Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt poenget med disse gif'ene som fjerner ansikt og slikt. Hadde vel vært bedre med noen som enkelt og tydelig viste den horrible oppførselen til Ballack og Drogba.

 

Chelsea viste tidligere Arsenal-oppførsel på slutten her. Totalt uakseptabel oppførsel av flere av spillerne.

Tenkte akkurat det for å være helt ærlig når jeg så Drogba og Ballack etter kampen. Old Trafford, 03/04 når Van Nistelrooy ble voldtatt av Keown, Parlour, Viera and co. Horribelt. :(

Jepp. Mine tanker gikk også til Arsenal - Chelsea i Ligacup-finalen 2007. Sånt må straffes hardere synes jeg.

 

Mulig det har vært elendig dømming, men det er leit hvis det unnskylder sånn her oppførsel.

 

3 kamper på Ballack og 5 på Drogba hadde vel vært passende straff kombinert med bøter og avtale om kraftigere sanksjoner ved fremtidige hendelser av lignende grad.

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg er uenig med nesten alt av eksperter og journalister som skriver om kampen i går. Og jeg er faktisk enig med mange her inne. Spesielt Tc som jeg ikke kunne vært mer enig med. Det røde kortet var ikke rødt kort, jeg synes knapt det er frispark en gang, da Anelka er litt borti Abidal, men han snubler i seg selv og detter. Ikke rødt kort!

Straffesituasjonen når Pique får ballen rett i armen ville jeg ha blåst straffe på tror jeg. Siden ballen treffer så klart, og mye pga presset jeg ville hatt som dommer på det øyeblikket.

 

 

Forøvrig så er Drogba en skam for fotballen på så ubeskrivelig mange måter.

 

100% enig, spesielt det så kort sier om Drogba. Med hans skuespiller-fakter så burde han gått for en mer kreativ karriere i stedet, kanskje kunne han fått sjansen til å få rollen som two-face i den siste batman-filmen?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Anelka-situasjonen er ildrødt. Anelka snubler i seg selv på grunn av Abidals inngripen.

 

:D Inngripen? Han er jo såvidt borti ham. Eller mener du å si at det var så grovt at selv store sterke Anelka umulig kunne holdt seg på bena? Latterlig rødt kort.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Hehe, det er hvordan de gjør det og respekt for det! Og se hvor de er nå da, på vei til The Treble faktisk. :)

 

Det er vell mer slik at det holdt akkurat så vidt, med svært liten margin, derfor syns jeg min kritikk var på sin plass.

 

Jeg har sagt det før og sier det igjenn, syns Øvrebø klarte seg greit i går med tanke på alt som oppstod.

Lenke til kommentar

Rødt kort kan diskuteres, to klare handser innenfor 16 som burde vært straffe, flere andre situasjoner som kan diskuters både innenfor og utenfor 16. Det var en vanskelig kamp å dømme, men vi ser jo tydelig at norske dommere ikke har sjangs i internasjonal fotball. Han holder jo ikke nivået til andre dommere, på lik linje med norske lag.

 

Vi har dommere på nivå med spillere i Norge, kanskje de norske dommerene burde holdes vekke fra internasjonal fotball så lenge spillerene i Norge blir det? Øvrebø har dømt sin siste på dette nivået håper jeg !

Lenke til kommentar

Av alle kampene norske dommerne har dømt i Uefa-sammenheng (EM og CL) så har det vært noen dårlige. Men det har jo vært noen gode og. Drittdommere kommer fra over alt. Ikke bare Norge. Men kampen i går kunne ha blitt akkurat likedan med en annen dommer. I sånne oppgjør hvor det er så lite som skal til for at begge lagene skal vinne, så er det nesten naturlig å skylde på dommeren etterpå. Om Chelsea hadde sluttet å skylde på alle andre enn seg selv så kanskje de hadde vunnet trofeer igjen.

Lenke til kommentar

Det var en veldig vanskelig kamp å dømme. Men måten Øvrebø håndterte den på var ikke akseptabel. Første omgang var OK. Frem til han trekker opp det røde kortet kunne han fått godtatt. Men etter dette går alt rett i dass for Øvrebø. Han har en viktig rolle i kampen, som alle dommere har, og er alltid med på og avgjøre kamper. I denne kampen gikk det ikke bra, at Chelsea kan skylde på seg selv for å ikke score mer og at Barca er heldig som scorer på sin eneste sjangse er også viktig å få med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...