skaftetryne32 Skrevet i går, 12:10 Del Skrevet i går, 12:10 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Takk for svaret. Er det noe slags underholdning du ville akseptert (musikk du er glad i f eks) eller er det bare at underholdning og fotball går aldri sammen? Ikke meg du svarer, men jeg svarer likevel. Fotball er jo underholdning, poenget er kanskje det at en slags pauseunderholdning i en fotballkamp blir veldig travelt, det er snakk om 15 minutter med pause, en må dra all mulig slags folk, og utstyr på banen, som føkker med matta, og gressmatta er hellig, om jeg vil på en konsert så betaler jeg billetten til en konsert med et band jeg liker. Når det kommer til oss som sitter foran dumboksen, så tror jeg mange liker å se på analyser og høydepunkter fremfor en artist de har hørt alt om, men egentlig ikke liker noe spesielt, hverken person eller musikk. Jeg ser ingen nytte med det, bare noe fordyrende noe. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet i går, 12:21 Del Skrevet i går, 12:21 jjkoggan skrev (21 minutter siden): Takk for svaret. Er det noe slags underholdning du ville akseptert (musikk du er glad i f eks) eller er det bare at underholdning og fotball går aldri sammen? Jeg er der for kamp, ikke pause. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet i går, 12:41 Del Skrevet i går, 12:41 oOF skrev (15 minutter siden): Jeg er der for kamp, ikke pause. Jeg har aldri truffet noen som går på en kamp som er der for pausen men av og til blir pausen mindre kjedelig med noe annet enn stillhet skjer. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet i går, 12:46 Del Skrevet i går, 12:46 Så bra! Da kan du se kamper fra usa. Vi andre trenger ikke. 1 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Nettopp. Hvorfor MÅ vi endre på noe i det hele tatt? Ting fungerer kjempefint som det er og de aller fleste er veldig fornøyde, til og med MLS fans ifølge deg (siden du sier de prøver å kopiere EPL's fotballkultur). 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden KANE2009 skrev (1 time siden): Nettopp. Hvorfor MÅ vi endre på noe i det hele tatt? Ting fungerer kjempefint som det er og de aller fleste er veldig fornøyde, til og med MLS fans ifølge deg (siden du sier de prøver å kopiere EPL's fotballkultur). Jeg er enig at det er bedre uten slike endringer. Hvis du ikke ønsker å tiltrekke flere folk til fotball så er det kanskje best å ikke endre noe. På andre hånd kan slike endringer tiltrekke folk som er lite interessert i fotball og noen av disse folka kommer til å bli skikkelige fans uten det andre ekstra underholdningen. Uten noe av dette tidligere i MLS historie så hadde den ikke eksistert i dag. Etter folk beveger seg fra lite interesserte til alvorlige fans så ønsker de fleste ingen ekstra underholdning fordi det er kampen som teller mest. Vi har også fotball fans som mange kaller eurosnobs, som vil bare se på europeiske kamper, ikke MLS og alt som skjer i Europa er bra og alt i USA er galt. Disse folk hater ideen om et halftime show. Grunnen til at jeg spurte om saken var ikke til å overbevise noen at det var bra, tvert imot. Jeg er interessert i det norske perspektivet og hvorfor du mener det, særlig når land utenfor Europa påvirker sporten. VM 2026 blir ikke som VM 1994 når mange europeere ikke ønsket at VM ble spilt i USA fordi det var lite populært, nå blir frykten at det blir for populært og amerikanere skal endre sporten. Nå med klovnen vi har i Det hvite hus så blir antiamerikanisme enda større enn før Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Kall oss gjerne eurosnobs om du føler det hjelper deg noe. Høres ut som en veldig amerikansk greie, kanskje vanskelig for de å innrømme at noen er bedre enn de i noe. Jeg har personlig ingen lyst til å tiltrekke folk til fotballen som i utgangspunktet ikke er interessert i fotballen. Liker de ikke fotballen for det den er så kan de gjerne se på andre sporter. Fotball er uansett den mest populære sporten i hele verden, med veldig god margin. Samme kan sies om PL som har over 3.2 milliarder seere (og hver kamp ses i snitt av 643 millioner). 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden KANE2009 skrev (53 minutter siden): Kall oss gjerne eurosnobs om du føler det hjelper deg noe. Høres ut som en veldig amerikansk greie, kanskje vanskelig for de å innrømme at noen er bedre enn de i noe. Jeg har personlig ingen lyst til å tiltrekke folk til fotballen som i utgangspunktet ikke er interessert i fotballen. Liker de ikke fotballen for det den er så kan de gjerne se på andre sporter. Fotball er uansett den mest populære sporten i hele verden, med veldig god margin. Samme kan sies om PL som har over 3.2 milliarder seere (og hver kamp ses i snitt av 643 millioner). Jeg snakker om amerikanske eurosnobs, ikke europeere. Den norske ekvivalenten ville vært de