Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde strengt tatt tenkt å si at Given er en av verdens 3 beste keepere, men for å unngå zinna Liverpool-fans så modererte jeg meg til topp 5. Casillas og Buffon er de eneste som jeg ser på som klassen over Given. Van der Sar? Plz. Cech? Er ikke i nærheten av nivået han hadde for noen år siden. Akinfeev hadde kanskje hatt godt av å spille i en hakket større liga. For keepere har heller ikke alderen så altfor mye å si, så kan være fint å la de få litt rutine før man kaller dem blandt verdens beste. Og kom ikke her drassende med keepere som ikke engang er i nærheten av å spille på sitt eget landslag. Stinker FM-synsing lang vei.

 

Given spilte greit nok i de kampene jeg så av ham før jul. Etter jul har jeg ikke sett nok av ham (og det tviler jeg egentlig på at du har også, med mindre du er innbitt City-fan). Vil si at du synser like mye som de andre her inne.

Lopez har vært glimrende de få gangene jeg har fått sett ham i løpet av sesongen, og Cesar like så. Den jeg har minst grunnlag for å uttale om er Frey som jeg har bare hørt gode ord om, men som jeg egentlig ikke vet noe spesielt mer om.

 

Når det gjelder landslag, så er alle på landslaget bortsett fra Frey som har trukket seg fra landslagsspill av samme grunn som Trezeguet, nemlig uengiheter med Domenech. Lopez er 3.keeper bak Casillas og Reina på Spania, hvor det er en utrolig tøff kamp om plassen.

 

At du ikke nevner Cesar engang, som er landslagskeeper på Brasil og fast på Serie As beste lag, er på grensen til useriøst.

 

 

EDIT:

 

Morsom den, men merkelig at media ikke har fanget det opp tidligere. Den har tross alt vært i ute i noen uker allerede

Endret av GBD
Lenke til kommentar
En ting jeg aldri har skjønnt: Hvorfor i all verden er ikke Victor Valdez på Spanias landslag?

 

Fordi han ikke er så god? Grunnen til at han ikke slipper inn så mange mål er pga. Barca's gode forsvar. Han sliter til tider veldig mye med feltarbeidet sitt, og har ikke like mange matchvinnende/fantomredninger som både Casilla, Reina og tildels Lopez og Palop.

Lenke til kommentar
En ting jeg aldri har skjønnt: Hvorfor i all verden er ikke Victor Valdez på Spanias landslag?

 

Fordi han ikke er så god? Grunnen til at han ikke slipper inn så mange mål er pga. Barca's gode forsvar. Han sliter til tider veldig mye med feltarbeidet sitt, og har ikke like mange matchvinnende/fantomredninger som både Casilla, Reina og tildels Lopez og Palop.

Ahh...så du mener at han sliter vis han for eksempel drar til...Tottenham (dette er et eksempel)

Lenke til kommentar

given er jo en utrolig god keeper!

 

Men nei ikke topp 3, vi snakker buffon,casillas, van der sar, reina(han har tross alt vært den som har holdt mest clean sheets i PL de siste 3 årene, men i år ble han såvidt slått av VDS på målstreken) og så har man cech(føler ikke han alltid er like stabil, men er veldig stor og god til vanlig ja) så har man så voldsomt mange som ligger bak, da har man cesar som er utrolig god osv osv. Given er vanskelig å plassere, men jeg ville plassert ham høyt oppe, når han er på sitt beste er han jo helt sinnsyk!

Lenke til kommentar

Buffon, Casillas, Cesar, VDS, Cech, Boruc, Adler, Mandanda, Lloris og Lopez er ti spillere jeg kommer på i farten som holder et høyere nivå enn Given. Given er en refleks sterk keeper, men langt fra en virkelig verdensklasse keeper. Når det gjelder Valdes så er han Barcelonas svakeste spiller og gjør mye rart og uforståelig. Han er egentlig ikke god nok til å stå for Barcelona etter min mening.

Lenke til kommentar

Komme med clean sheets er piss. På St. James' i år spilte Given en av sine aller beste kamper noensinne, og han måtte hente 5 baller ut av nettet. Om man skal se på noe så får man se på redningsprosent eller noe i den duren. Clean sheets er veldig mye forsvar. Og om noen andre en united-supportere kommer drassende med Van der Sar så er det smått utrolig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Fordi Unitedkidza(hovedsaklig) spammet så mye at Alastor gikk lei.

Og laget denne tråden.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...