Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

kanskje ikke, men trenger det å støtte noen påstand, jeg tror ikke det, jeg vet hvordan amerikansk media er, de elsker stereotyper, og mange amerikanere tror på dem, de kjenner ikke noe annet, mange amerikanere har ikke pass eller et ønske om å skaffe seg et pass, de kjenner verden fra skjermen. Om du mener det er antiamerikanisme i Europa, med god grunn mener nå jeg, men da må du jo også godta at det er en del antieuropeisme i usa ?   

Selvsagt finnes det negative stereotyper om europeere og de fleste mener deres land er bedre enn andre men «Europa» er ikke et stort supermakt med stort innflytelse som folk klager på og skylder på problemene i samfunnet.  Amerikanere vet lite om Europa nettopp pga manglende innflytelse og derfor manglende forakt i forhold til europeere som frykter supermaktens innflytelse 

Det er vanskelig å ha sterke følelser mot det du vet lite om 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Men det er veldig enkelt å lage fordommer om noe de ikke vet noe om, og det har dere gjort, mediene deres fortsetter å gjøre det, de er avhengige av disse stereotypene.  

Svake, uklare fordommer har lite effekt i forhold til sterke, klare fordommer med forakt 

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (5 timer siden):

Kan godt hende at noen av PL klubbene vil prøve seg på halftime show. PL er også gjennomkommersialisert, selv om ligaen foreløpig har løst det på en annen måte enn amerikanerne. Det er mer enn 30 år siden PL hadde lokal engelsk arbeiderklasse som sitt hovedfokus. Klubbene/ligaen finner stadig på nye ting for å tiltrekke seg flere internasjonale fans og utvide markedsgrunnlaget sitt. Hvis noen der tror at halftime show will tiltrekke feks flere amerikanske seere skal du ikke se bor fra at det kommer.

Det ser ut som en engelsk tradisjon å ha halftime underholdning- who knew!

Historically at English stadiums, dating back to the late 19th century, marching brass bands — often linked to the army, navy or police force — provided the entertainment before matches and at half-time, especially at big cup ties.

https://www.nytimes.com/athletic/5929213/2024/11/23/football-half-time-entertainment/

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 timer siden):

Dette støtter ikke påstandene dine. 

Dere har sånn cirka like mye som støtter påstandene deres, fordi de er nettopp påstander. Rart å påpeke det på andre uten å skjønne at ens egen påstander ikke har rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (4 minutter siden):

Dere har sånn cirka like mye som støtter påstandene deres, fordi de er nettopp påstander. Rart å påpeke det på andre uten å skjønne at ens egen påstander ikke har rot i virkeligheten.

Det er hvordan man debatterer, man kommer med påstander og andre kommer med motargumenter.

Det er rart å presentere noe som bevis på en påstand som ikke støtter påstanden.  

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (7 minutter siden):

Du har jo selv ingen bevis som støtter din egen påstand. Å svare en påstand med en påstand er helt legitimt.

Jeg vet ikke helt nå hvilke påstander du snakker om.

En kan selvsagt svare hverandre med påstander og man kan kritisere hverandres påstander men uten bevis så beviser det ingenting.  
Jeg tror ikke vi trenger å bevise at negative stereotyper eksisterer enten i Europa eller usa eller at det finnes nasjonalisme til noe grad i alle land. Det burde være noe som alle aksepterer og noe som påvirker sport i våre land på en negativ måte.  Jeg kan skaffe bevis på mine påstander hvis du er uenig  

Motstanden til amerikansk innflytelse i fotball i Europa er ikke det samme som europeisk innflytelse i fotball i usa.  Jeg har aldri lest at europeiske interesser skal ødelegge fotball i usa, tvert imot, selv om det finnes europeiske stereotyper i media og noen amerikanere som ikke liker fotball bare fordi det ikke er en «american sport «.  Flere folk ønsker at MLS blir mer lik europeiske ligaer enn omvendt   Det er en ny liga som skal prøve ha opprykk og nedrykk https://www.sportcal.com/news/usl-gets-green-light-to-launch-top-tier-league-to-rival-mls/?cf-view

Lenke til kommentar

Nå diskuterer du med deg selv og stråmenn. Kanskje greit å gi faen når du ikke engang skjønner hvilke påstander jeg sikter til?

Din påstand: Jeg har aldri truffet noen som tenker sånt.  

Skaftetryne sin påstand: Jeg har aldri truffet noen som ikke tenker sånn. 

Dette er hva jeg svarte på. Begge er påstander, begge er anekdoter. Allikevel er du frekk nok til å påpeke at Skaftetryne sin påstand er uten bevis, selv om du ikke legger frem noen bevis selv. Blir for latterlig. Gir meg der, gidder ikke diskutere med noen som ikke innehar helt basic leseforståelse. Kos deg i Trumplandia.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (14 minutter siden):

Nå diskuterer du med deg selv og stråmenn. Kanskje greit å gi faen når du ikke engang skjønner hvilke påstander jeg sikter til?

Din påstand: Jeg har aldri truffet noen som tenker sånt.  

Skaftetryne sin påstand: Jeg har aldri truffet noen som ikke tenker sånn. 

Dette er hva jeg svarte på. Begge er påstander, begge er anekdoter. Allikevel er du frekk nok til å påpeke at Skaftetryne sin påstand er uten bevis, selv om du ikke legger frem noen bevis selv. Blir for latterlig. Gir meg der, gidder ikke diskutere med noen som ikke innehar helt basic leseforståelse. Kos deg i Trumplandia.

Vi diskuterte disse påstandene ikke det du nevner 

Sitat

Det er denne amerikanske kulturen der alt som er europeisk er litt mindreverdig det amerikanske, alt de ikke liker setter de euro foran, alt det tullet de selv skaper som de ikke liker mener de kommer fra Europa, at det er typisk europeisk, amerikanerne er blitt så indoktrinerte til å tenke sånn at det nok aldri helt forsvinner, vertfall ikke med den oransje russer quislingen i det hvite hus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...