Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Engelsk fotball de siste årene har vært gjevnt over bedre enn spansk fotball. Ingen tvil om det, bare å se, alle engelske lag var videre til de møtte hverandre. Nå har jeg sett litt av Barcelona, og er kraftig imponert over noe av spillet deres. Men det er noe med den spanske fotballen jeg bare ikke takler, angrepsspillet er bra, men det er så mye sutring. Messi er helt forferdelig når han er igang med sutringen sin. Og dessverre er også spansk fotball innfitrert av skuespillere.

 

Derfor er jeg mer begeistret for engelsk fotball, men resultatene til Barca den siste tiden viser til at de er i storform. Men det er og det eneste spanske lag som etter min mening holder samme nivå som de 4-5 øverste i England. Gjevnt over har Engelsk fotball vært bedre de siste årene enn hva spansk fotball har vært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye mer underholdene og penere fotball i Spana. Jeg vil gjenre ha bevis på at det er mye filming i spansk fotball, engelsk er da ikke noe bedre. Bare se på Gamsten og Ronaldo f.eks. Er det noe lag som sutrer i Spania må det vær Barcelona spesielt Messi, ingen av de mindre lagene. Det virker ikke som du følger noe særlig med Kjuagutt. De siste 3-4 årene har engelske lag dominert europacupen, men ikke noe mer. Syntes da ikke at det er 4-5 lag som spiller bedre enn alle de beste spanske lagene utenom Bareclona. Aston Villa hadde ikke slått Sevilla eller Real Madrid og Arsenal har heller ikke imponert.

Lenke til kommentar

Då var 3 av 4 videre fra England. Får dessverre ikke sett Arsenal sitt mål enda.

 

Har sett noen kamper i Spania, at det er filming og sutring er ikke tvil om. Har sett noen kamper i La Liga, men har ikke TV2 sport, så blir ikke så mye. Ser for det meste i CL, da er det tydelig. Og som jeg nevner er Messi blant de verste.

 

At nivået de siste årene har vært bedre i England enn i Spania er det ikke tvil om. Og nå har jo Arsenal nettopp slått Villareal ut.

Lenke til kommentar
Folk som påstår at Italiensk og Spansk fotball er raskere og mer underholdende må ha et svært merkelig syn på fotball.

 

Det eneste som kan sies å være raskere i de ligaen er angrepspillet til Barcelona, når ALT sitter.

 

Jeg foretrekker Norsk TIppeliga over Italiensk liga.

Er det noen som mener spansk og italiensk er raskere enn engelsk?Tviler,

men uansett ser på for det meste engelsk fotball, der alle lag spiller raskt, 1/2 touch fotball noe jeg liker,

men til spansk liga sitt forsvar så har de noen syke enkelt spillere som plutselig utfordrer hele forsvarsrekka, det er jo alltid morsomt å se på,

Italiensk fotball er rett og slett kjedelig å se på,.Hva med fransk og portugisisk fotball?

Lenke til kommentar
Folk som påstår at Italiensk og Spansk fotball er raskere og mer underholdende må ha et svært merkelig syn på fotball.

 

Det eneste som kan sies å være raskere i de ligaen er angrepspillet til Barcelona, når ALT sitter.

 

Jeg foretrekker Norsk TIppeliga over Italiensk liga.

Er det noen som mener spansk og italiensk er raskere enn engelsk?Tviler,

men uansett ser på for det meste engelsk fotball, der alle lag spiller raskt, 1/2 touch fotball noe jeg liker,

men til spansk liga sitt forsvar så har de noen syke enkelt spillere som plutselig utfordrer hele forsvarsrekka, det er jo alltid morsomt å se på,

Italiensk fotball er rett og slett kjedelig å se på,.Hva med fransk og portugisisk fotball?

 

Har hørt flere påstander om det.

 

Engelsk fotball er en annen dimensjon offansivt og defansivt. Det du nevner med enkeltspillere som prøver, og av og til lykkes, er det eneste lyspunktet.

 

Fransk er jeg OK til, men virker likt med tysk fotball, der det blir fokusert enormt på det offansive. Det defansive er langt, langt bak Engelsk nivå.

Lenke til kommentar
Folk som påstår at Italiensk og Spansk fotball er raskere og mer underholdende må ha et svært merkelig syn på fotball.

 

Det eneste som kan sies å være raskere i de ligaen er angrepspillet til Barcelona, når ALT sitter.

 

Jeg foretrekker Norsk TIppeliga over Italiensk liga.

Hvem i alle dager har påstått dette? Underholdning er forskjellig fra person til person, noen ønsker Viking fotball, sprinting fra side til side, mens andre ønsker rolig men fintspillende lag med lite fremgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...