Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Personlig så synes jeg at det skal være der man faktisk ble introdusert til førstelagsspill siden det er da man har produsert en spiller som er god nok på et slikt nivå. F.eks Carrick, Defoe, Joe Cole, Lampard er West Ham produsert i mine øyne. Og Wes Brown, John O'Shea, Ryan Giggs, Paul Scholes, Gary Neville, Phil Neville, Darren Fletcher er alle Manchester United egenprodusert. Fabregas fikk aldri breakthrough i Barca og Arsenal har tatt han opp til nivået han spiller på nå, og vil si at Fabregas går under egenprodusert for Arsenal. Hvem har egentlig Chelsea som er egenprodusert hvis vi ser på det slikt? Mikel, kanskje, men flere? Klarer ikke tenke på noen som helst faktisk, alle de gode engelske er jo West Ham produsert. Eneste jeg kommer på er Mancienne. :p

 

EDIT: Terry ja. Scott Sinclair visste jeg om men han er jo ikke på benken en gang som oftest så valgte å ikke ta han med.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Cruyff sier, er ikke tatt rett ut av luften. Spesiellt visst vi ser på Arsenal og Liverpool. Chelsea har en del britiske, men dette blir det ferre og ferre av. Arsenal vil slippe unna regelen fordi de henter spillere før de blir 18. United har for mange innkjøpte, men de klarer hele tiden å produsere noen unge engelske.

 

I år har spesielt Aston Villa imponert meg. De holdt ganske lenge med i kampen om de 4 første plassene, og de har mange engelske spillere, og svært mange fra eget akademi. Tidligere år har vi sett lag som City med ett svært bra akademi, med spillere som Wright Phillips, som dessverre ble for opphengt i penger.

Lenke til kommentar

Van Der Sar

O'Shea Ferdinand Vidic Evra

Giggs Carrick Scholes

Ronaldo Berbatov Rooney

 

Der har man seks britiske spillere i første elleveren f.eks. Det kan være start elleveren i CL - finalen.

Jeg tar kanskje feil, men er det ikke bare fem britiske spillere her? (Ferdinand, Giggs, Carrick, Scholes og Rooney). O'Shea er vel Irsk, og da er han ikke britisk. Trodde også at hvis denne nye kvoteregelen trer i kraft, så er det snakk om engelske spillere - ikke britiske (siden både England, Skottland, Wales og Nord-Irland har sine egne landslag), og da faller i så fall også Giggs bort. Men jeg tar kanskje feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

+ at vi har Fletcher, som kniver etter en plass på midtbanen, og Hargreaves som gjør det når han har fått orden på kneet sitt. Evans har også spilt mye i år.

 

Jeg regner Irland for Storbritannia, selv om det kanskje er feil.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Liste over folk fra Storbritania og Irland på United:

 

Scholes

Gibson

Giggs

Hargreaves

Foster

Fletcher

Wellbeck

Rooney

Ferdinand

Evans

O'Shea

Carrick

 

Folk som kommer opp på A-laget og vil bli egenutviklet:

Rafael

Fabio

Macheda

 

Så vil si at United sliter rimelig lite ;)

Lenke til kommentar

Aston Villa har jo en fantastisk 11er (sier vi Engelsk-snakkende blir den enda bedre):

 

Friedel (Engelsk Snakkende)

Luke Young - Curtis Davies - Zat Knight - Nick Shorey

James Milner - Gareth Barry - Nigel Reo-Coker - Ashley Young

Emile Heskey - Gabriel Agbonlahor

 

Fyfaen for et engelsk lag. Sykt imponerende.

 

 

Liverpool sliter mer, vertfall etter vi har selgt Guthrie, Carson osv.

 

Martin

Darby - Carragher - Kelly - Threlfall

Pennant - Gerrard - Hobbs - Anderson

Hammill

Lindfield

 

Hobbs som desperatløsning på midtbanen og greier.. Skralt..!

