å få litt selskap :)

Så nå mener du at at Agger ikke er like god som Vidic?

Det har jeg aldri påstått :)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke fatte at det er positivt at Agger bidrar offensivt. Det blir jo det samme som at Kuyt får masse pluss for jobbingen bakover. Noe også Rooney og Tevez gjør.

Fordi det er ikke en midstoppers oppgave å være en bidragsyter offensivt, med mindre det er på corenere og lignende. En midstopper skal forsvare målet, og forhindre skåringer og trøbbel bakover.

 

Når det gjelder Rooney og Tevez så ser jeg overhode ikke noe positivt ved at de trekker seg, enkelte ganger, så langt ned som de gjør - det er derimot en svakhet ;)

Lenke til kommentar

Så det er en svakhet at en spiss`, f. eks. Rooney, bidrar til å holde høyt press på ballfører, f. eks. er Agger?

 

Nå må du tenke deg om to ganger. Jo bedre en spiller gjør oppgaven sin, desto bedre. Men hvis han i tillegg kan bidra med noe annet er det jo bare positivt? Det at Agger avlaster Alonso noen ganger og hjelper med å bringe ballen fremover kan da for faen ikke bli negativt?

Lenke til kommentar
Vidic har faktisk like mange mål som Agger på akkurat samme tidsrom, så Agger kan ikke være sååå mye bedre offensivt.

Altså jeg kan gå med på at Agger er bedre med ballen i beina enn Vidic (Men Viddy er på ingen måte dårlig han heller).

 

Men jeg kan faen ikke se en positiv side ved å være en god offensive midstopper!

Lenke til kommentar
Så det er en svakhet at en spiss`, f. eks. Rooney, bidrar til å holde høyt press på ballfører, f. eks. er Agger?

 

Nå må du tenke deg om to ganger. Jo bedre en spiller gjør oppgaven sin, desto bedre. Men hvis han i tillegg kan bidra med noe annet er det jo bare positivt? Det at Agger avlaster Alonso noen ganger og hjelper med å bringe ballen fremover kan da for faen ikke bli negativt?

Okey, nå begynner du å komme inn i betydningen av ordet "offensiv", jeg tenker på ordet "offensivt" hvor han bidrar vesentlig fremover på banen, altså han er god over på den andre delen av banen. Men viss du ser på betydningen "offensivt" som å være med oppimot midtsirkelen så synes jeg du bommer kraftig, dette gjør faen meg Vidic også!

 

Det er en svakhet at Rooney og Tevez er med nedover, definitivt ja! Og hvorfor? Fordi det så klart gir en dårligere fokusering på det offensive, noe de er kjøpt inn for å gjøre!

 

Aye: Nei det var ikke til deg, jeg blir bare pissd på Kjetil som mener at en offensiv midstopper er positivt, han klarer ikke se at dette kan gir og kommer i fremtiden til å gi problemer viss han er en god offensiv midstopper, se på Lucio f.eks - Hvor mange mål var det han forårsaket for Bayern!? Det er mange det etter de evindlige patetiske raidene han hadde, som han en eller annen gang eide med ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hva med en offensiv midtbanespiller da, er det ikke positivt om han er god defensivt også?

Ikke så veldig egentlig. Anderson f. eks. trodde vi var superoffensiv for han kom til oss, men etter ett par kamper viste det seg at han var like defensiv som han var offensiv, noe som har ført til at han enda ikke har scoret for oss.

 

Aye: Nei det var ikke til deg (...)

Aha, da så. Begynte å lure på om du trodde jeg mente det samme som Kjetil :p:D

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Så det er en svakhet at en spiss`, f. eks. Rooney, bidrar til å holde høyt press på ballfører, f. eks. er Agger?

 

Nå må du tenke deg om to ganger. Jo bedre en spiller gjør oppgaven sin, desto bedre. Men hvis han i tillegg kan bidra med noe annet er det jo bare positivt? Det at Agger avlaster Alonso noen ganger og hjelper med å bringe ballen fremover kan da for faen ikke bli negativt?

Okey, nå begynner du å komme inn i betydningen av ordet "offensiv", jeg tenker på ordet "offensivt" hvor han bidrar vesentlig fremover på banen, altså han er god over på den andre delen av banen. Men viss du ser på betydningen "offensivt" som å være med oppimot midtsirkelen så synes jeg du bommer kraftig, dette gjør faen meg Vidic også!

 

Det er en svakhet at Rooney og Tevez er med nedover, definitivt ja! Og hvorfor? Fordi det så klart gir en dårligere fokusering på det offensive, noe de er kjøpt inn for å gjøre!

 

"Offensiv" og "offensivt" er da bare to forskjellige endinger, ikke faglige uttrykk?

 

Jeg mener at Agger kan bringe ballen forbi det første forsvarende leddet i et lag, altså spissene. U see?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...