Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et spm fra et nøytralt synspunkt: Hvorfor er ikke Bob Paisly adlet ("Sir") slik som Alex Ferguson, Bobby Charlton og Bobby Robson for å nevne noen. Bob Paisly blir regnet som en av de mest suksessfulle trenerne i England noensinne.

Fra Wikipedia:

Bob Paisley må utvilsomt regnes som en av de mest suksessrike managerne i engelsk fotballhistorie. I løpet av ni sesonger i managerstolen, ledet Paisley Liverpool til seks ligamesterskap, og tre triumfer i Serievinnercupen. I tillegg ble det fire seire i Ligacupen og én seier i UEFA-cupen.

Etter ni sesonger som manager, trakk Paisley seg tilbake i 1983, etter å ha ledet klubben til nok et ligamesterskap.

Herregud, du kan være Man Utd og Everton fan, men må fortsatt innrømme at denne mannen bør bli hedret på en måte.

EDIT: Etter å ha lest nærmere på wikipedia så fant jeg dette:

Etter hans død har det i 2007 pågått en underskriftskampanje for å få adlet Liverpools store manager. Over 20 000 mennesker skrev under kampanjen som ble overlevert til statsministeren selv. Tony Blair har senere uttalt at det ikke er mulig for Paisley å bli adlet, ettersom praksisen fungerer kun på levende personligheter. Blair anerkjente derimot hans prestasjoner og så på manageren som en av tidenes beste.

Men da er det bare å endre regelen... så enkelt som det. Regelen for Ballon D'Or ble endret den og da det var før slik at kun spillere fra Europa kunne vinne prisen.

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar

Det går ikke bare på meritter. Men ja det er litt merkelig.

edit:

Men da er det bare å endre regelen... så enkelt som det. Regelen for Ballon D'Or ble endret den og da det var før slik at kun spillere fra Europa kunne vinne prisen.

Ja fifa-regler og Britisk lov er like lett å endre.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Hehe var litt internt med Giallo; jeg sa jeg var sikker på at det var filming og Giallo var litt usikker.

Hehe, første gang jeg så det tenkte jeg at det ikke var straffe, men så objektiv som jeg er (:p ) så veit jeg at brillene noen ganger kan være på å så en gang til, og da så det ut som at Mario fikk låret til De Rossi nokså hardt i seg, men i ettertid så er det helt klart, det var langt ifra straffe, Selffølgelig mener Mou noe annet.

Corey: Hahaha.

Edit: Detta forventa jeg meg

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...