Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

NRK har jo Arne Scheie. Ingen grunn til å se på sverige da.

Arne Scheie Vs Internett.

Eneste nytteverdien i Arne er at han kan Ramse opp ting som skjedde for mange tiår siden. Dere klager på Roar Stokke når det gjelder uttalelse av navn, i enkelte situasjoner er Arne like ille som den avdanka Trøndern. Dessuten klarer han overhode ikke formidle den spenningen som er i en Fotballkamp, Lidenskapen blir gjemt bak tørr fakta ;)

Uansett, Arne er greit til sitt "bruk", men hans tid er over. Han representerer nådagens Nrk, fra 70 og 80-tallet, hvor stive kommenatarer og belærende ord var å foretrekke.

 

Vi vet alle at det er Carlo Zampa som fortsatt regjerer :p

 

Edit: Uansett så var Poenget mitt mer at Birro er Romanista, itilegg til å ha Gode Meninger :)

 

 

roma%20006.jpg

 

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest Arne Scheie er glimrende eg. Nå har han jo fått tilbake litt av kunnskapene sine. Man merket og merker fremdeles at det er en stund siden han kommenterte på fast basis.

 

Det med engasjementet skjønner eg nå ikke. Engasjement er mer enn å skrike som en idiot i tjue minutter når et lag scorer. Når han kommenterer Norge tar da Scheie av når det trengs (Norge Brasil), men ser ikke poenget med å ligger over mikken og hyle å skrike som en stukken gris når et TL scorer mål, eller i en kamp mellom to andre landslag.

 

Men meningene er forskjellige. Noen synest knivstikking er kult, andre ikke.

Lenke til kommentar
Synest Arne Scheie er glimrende eg. Nå har han jo fått tilbake litt av kunnskapene sine. Man merket og merker fremdeles at det er en stund siden han kommenterte på fast basis.

 

Det med engasjementet skjønner eg nå ikke. Engasjement er mer enn å skrike som en idiot i tjue minutter når et lag scorer. Når han kommenterer Norge tar da Scheie av når det trengs (Norge Brasil), men ser ikke poenget med å ligger over mikken og hyle å skrike som en stukken gris når et TL scorer mål, eller i en kamp mellom to andre landslag.

 

Men meningene er forskjellige. Noen synest knivstikking er kult, andre ikke.

Hehe, og andre drar sammenhengen helt ut av dets mening :)

 

Første sitatet er forsåvidt greit, det er din smak, men den midtre er jo bare en antagelse utifra det jeg sa. Carlo Zampa kan så mye mer enn bare å skrike over Mikken.

Spenningskurven til Arne er dønn stabil igjennom en hel kamp, om det kommer en fantastitsk skåring eller en hårreisende takling forblir toneanfallet det samme.

Og Just For The Record: Det er Lenge siden Norge-Brasil (Ihvertfall den kampen du henviser til), Arne har forandret seg mye siden den tid, kjedeligere og kjedeligere blir han.

 

Bare så det er sagt, jeg likte Arne veldig godt tidligere, og har hilst på han flere ganger, men med tiden så har han bare blitt kjedeligere og kjedeligere :(

Lenke til kommentar

Man har 4 typer kommentatorer: De som skriker helt hemningsløst(som feks Frode Olsen, herregud..), De som sitter å vaser om ting som er helt latterlig(TV2 og TV3 sine kommentatorer), De som er utrolige kjedelig(han løken duden på NRK1) også har man dem som klarer å balansere mye god fakta med go kommentering og som vet når det er passende å ta helt av(Arne Scheie(blant annet)) OGså han engelske på Canal+ går inn her.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Arne er blitt kjedelig pga at han ikke har fått kommentere fotball i den grad han gjorde tidligere. Skulle gjerne hatt tippekampen fra PL på NRK jeg altså, da hadde jeg ivetfall følt at jeg hadde noe igjenn fra lisenspengene.

Arne har mange gullkorn sammen med andre norske kommentatorer, men da først og fremst fra andre sporter en fotball.

Av norske fotball kommentatorer liker jeg Arne og Eggen.

 

Edit: Glemte Lillelien, men han har jeg bare hørt på opptak :) Også skulle jeg likt å hørt han som kommenterte fra England den gangen, dritas!

 

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Bare så det er sagt, jeg likte Arne veldig godt tidligere, og har hilst på han flere ganger, men med tiden så har han bare blitt kjedeligere og kjedeligere :(

 

Helt enig der, men det blir bedre og bedre dag for dag. Man må kommentere fotball jevnt og trutt, er man for mye borte så mister man seff litt piffen.

Lenke til kommentar
Der har du nok helt feil KRISS-. Det var nemlig den svenske Olof Arne Hegerfors som kom med det sitatet...

 

Ok, fikk bare vite det av en venn som fikk det sitatet i Pondus kalenderen sin :p

 

Han blandet sikkert sammen navnene siden begge heter Arne :)

Endret av KRISS-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...