som ikke vil se på eliteserien kamper, bare PL kamper pga forskjellen i nivåene Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Ja, og i den gruppen er definitivt jeg. Jeg ser på PL blant annet pga det høye nivået (og min britiske tilhørighet) og synes det er smertefullt å se Eliteserien i Norge som minner mer om League 1 i England (med et par unntak som kanskje hadde overlevd i Championship). Hadde jeg hatt en lokal tilhørighet i Norge så hadde det muligens vært annerledes men siden jeg har flyttet såpass mye rundt i ung alder har jeg aldri følt på den tilhørigheten. Kall meg gjerne PL-snobb, I'll wear it with pride 😉 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden jjkoggan skrev (10 timer siden): Den norske ekvivalenten ville vært de som ikke vil se på eliteserien kamper, bare PL kamper pga forskjellen i nivåene Er ikke det greit da ? Norge og usa har faktisk noen likheter, enorme avstander, få topplag, og omtrent samme nivå på ligaen, det er ikke noen topplag i nærheten av der jeg bor, og det ene laget som kan regnes som et topplag, delvis, vel de er en en rival, det er klart jeg kunne gått og sett på det lokale laget, en gjeng med hengemager i åttende divisjon, men vet du hva jeg foretrekker kvalitet på fotballen når jeg først skal se den, så jeg gidder ikke se mitt lokale lag, det er i praksis bare en rehabiliterings camp for oldiser med kols uansett., det er som regel noen hengehuer som ser på, men det er ikke den type kultur for amatør fotball i Norge som det er på balløya. I usa må det være mye mye verre, ikke noe nedrykk, ikke noe opprykk, ikke noe håp om at den lokale klubben kan ta steget, om dere har lokale klubber da. Og kalle noen eurosnobs når det faktisk ikke eksisterer noen lokal klubb og den nærmeste er 12 timer med kjøring unna, vel da er det ikke en lokal klubb lenger, og det eksisterer intet håp om å få en lokal klubb pga franchise systemet, ja jeg skjønner veldig godt hvorfor eurosnobs foretrekker europeiske ligaer. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden On 3/8/2025 at 8:37 AM, skaftetryne32 said: Personlig så trenger jeg ikke en fordyrende konsert med en råtten popartist, det er ikke det jeg betaler for, og jeg vil ikke betale for det, nå er det jo sånn at i usa har dere tilpasset sportene sånn at en får presset inn all mulig slags kommersialisme inn i sporten, sånn sett så er fotballen et problem for amerikanske kringkastere, men noen usa ledet fotball reform er jeg heller ikke interessert i, kampen spilles 2 ganger 45 minutter ingen reklamepauser, utenom i pausen, da tar alle en pause, pisser, henter noe snacks, vi trenger ikke noe pauseshow, kort og godt. Kan godt hende at noen av PL klubbene vil prøve seg på halftime show. PL er også gjennomkommersialisert, selv om ligaen foreløpig har løst det på en annen måte enn amerikanerne. Det er mer enn 30 år siden PL hadde lokal engelsk arbeiderklasse som sitt hovedfokus. Klubbene/ligaen finner stadig på nye ting for å tiltrekke seg flere internasjonale fans og utvide markedsgrunnlaget sitt. Hvis noen der tror at halftime show will tiltrekke feks flere amerikanske seere skal du ikke se bor fra at det kommer. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Reg2000 skrev (5 minutter siden): Kan godt hende at noen av PL klubbene vil prøve seg på halftime show. PL er også gjennomkommersialisert, selv om ligaen foreløpig har løst det på en annen måte enn amerikanerne. Det er mer enn 30 år siden PL hadde lokal engelsk arbeiderklasse som sitt hovedfokus. Klubbene/ligaen finner stadig på nye ting for å tiltrekke seg flere internasjonale fans og utvide markedsgrunnlaget sitt. Hvis noen der tror at halftime show will tiltrekke feks flere amerikanske seere skal du ikke se bor fra at det kommer. Det jo nettopp pga reklamene det ikke kommer til å skje, de trenger de 15 minuttene til reklame, ikke pauseshow, det pauseshowet blir i så fall for de som er på stadium, ikke for tv publikummet. Crystal Palace har vel hatt sånne halvnakne dansedamer ganske lenge nå. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Reg2000 skrev (1 time siden): Kan godt hende at noen av PL klubbene vil prøve seg på halftime show. PL er også gjennomkommersialisert, selv om ligaen foreløpig har løst det på en annen måte enn amerikanerne. Det er mer enn 30 år siden PL hadde lokal engelsk arbeiderklasse som sitt hovedfokus. Klubbene/ligaen finner stadig på nye ting for å tiltrekke seg flere internasjonale fans og utvide markedsgrunnlaget sitt. Hvis noen der tror at halftime show will tiltrekke feks flere amerikanske seere skal du ikke se bor fra at det kommer. Det finnes ingen tv reklamer på MLS kamper annet enn før og etter kampen og bare et par i pausen, akkurat som i PL. