Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anderson og Hargreaves er da faen ikke noe 7-9 valg. Å du kan da ikke se på hva vi brukte for 3 år siden på disse? Hva med O'shea, Sar, Vidic og Evra? Brukte knapt penger iforhold til at de spiller fast på førstelaget til verdens beste lag. Eller Ronaldo kontra Kuyt? Hvem fikk mest for pengene der? I tillegg har vi Brown, Fletcher, Scholes, Giggs++ som ikke har kostet noe som helst. Å skylde på at vi har mye penger er jo helt innsiktsløst.

 

Dere har kjøpt X antall spillere mer enn United etter at Benitez tok over, hvor manger er igjen? Stammen i laget er jo spillere som Benitez har brukt store penger på med unntak av Gerrard og Carra som Houllier bygde opp.

 

Forøvrig vant Arsenal ligaen med langt mindre penger enn dere.

 

Forøvrig:

Problemet er at Man Utd har så mye bedre tropp enn Liverpool, men dette har begynt å jevne seg ut. For 4 år siden var 4 av dagens Liverpool spillere i troppen mot Man Utd som hadde 11-13 spillere i den troppen som idag. Dette betyr bare at Liverpool har mye å hente på det store skiftet de har vært igjennom, når spillerne blir vante til hverandre så er jeg sikker på at vi går forbi United.

Litt selvmotsigende? Har dere dårligere tropp eller ikke?

 

Se på de alternative ellverne jeg har listet opp så ser du at Liverpool har en myyye dårligere tropp en Man United. Men med 2-3 bra kjøp i sommer som faktsik slår til (ikke nye Keanos) så har vi matchet dere ganske bra på 16-manns troppen som er den som vinner Premier League.

 

Får vi Barry, Lennon, G.Johnson og en spiss (eller typer som kan kjøpes istedet for disse) så er vi veldig nære eller på høyde med Man United når det kommer til 16 manns troppen. Men akkurat nå langt bak.

 

 

Hva i all verden er poenget ditt? Vi vet at Liverpool sin stall er dårligere.

 

Hvis Liverpools stall er dårligere så betyr det jo bare at Liverpool vinner ligaen hvis vi klarer å hente inn riktige spillere denne sommeren.

 

Vi er jo alt bedre en dere i enkelt kamper (12 poeng mot Man United og Chelsea i ligaen).

 

Ergo er du nå enig i at Liverpool bare er en litt bedre tropp unna å vinne mot Man United over 36 kamper.

Lenke til kommentar
Hva i all verden er poenget ditt? Vi vet at Liverpool sin stall er dårligere.

 

Hvis Liverpools stall er dårligere så betyr det jo bare at Liverpool vinner ligaen hvis vi klarer å hente inn riktige spillere denne sommeren.

 

Vi er jo alt bedre en dere i enkelt kamper (12 poeng mot Man United og Chelsea i ligaen).

 

Ergo er du nå enig i at Liverpool bare er en litt bedre tropp unna å vinne mot Man United over 36 kamper.

Er du dum? Tror du det virkelig hjelper om dere henter noen nye spillere? Alle dere henter i sommer kan like godt floppe, som å slå til... Og du vet aldri hva Chelsea,Arsenal og United kjøper og selger i sommer heller!

Lenke til kommentar
Er du dum? Tror du det virkelig hjelper om dere henter noen nye spillere? Alle dere henter i sommer kan like godt floppe, som å slå til... Og du vet aldri hva Chelsea,Arsenal og United kjøper og selger i sommer heller!

 

Denne sesongen er vi altså Tottenham og Middlesbourgh seire fra å vinne ligaen ( i disse kampene var vi best og normalt vinner vi). Samt 0-0 mot Stoke med 21 (!) målsjanser kunne blitt 2 poeng ekstra.

 

Får vi disse poengene så hadde vi vunnet ligaen. Jeg mener ikke at Liverpool fortjener å vinne i år, men har problemer med å se at vi ikke skal få lavere odds på ligatittelen til neste sesong med Barry og en god spiss inn i troppen.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Denne sesongen er vi altså Tottenham og Middlesbourgh seire fra å vinne ligaen ( i disse kampene var vi best og normalt vinner vi). Samt 0-0 mot Stoke med 21 (!) målsjanser kunne blitt 2 poeng ekstra.

 

Får vi disse poengene så hadde vi vunnet ligaen. Jeg mener ikke at Liverpool fortjener å vinne i år, men har problemer med å se at vi ikke skal få lavere odds på ligatittelen til neste sesong med Barry og en god spiss inn i troppen.

Altså, sånn kan jo vi argumentere på alle våre tap og uavgjort også? men det gidder vi ikke, spilt er spilt!

 

Selvfølgelig vil oddsen bli lavere vis dere får inn Barry og en kvalitetsspiss, men det tilsier ikke at de slår til eller at dere vinner ligaen!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Det som gjør at dette bekymrer meg midt i rævva er det faktum at både Chelsea og United har spilt laaaaaangt under det som er normalen, Arsenal trenger ikke en gang nevnes, Liverpool har spilt langt over normalen, og det kommer til å normalisere seg en gang.

