Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei i fotball lør de bare innpå smertestillende og dør plutselig med hjertestans pga blodkoagulering, men det er det ingen som snakker om.

Hvor mange fotballspillere har dødd i en toppserie de siste årene? Å stort sett alle hendelser har vært kraftige slag mot brystkasseregion eller medfødt svakhet i hjerte som har vært grunnen.

Lenke til kommentar

Ville bare fram til at jeg syns det ikke er stort bedre. Ikke vert så utbredt i toppen de siste årene nei, men lurer på om det kan være for at klubbene har tilgang til dyrere/ mer effektiv medisin som virker lokalt.

Så en dansk dokumentar om problemet, det var rett og slett skremmende.

Lenke til kommentar
Ville bare fram til at jeg syns det ikke er stort bedre. Ikke vert så utbredt i toppen de siste årene nei, men lurer på om det kan være for at klubbene har tilgang til dyrere/ mer effektiv medisin som virker lokalt.

Medisin og doping er to vidt forskjellige ting. Å ja Fotball er mye bedre enn sykling og andre individuelle sporter, å si noe annet er innsiktsløst.

Men selvfølgelig er det misbruk av preparater i fotball å.

Lenke til kommentar

Det er klart det er det.

Formålet med bruken er ivertfall forsjellig, dop er dop.

En kan jo spør seg om det er etisk riktig når en fotballspiller må sette en sprøyte for å være i stand til å spille en kamp. Altså han er i utgangspungtet ikke klar for å spille. Jeg syns ivertfall det er på kanten, men deres kropp, deres liv osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Det er deres valg. Injeksjoner kan utvilsomt være farlig, men du gambler med helsa når du spiller fotball. Enten du trør 100% inn i farlige taklinger, eller setter injeksjoner. Det er også så mange i et støtteapparat at det må noe til for å få alle med på ulovlig doping. Dere har vel sett filmen med Cannavaro og han andre. Det vil som regel alltid komme ut, og er skjelden verdt risken, i motsetning til å trå til i dueller.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar
Det er deres valg. Injeksjoner kan utvilsomt være farlig, men du gambler med helsa når du spiller fotball. Enten du trør 100% inn i farlige taklinger, eller setter injeksjoner. Det er også så mange i et støtteapparat at det må noe til for å få alle med på ulovlig doping. Dere har vel sett filmen med Cannavaro og han andre. Det vil som regel alltid komme ut, og er skjelden verdt risken, i motsetning til å trå til i dueller.

Har ikke sett den filmen du prater om. Link`?

Lenke til kommentar

Medisin og doping er to vidt forskjellige ting. Å ja Fotball er mye bedre enn sykling og andre individuelle sporter, å si noe annet er innsiktsløst.

Jeg skjønner egentlig ikke poenget til noen av dere er her, mener dere at det forekommer mindre doping i fotball enn i andre idretter?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Bedre med tanke på doping? I så fall er jeg helt enig. Fotball er en idrett som stiller middels krav til utholdenhet og styrke, sett i forhold til idretter som sykling, skøyter og svømming.

Verstingene er sannsynligvis friidrett og svømming. Kanskje også skøyter. Sykling har blitt den store stygge ulven fordi så og si ingen slipper unna. Testprotokollene i sykkelsporten er de mest omfattende i verden. Hvis alle som dopet seg i friidrett hadde blitt tatt, hadde hele sommer-OL blitt lagt ned. Svømming er også latterlig skittent, tør jeg påstå.

TomHel: Det er kreatin. Temmelig langt i fra doping.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...