Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her var vi innsiktsfulle? Det foregår skuespill så det jomer i PL også (Selvsagt ikke i så stort omfang som i Italia).

 

Må også lovprise deg for å bedømme en liga utifra massive 5 minutters titting, som forøvrig også inneholdt 1 forakstelig lag.

 

PL har skuespillere, ja. Men det var bare måten det ble gjennomført på i Serie A. Og nei, jeg ser ikke mye Serie A. Jeg ser kanskje Milan-Inter kampen og andre toppkamper, men Serie A er som en dårlig kjærlighetskomedie - rett og slett sovemedisin.

 

Men jeg nekter ikke på at det ikke er vakkert da Totti og Roma spiller seg gjennom et vaklende forsvar som en skarp kniv i varmt smør - men PL er rett og slett vakkert i alle faser av spillet. Ikke bare målene.

Lenke til kommentar

Her var vi i det filosofiske-hjørnet. Nei, jeg orker ikke ta denne Pl vs Serie A-saken igjen, jeg er dømt til å tape mtp at 99 prosent av alle forumwankerne er Engelsk-løvash.

Men jeg anbefaler deg å se en Roma kamp, så kan du i det minste se hvordan de spiller seg ut av eget forsvar etter et massivt angrep fra motstanderlaget, det skjer aldri/sjeldent i Pl ;)

Lenke til kommentar
Her var vi i det filosofiske-hjørnet. Nei, jeg orker ikke ta denne Pl vs Serie A-saken igjen, jeg er dømt til å tape mtp at 99 prosent av alle forumwankerne er Engelsk-løvash.

Men jeg anbefaler deg å se en Roma kamp, så kan du i det minste se hvordan de spiller seg ut av eget forsvar etter et massivt angrep fra motstanderlaget, det skjer aldri/sjeldent i Pl ;)

Å du snakker om at han var lite innsiktsfull? Lol.

Lenke til kommentar
Serie A er rævva, enkelt å greit.

 

Når Inter, som er det beste laget i Serie A ikke klarer en dritt mot verken Liverpool og United, sier det sitt. Oppskriften til inter virket å være langt oppspill mot Zlatan, og vente på at han skulle gjøre noe.

 

Imo, rævva liga.

 

 

Å si at Serie A er en ræva liga blir feil. Det er blandt de beste ligaene, men det er bare det at PL er myyyyye bedre enn alle de andre.

Lenke til kommentar
Vell, det er bare AC Milan som kan hevde seg opp mot de sterkeste i europa.

 

Og, det som er artig, at de ble slått av RBK på san siro ;p

 

Det er bare de som er sterke nok i europa ja. Inter nyter godt av den "oppspill mot Zlatan" spillestilen. AC Milan er noe av det samme som oss, hevder seg i europa men er for ustabile i ligaen.

Lenke til kommentar

Milan har vært i en nedgangsperiode, men tror det begynner å gå oppeover og etterhvert få litt nye spillere og litt yngre blod i laget tror jeg kan gjøre at de kan hevde seg i toppen av europa igjen.

 

EDIT: Wuhuu :D 500 Posts.

Endret av Daggis0
Lenke til kommentar
Her var vi i det filosofiske-hjørnet. Nei, jeg orker ikke ta denne Pl vs Serie A-saken igjen, jeg er dømt til å tape mtp at 99 prosent av alle forumwankerne er Engelsk-løvash.

Men jeg anbefaler deg å se en Roma kamp, så kan du i det minste se hvordan de spiller seg ut av eget forsvar etter et massivt angrep fra motstanderlaget, det skjer aldri/sjeldent i Pl ;)

 

Hehe.. Vell, jeg kan ta et eksempel. Momo Sissoko var en enorm fighter på midtbanen til Liverpool som hadde ETT problem; han var for "seig" til å få slått en skikkelig pasning. Når det kom til pasningene ble rett og slett tempoet hans for svakt.

 

Den dagen han ble solgt til Juventus sa jeg; Sissoko vil bli en suksess, nettopp fordi Serie A går saktene og han vil få de 3 sekundene ekstra han trenger på å få slått fra seg ballen. AKkurat det ser vi.

 

Vi ser det igjen da Engelske lag kruser forbi alt av Spansk, Italiensk, Fransk, Tysk fotball i CL - tempoet. Det er nettopp tempoet som gjør Serie A så dørgende kjedelig.

 

 

Men jeg innrømmet at alle har sin smak, og jeg sier ikke at Serie A er kjedelig å se på for alle.

For eksempel liker jeg bedre å se Liverpool istedefor United. Enda alle påstår at Liverpool spiller dritkjedlig defansiv fotball, i forhold til Man Utd som spiller så vakker og offansiv kvalitetsfotball (haha).

Lenke til kommentar
Serie A er rævva, enkelt å greit.

 

Når Inter, som er det beste laget i Serie A ikke klarer en dritt mot verken Liverpool og United, sier det sitt. Oppskriften til inter virket å være langt oppspill mot Zlatan, og vente på at han skulle gjøre noe.

 

Imo, rævva liga.

Jeeesuz, du veit åpenbart ikke hva du snakker om. Som jeg har prøvd å videreformidle på dette forumet tusevis av ganger: Inter er ikke det fantastisk offensive laget som dere tror/føler/, de baserer seg på et defensivt spill (Burde ha gått opp for dere det nå, siden Mou er trenern) og lange oppspill mot Zlatan/Raske kanter (Sistnevnte har "dessverre" feilet nesten totalt) :)

 

Serie A og Pl baserer seg på to nokså forskjellige "fotball-filosofier", Engelskmenn'a satser på å kaste ballen/spille ballen hurtig oppover med folk (Kort sagt), mens Italienerne satser på å bygge opp spillet med en rekke pasninger på kryss og tvers, opp og ned.

 

Uansett, prøver å ikke å si at Serie A er en sterkere Liga enn PL elns, for det er den ikke. Men diverse sitater fra Arne Scheie fra 90-tallet henger igjen i enkelte, Italiensk fotball er faktisk ikke så forbanna defensivt.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Serie A er rævva, enkelt å greit.

 

Når Inter, som er det beste laget i Serie A ikke klarer en dritt mot verken Liverpool og United, sier det sitt. Oppskriften til inter virket å være langt oppspill mot Zlatan, og vente på at han skulle gjøre noe.

 

Imo, rævva liga.

Inter var vel bare et par stolpe treff unna å slå ut united?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...