 

ALLIKEVEL ser det ut for at gullet ryker, og hvem vet, eg tror Chelsea fort kan ta sølvet. Tror ikke Liverpool går ubeseiret gjennom de tre siste...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dere har større sjangs til neste år! Dette var året dere kunne vinne. Både United og Chelsea har egentlig hatt en sesong under pari i PL og latt dere henge med. Begge laga har hatt ekstremt mye skader(14 ute var det vell samtidig en gang), og hvis de har litt mer flaks til neste år kan de kapre enda flere poeng..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hadde vi tatt sjansen og hatt litt flaks borte mot Spurs hadde vi vunnet 1-0 lett og hatt enda større ledelse på toppen."

 

"Hadde Rooney ikke bommet alene med keeper mot Villa borte hadde vi vunent 1-0 og hatt 3 poeng mer."

 

"Hadde vi bare ikke mistet Carrick når vi ledet 1-0 borte på Anfield hadde vi hatt 3 poeng mer."

 

"Hadde vi ikke fått røde kortet til Scholesy mot Fulham hadde vi nok banket de 3/4-0 som vi gjorde uken før i FA Cupen og ikke tapt 2-0, hadde PL vært ferdig".

 

Dette er noen ekspempler på tankegangen din Kjakan24. Sånn FUNGERER det ikke, dessverre. Etter 38 kamper er ferdigspilt, ser man på hvem som er på toppen.

Lenke til kommentar

Den har jeg hørt så mange ganger fra Pool-supportere den siste tiden. "Om bare". For en tankegang. Hva om vi ikke hadde spilt som en gjeng svette køller mot Pool? Da hadde vi vært 12 poeng foran..

 

Men fortsett med den "neste sesong"-kampanjen din. Den har vi aldri hørt før.

 

Og den med at du uten å engang tenke over hvilke motstandere Pool har, kan si at "om Gerrard og Torres hadde vært friske hele sesongen hadde vi vunnet. Eller "om vi får inn et par stjernespillere, så vinner vi PL".

 

United og Chelsea har vært crap i år og spilt under pari. Dere har spilt "over evne" og ser allikevel ikke ut til å vinne Premier League. Hva sier egentlig det deg?

Endret av Points
Lenke til kommentar
Hvis Liverpools stall er dårligere så betyr det jo bare at Liverpool vinner ligaen hvis vi klarer å hente inn riktige spillere denne sommeren.

 

Vi er jo alt bedre en dere i enkelt kamper (12 poeng mot Man United og Chelsea i ligaen).

 

Ergo er du nå enig i at Liverpool bare er en litt bedre tropp unna å vinne mot Man United over 36 kamper.

For en logikk og slående argumentasjon. Hvis United kjøper Kakà vinner vi CL 3 år på rad.

 

Nei PSV, Points og TC har sagt det jeg mener uansett. Men stå på, jeg ler enda. Dere pg Brann supportere er altså helt like, forskjellen er jo at Brann faktisk har vunnet ligaen på denne siden av årtusenet.

Lenke til kommentar

Det virker forresten som om Kjakan tror at de tar 12 poeng mot United, og Chelsea neste sesong også. Han nevnte det iallefall litt tidligere. Noe sånt som "Hvis Liverpool slår de dårlige lagene neste sesong også så vinner vi ligaen". Chelsea, United og Arsenal har alle spilt under pari, men allikevel ligger United over Liverpool. Dere kan gjerne tro at med en forsterkning eller to så vinner dere, men historien har vist at det ikke er tilfelle, og forresten, Kjakan. Du er klar over at Liverpool har brukt mer penger enn United de siste årene?

Lenke til kommentar
Haha, PSV, "This." Det er så jævlg RedCafé. :p

 

Syns "dette" virker som en svak oversettelse, og det høres så mye bedre ut enn "enig". :wee:

 

Skal ikke nekte på at det kommer av noe lesning på RedCafe (engelske forum generelt egentlig).

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Hva er det med nordmenn og Premier leuge?

Altså det finnes grenser.

Folk går jo crazy, Det er jo lag langt vekke flere mil fra hjemmebyen din.

Hvorfor er nordmenn hekta på PL?

Jeg selv har et lite øyet med mitt lag i PL Everton.

Jeg er 120% brann supporter. Men blir ikke crazy hvis feks Everton knuser et lag.

Brann knuser storlag. Blir jeg crazy. men når man er Bergenser og holder med Brann så gjør man det. Er man fra Manchester og holder men Man u gjør man det.

Men hvorfor i norge?

Hva er storyen til at Nordmenn elkser PL?

Jeg har ingen føleser for det. Jeg ser på noen kamper for det er litt mere FOTBALL i det i forhold til Norsk fotball.

WHY?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...