Lenke til kommentar
Aston Villa har jo en fantastisk 11er (sier vi Engelsk-snakkende blir den enda bedre):

 

Friedel (Engelsk Snakkende)

Luke Young - Curtis Davies - Zat Knight - Nick Shorey

James Milner - Gareth Barry - Nigel Reo-Coker - Ashley Young

Emile Heskey - Gabriel Agbonlahor

 

Fyfaen for et engelsk lag. Sykt imponerende.

 

 

Liverpool sliter mer, vertfall etter vi har selgt Guthrie, Carson osv.

 

Martin

Darby - Carragher - Kelly - Threlfall

Pennant - Gerrard - Hobbs - Anderson

Hammill

Lindfield

 

Hobbs som desperatløsning på midtbanen og greier.. Skralt..!

Dere har jo nesten bedre lag med spansk talende lag x) Men ja, Aston Villa er flinke med engelsk menn!

Lenke til kommentar
John Terry, Scott Sinclair og Mancienne av de nåværende spillerene i klubben

.

EDIT: Dette er disse som debuterte for Chelsea, og ikke sånn som Mikel og Stoch som går under egenproduserte.

Franco Di Santo, Rhys Taylor, Jacob Mellis, Ben Sahar (på utlån i De Graafschap). Når en i tillegg tar med de nevnte spillerne, pluss at vi har noen på lur i akademiet, er det liten tvil om at også Chelsea har planer for fremtiden.

Lenke til kommentar
I følge "reglene" er egenprodusert en spiller som har spilt i klubben siden før han ble 18. Men hva en velger å se på som egenprodusert er opp til en selv.

Definisjonen på «egenprodusert» er en spiller som i alderen 16-21 år har trent i minst tre år med klubben. ;)

 

Selv synes jeg denne regelen er relativt latterlig.

Lenke til kommentar
John Terry, Scott Sinclair og Mancienne av de nåværende spillerene i klubben

.

EDIT: Dette er disse som debuterte for Chelsea, og ikke sånn som Mikel og Stoch som går under egenproduserte.

Franco Di Santo, Rhys Taylor, Jacob Mellis, Ben Sahar (på utlån i De Graafschap). Når en i tillegg tar med de nevnte spillerne, pluss at vi har noen på lur i akademiet, er det liten tvil om at også Chelsea har planer for fremtiden.

 

Greit nok med de tre siste for der er jeg ikke sikker, men Di Santo er da vitterlig ikke egenprodusert. Han kom jo først til Chelsea fra Audax Italiano denne sesongen.

Lenke til kommentar
Friedel (Engelsk Snakkende)

Luke Young - Curtis Davies - Zat Knight - Nick Shorey

James Milner - Gareth Barry - Nigel Reo-Coker - Ashley Young

Emile Heskey - Gabriel Agbonlahor

 

Fyfaen for et engelsk lag. Sykt imponerende.

All ære til Aston Villa, men her var det mange middelmådigheter. Et par brukbare og noen få virkelig gode spillere så klart, men det skal bli vanskelig for Villa å bryte seg inn i top 4 om de skal fortsette denne politikken bare for å bevise et poeng.

 

Er for øvrig moro å prøve ut dette her med Arsenal:

 

Almunia

Sagna - Emmanuel-Thomas - Touré - Clichy

Walcott - Cesc - Ramsey - Gibbs

Wilshere

Simpson

 

De med fet skrift er de som blir betegnet som egenproduserte, mens de med rød skrift er britiske. Ikke verst lag i grunn. :) Når dette er sagt så er 5+6 regelen ren idioti fra ende til annen. Det går i mot etiske prinsipper (diskriminering pga. nasjonalitet), arbeidsloven og vil i tillegg senke nivået i ligaen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Man kan vel stille spørsmål ved målfarligheten til Arsenal uten Adebayor, van Persie, Arshavin eller Bendtner.

 

Muligens med Bendtner også :)

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...