Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Heller det enn 0 seire i løpet av ett år. Synes dessuten ikke vi spilte så veldig defensivt.

 

Neivel? Nevn en situasjon der vi hadde ballen, og vi ikke kontret? Eller en situasjon der Tyskland hadde ballen og vi ikke hadde 11 spillere laangt inne på egen halvdel?

 

Men vi kan like gjerne årøve å komme oss til et mesterskap med drittfotball. Hareide klarte verken å spille bra eller å komme til EM så...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe moro med Drillo, har sans for den mannen. Han er også "genial" med tanke på uttak av spillere, han setter opp laget i forhold til motstanderen, det betyr at man ikke har faste spillere på laget slik man gjerne ser i andre klubber. Så tviler på at vi har en fast mann som Carew på laget fremover. Det spørs om ikke det norske folket kommer til å gnåle etterhvert om vi skulle få en ny utenlandsproff som ikke blir fast på det norske landslaget.

 

Og det å si at Drillo alltid spiller 4-5-1 syntes jeg ikke er helt riktig. Det kommer også helt ann på hvem vi spiller mot. Spiller vi mot lag med etablerte forsvar så er 4-5-1 en god formasjon, da vi gjerne setter innpå en spiller med ekstrem hodestyrke som kan bryte popp litt i forsvaret, spiller vi mot ballsikre lag som tyskland, legger vi oss gjerne bakpå og venter på super kjappe kontringer, noe vi så tildels i kampen mot tyskland. Og spiller vi mot antatte dårligere lag, blir vi et mer førende lag med kanskje 4-3-3?

 

Man så jo hvordan Drillos taklet å spille mot antatte dårligere lag, vi vant da med mange mål, under Hareide så slet vi kraftig i slike kamper, og mot antatte bedre lag så skulle vi liksom begynne å styre kamper, men det nytter ikke med de spillerne vi har i Norge dessverre, vi må spille med de vi har tilgang til, og dermerd blir det aldri noe festfotball mot store lag, men derimot kanskje uvagjort og er vi ekstra heldige/gode vinner vi!

Lenke til kommentar
Heller det enn 0 seire i løpet av ett år. Synes dessuten ikke vi spilte så veldig defensivt.

 

Neivel? Nevn en situasjon der vi hadde ballen, og vi ikke kontret? Eller en situasjon der Tyskland hadde ballen og vi ikke hadde 11 spillere laangt inne på egen halvdel?

 

Men vi kan like gjerne årøve å komme oss til et mesterskap med drittfotball. Hareide klarte verken å spille bra eller å komme til EM så...

Det er min generelle oppfatning av kampen. Skal vi la være å kontre når vi har sjangsen da eller? Og la være å forsvare oss når de har ballen? Ja det finnes en mellomting, men Norge er ikke Spania. Drillo er en mester på å ta ut laget etter motstanders og eget lags styrker og svakheter. Norge har ikke bra nok lag til å spille offensiv drømmefotball som det virker som enkelt vil. Da må man gjøre det beste ut av det og spille den fotballen du er så misfornøyd med (selv om jeg synes det ikke var så ille). Når det holder til å slå Tyskland sier jeg meg fornøyd. Etter det begredelige året i fjor tar jeg resultater foran spill anyday, så får spillet komme i 2. rekke.

Lenke til kommentar
Heller det enn 0 seire i løpet av ett år. Synes dessuten ikke vi spilte så veldig defensivt.

 

Neivel? Nevn en situasjon der vi hadde ballen, og vi ikke kontret? Eller en situasjon der Tyskland hadde ballen og vi ikke hadde 11 spillere laangt inne på egen halvdel?

 

Men vi kan like gjerne årøve å komme oss til et mesterskap med drittfotball. Hareide klarte verken å spille bra eller å komme til EM så...

Men hvordan skal Norge holde på ballen, tviler sterkt på at vi har spillere som klarer det. Og jeg må personlig si at jeg syntes angreps fotballen Drillo har er langt fra noe dritt fotball. Dritt fotball må jo være å se på et lag som ikke greier noe, men med Drillo presterer vi, vi gjør det bra mot store lag og smadrer antatt dårligere. Nå skal det sises at det var med tidligere Drillos, men du sier jo også dritt fotball så da regner jeg med tidligere Drillos du også.

Lenke til kommentar
Det eneste vi viste, var at Drillos enestående, defensive, kontringsfotball fortsatt fungerer...

Forventer du at et lag som ligger 56. plass på fifa-rankingen (bak lag som Panama og Mali) skal spille offensiv angrepsfotball uten sin beste spiller mot verdens nest beste landslag på bortebane?

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Flere som har gratis PLING fra TV2?

 

Snakker om drittpling. Når et lag scorer og målet blir annulert, kommer det melding. Men det kommer ikke melding om at det er annulert. Skjedde akkurat med meg i United-kampen.

 

Verste var Liverpool-Stoke. Var på jakt og fikk mld om 1-0, Gerrard etter to minutter. Så gikk det nesten to timer før sluttrapporten kom: 0-0. Var litt forbanna da ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...