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) jjkoggan skrev (15 timer siden): eurosnobs Når ble det snobbete å like fotball på toppnivå? MLS er ikke det. Samme grunn som jeg ikke ser på norsk, svensk eller dansk fotball heller. Er det da også snobbete å kun se på mannefotball og ikke se på kvinnefotball? Du skal få lov til å like MLS og amerikansk kultur, men du må bare innse at de aller fleste vil bort fra det. Det samme problemet eksisterer i F1. Der det går fra å være europeisk til å bli påvirket av dårlige land (som USA og en del fra midtøsten). Viktig å ta vare på sportskulturen her i Europa. Endret 2 timer siden av Comma Chameleon Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Comma Chameleon skrev (2 minutter siden): Når ble det snobbete å like fotball på toppnivå? Det er denne amerikanske kulturen der alt som er europeisk er litt mindreverdig det amerikanske, alt de ikke liker setter de euro foran, alt det tullet de selv skaper som de ikke liker mener de kommer fra Europa, at det er typisk europeisk, amerikanerne er blitt så indoktrinerte til å tenke sånn at det nok aldri helt forsvinner, vertfall ikke med den oransje russer quislingen i det hvite hus. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) skaftetryne32 skrev (23 minutter siden): Det er denne amerikanske kulturen der alt som er europeisk er litt mindreverdig det amerikanske, alt de ikke liker setter de euro foran, alt det tullet de selv skaper som de ikke liker mener de kommer fra Europa, at det er typisk europeisk, amerikanerne er blitt så indoktrinerte til å tenke sånn at det nok aldri helt forsvinner, vertfall ikke med den oransje russer quislingen i det hvite hus. Jeg har aldri truffet noen som tenker sånt. Europeisk fotball kamper er mer populære enn MLS kamper blant amerikanere selv om kampene spilles tidlig på morgenen Det er ikke snobbete å like fotball på toppnivået, det er snobbete å ha nedlatende holdninger for de som er glad i fotball på lavere nivåene. Endret 1 time siden av jjkoggan Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Comma Chameleon skrev (45 minutter siden): Når ble det snobbete å like fotball på toppnivå? MLS er ikke det. Samme grunn som jeg ikke ser på norsk, svensk eller dansk fotball heller. Er det da også snobbete å kun se på mannefotball og ikke se på kvinnefotball? Du skal få lov til å like MLS og amerikansk kultur, men du må bare innse at de aller fleste vil bort fra det. Det samme problemet eksisterer i F1. Der det går fra å være europeisk til å bli påvirket av dårlige land (som USA og en del fra midtøsten). Viktig å ta vare på sportskulturen her i Europa. Eurosnobber jeg snakket om er amerikanere, ikke europeere. Det er ingenting snobbete å like fotball på toppnivået. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden jjkoggan skrev (8 minutter siden): Jeg har aldri truffet noen som tenker sånt. Jeg har aldri truffet noen som ikke tenker sånn, inkludert deg, eurocentric, eurosnob kom igjen a, men det er klart vanskelig å legge merket til når man er selv midt i det, noe av magakulten er jo basert på at europeere er en gjeng med liberale snøflak og all denne snøflak dritten dere amerikanere selv har skapt gir de gjerne europeere skylda for, dere har skapt denne identiteten for dere selv som markens rettskafne sønner uten synd, mens europeere er snobbete, arrogante, late, kalde og udugelige. Du snakker mye om antiamerikanisme, men det er klart dere har lagt mye av det grunnlaget selv med alle disse udugelige europeiske stereotypene dere amerikanere selv har produsert i hollwoo. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri truffet noen som ikke tenker sånn, inkludert deg, eurocentric, eurosnob kom igjen a, men det er klart vanskelig å legge merket til når man er selv midt i det, noe av magakulten er jo basert på at europeere er en gjeng med liberale snøflak og all denne snøflak dritten dere amerikanere selv har skapt gir de gjerne europeere skylda for, dere har skapt denne identiteten for dere selv som markens rettskafne sønner uten synd, mens europeere er snobbete, arrogante, late, kalde og udugelige. Du snakker mye om antiamerikanisme, men det er klart dere har lagt mye av det grunnlaget selv med alle disse udugelige europeiske stereotypene dere amerikanere selv har produsert i hollwoo. Dette støtter ikke påstandene dine. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden jjkoggan skrev (Akkurat nå): Dette støtter ikke påstandene dine. kanskje ikke, men trenger det å støtte noen påstand, jeg tror ikke det, jeg vet hvordan amerikansk media er, de elsker stereotyper, og mange amerikanere tror på dem, de kjenner ikke noe annet, mange amerikanere har ikke pass eller et ønske om å skaffe seg et pass, de kjenner verden fra skjermen. Om du mener det er antiamerikanisme i Europa, med god grunn mener nå jeg, men da må du jo også godta at det er en del antieuropeisme i usa ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå