Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er gøy å se resultatene etter sesongen i engelsk 5-7. divisjon, eller der omkring. 

 

All honnør til Redbridge i Isthmian North som slapp inn 141 mål på 46 kamper, men som likevel tok 28 poeng. Ikke fullt så mye honnør til Bashley i Southern S & W som på 46 kamper slapp inn 201 mål, scorte 13 og endte på 2 poeng. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jævla trist.

 

 

Europeisk fotball er kjedelig for tiden ass. Tyskland og Frankrike er det ingen håp for fremover. Bayern og PSG kommer til å fortsette å dominere ligaen i mange år fremover. Til og med i Italia har vel Juventus vunnet 5 strake schudettoer,  men er heldigvis noen lag som på sikt kan utfordre Juventus i motsetning til i Tyskland og i Frankrike. Barça har vunnet ligaen 6 av de 9 siste årene. Riktignok i motsetning til de andre en liga med mange gode lag, men savner uforutsigbarheten i fotball for tiden. De største blir bare å større og større. Nesten umulig å slå igjennom å utvikle seg som en toppklubb i europeisk fotball. Atlético har klart det, så får vi håpe at de klarer å holde seg der oppe i en lengre periode. 

 

Liker ikke utviklingen..

Lenke til kommentar

Bayern vant serien i nest siste serierunde, senere enn Leicester vant PL. Bayern har hatt en helt drøy periode de siste 4 årene, med Pep som har gjort dem ekstremt konsistente i ligaen. Men det vil ikke vare for evig, og særlig nå med ny manager så er det usikkert hvor mye de kan opprettholde av den jevnheten. Å miste Hummels til Bayern er egentlig det store tapet som det høres ut som. Fyren har vært en liabilitet i hele år, og stått for flere mål i mot. Det er hans playmakingskills som vil bli savnet mest, men det kan fint erstattes av andre på midtbanen som tar på seg den rollen. Dette vil sannsynligvis bare styrke forsvaret til Dortmund, om de får en god erstatter. Hummels vil ikke nødvendigvis styrke Bayern noe særlig heller. De har allerede en bedre stopper i Boateng som gjør mye av det samme som Hummels, og de har i tillegg flere som er like gode, eller bedre, rent defensivt.

Jeg har null problemer med å anta at tittelracet vil være veldig åpent til neste sesong.

Lenke til kommentar

Bayern vant serien i nest siste serierunde, senere enn Leicester vant PL. Bayern har hatt en helt drøy periode de siste 4 årene, med Pep som har gjort dem ekstremt konsistente i ligaen. Men det vil ikke vare for evig, og særlig nå med ny manager så er det usikkert hvor mye de kan opprettholde av den jevnheten. Å miste Hummels til Bayern er egentlig det store tapet som det høres ut som. Fyren har vært en liabilitet i hele år, og stått for flere mål i mot. Det er hans playmakingskills som vil bli savnet mest, men det kan fint erstattes av andre på midtbanen som tar på seg den rollen. Dette vil sannsynligvis bare styrke forsvaret til Dortmund, om de får en god erstatter. Hummels vil ikke nødvendigvis styrke Bayern noe særlig heller. De har allerede en bedre stopper i Boateng som gjør mye av det samme som Hummels, og de har i tillegg flere som er like gode, eller bedre, rent defensivt.

Jeg har null problemer med å anta at tittelracet vil være veldig åpent til neste sesong.

Hva mener du om Pulisic, (Dortmund) den eneste 17 åring til å score 2 mål i Bundesligaen ? Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Bayern vant serien i nest siste serierunde, senere enn Leicester vant PL. Bayern har hatt en helt drøy periode de siste 4 årene, med Pep som har gjort dem ekstremt konsistente i ligaen. Men det vil ikke vare for evig, og særlig nå med ny manager så er det usikkert hvor mye de kan opprettholde av den jevnheten. Å miste Hummels til Bayern er egentlig det store tapet som det høres ut som. Fyren har vært en liabilitet i hele år, og stått for flere mål i mot. Det er hans playmakingskills som vil bli savnet mest, men det kan fint erstattes av andre på midtbanen som tar på seg den rollen. Dette vil sannsynligvis bare styrke forsvaret til Dortmund, om de får en god erstatter. Hummels vil ikke nødvendigvis styrke Bayern noe særlig heller. De har allerede en bedre stopper i Boateng som gjør mye av det samme som Hummels, og de har i tillegg flere som er like gode, eller bedre, rent defensivt.

Jeg har null problemer med å anta at tittelracet vil være veldig åpent til neste sesong.

 

Forskjellen er at Bayern har dominert tysk fotball lenge. At de vant ligaen i nest siste kamp har egentlig ikke noe å si når de ledet serien mer eller mindre i alle 34 kamper. Leicester har aldri vunnet PL før, og til tross for at de vant årets PL med 10 poeng, er det ingenting som tilsier at de kommer til å dominere PL i lang tid. Uansett om de gjør det, vil det i alle fall være spennende. Ingen som kommer til å nevne noen andre enn Bayern favoritter til å vinne serien, mens nevnte PL har man en haug med lag som kan vinne ligaen (realistisk sett). 

 

Hummels er ikke så god som han var, men han passer perfekt under Ancelotti IMO. Spillende stopper med en ekstremt presis og god pasningsfot som er ekstremt verdifull i spillestilen til Ancelotti. Han og Boateng blir et jævla bra stopperpar. Uansett, det at kapteinen til lag #2 på tabellen går til rival og serievinner er kjedelig. Bayern-gutt eller ikke, det er jævla trist å se. Har hendt i andre ligaer før, PL inkludert, men er faen meg helt grusomt å se. 3. Dortmund spilleren som forlater til fordel for Bayern de siste par årene. 

 

Da har du mer tro på Dortmund enn meg i så fall. Har veldig liten tro på at Bayern ikke vinner ligaen. Jaja, ser ikke på Bundesliga for spenningens skyld uansett.

Lenke til kommentar

Bayern vant serien i nest siste serierunde, senere enn Leicester vant PL. Bayern har hatt en helt drøy periode de siste 4 årene, med Pep som har gjort dem ekstremt konsistente i ligaen. Men det vil ikke vare for evig, og særlig nå med ny manager så er det usikkert hvor mye de kan opprettholde av den jevnheten. Å miste Hummels til Bayern er egentlig det store tapet som det høres ut som. Fyren har vært en liabilitet i hele år, og stått for flere mål i mot. Det er hans playmakingskills som vil bli savnet mest, men det kan fint erstattes av andre på midtbanen som tar på seg den rollen. Dette vil sannsynligvis bare styrke forsvaret til Dortmund, om de får en god erstatter. Hummels vil ikke nødvendigvis styrke Bayern noe særlig heller. De har allerede en bedre stopper i Boateng som gjør mye av det samme som Hummels, og de har i tillegg flere som er like gode, eller bedre, rent defensivt.

Jeg har null problemer med å anta at tittelracet vil være veldig åpent til neste sesong.

 

Forskjellen er at Bayern har dominert tysk fotball lenge. At de vant ligaen i nest siste kamp har egentlig ikke noe å si når de ledet serien mer eller mindre i alle 34 kamper. Leicester har aldri vunnet PL før, og til tross for at de vant årets PL med 10 poeng, er det ingenting som tilsier at de kommer til å dominere PL i lang tid. Uansett om de gjør det, vil det i alle fall være spennende. Ingen som kommer til å nevne noen andre enn Bayern favoritter til å vinne serien, mens nevnte PL har man en haug med lag som kan vinne ligaen (realistisk sett). 

 

Hummels er ikke så god som han var, men han passer perfekt under Ancelotti IMO. Spillende stopper med en ekstremt presis og god pasningsfot som er ekstremt verdifull i spillestilen til Ancelotti. Han og Boateng blir et jævla bra stopperpar. Uansett, det at kapteinen til lag #2 på tabellen går til rival og serievinner er kjedelig. Bayern-gutt eller ikke, det er jævla trist å se. Har hendt i andre ligaer før, PL inkludert, men er faen meg helt grusomt å se. 3. Dortmund spilleren som forlater til fordel for Bayern de siste par årene. 

 

Da har du mer tro på Dortmund enn meg i så fall. Har veldig liten tro på at Bayern ikke vinner ligaen. Jaja, ser ikke på Bundesliga for spenningens skyld uansett.

Lenke til kommentar

Hva mener du om Pulisic, (Dortmund) den eneste 17 åring til å score 2 mål i Bundesligaen ?

 

Beste ungdomstalentet Dortmund har hatt på mange år. Ekstremt god teknikk, rask og smidig, det som er mest imponerende er vel at han også virker veldig moden for alderen. Han spiller ofte intelligent og kjører sjelden egoistiske soloraids som mange i hans posisjon ville gjort. Skal visstnok være veldig profesjonell også, så jeg vil bli overrasket om han ikke blir en fremtidig førstelagsving for Dortmund i fremtiden. At backupspillere ble solgt i vinter mens han har fått tillit i våres av Tuchel som 17-åring sier mye om hvor stor tro de har på ham.

 

Forskjellen er at Bayern har dominert tysk fotball lenge. At de vant ligaen i nest siste kamp har egentlig ikke noe å si når de ledet serien mer eller mindre i alle 34 kamper. Leicester har aldri vunnet PL før, og til tross for at de vant årets PL med 10 poeng, er det ingenting som tilsier at de kommer til å dominere PL i lang tid. Uansett om de gjør det, vil det i alle fall være spennende. Ingen som kommer til å nevne noen andre enn Bayern favoritter til å vinne serien, mens nevnte PL har man en haug med lag som kan vinne ligaen (realistisk sett). 

 

Hummels er ikke så god som han var, men han passer perfekt under Ancelotti IMO. Spillende stopper med en ekstremt presis og god pasningsfot som er ekstremt verdifull i spillestilen til Ancelotti. Han og Boateng blir et jævla bra stopperpar. Uansett, det at kapteinen til lag #2 på tabellen går til rival og serievinner er kjedelig. Bayern-gutt eller ikke, det er jævla trist å se. Har hendt i andre ligaer før, PL inkludert, men er faen meg helt grusomt å se. 3. Dortmund spilleren som forlater til fordel for Bayern de siste par årene. 

 

Da har du mer tro på Dortmund enn meg i så fall. Har veldig liten tro på at Bayern ikke vinner ligaen. Jaja, ser ikke på Bundesliga for spenningens skyld uansett.

 

Altså, om United hadde blitt styrt på en god måte etter at SAF gikk av så ville jo det samme gjeldt United. De har jo dominert PL i 25 år (sett bortifra de 3 siste årene..). Nå må du huske på at denne sesongen i PL er et ganske stort unikum, og vil trolig ikke skje igjen på en veldig god stund. Et år hvor de største klubbene rett og slett ikke klarer å bruke de enorme ressursene de har på en god måte, mens mindre lag har brukt de ekstra PL-pengene på en god måte. Ser vi bort ifra denne freaksesongen så er det jo United som har dominert, sammen med tildels Chelsea og City som har fått ekstrem pengeinnsprøytning (som ikke er lovlig i Bundesliga), og fair enough, Arsenal i noen år. Men ellers er det jo virkelig United som har dominert på akkurat samme måte som Bayern, med innslag av andre lag som har stjålet førsteplassen fra dem.

Problemet i Tyskland er at ingen andre lag har klart å stabilisere seg i toppen med Bayern. Flere har prøvd, men ingen klarer å stabilisere seg og holde seg oppe lenge nok. Men nå har jo Dortmund klart det i en periode på rundt 6 år, og det ser ikke ut til å snu med det første. Så har det også en sammenheng med at Bayern styres på en ekstremt god måte (FOR godt, vil noen hevde) og har sånn sett gjort seg fortjent til såpass dominans.

 

Helt enig i at det er trist å se. Fyren er en hykler av største rang, da han titt og ofte har kritisert Bayern for det de driver med, og har alltid hevdet at om han skulle dra, så ble det til utlandet. Ryktes om at han er whipped av sin modellkone som lettere vil kunne jobbe i Munchen enn i en liten industriby. Men med dette så viser han seg uansett som uverdig kapteinsbindet til Dortmund, og som nevnt, fyren er en liabilitet i forsvar med sin offensive spillestil, samtidig som han mangler hurtighet til å rette opp i feilene sine. Så tror i det lange løp at dette blir en vinn-vinn for Dortmund.

 

Det har jeg helt sikkert. Vi får se hva overgangsvinduet bringer.

Lenke til kommentar

Beste ungdomstalentet Dortmund har hatt på mange år. Ekstremt god teknikk, rask og smidig, det som er mest imponerende er vel at han også virker veldig moden for alderen. Han spiller ofte intelligent og kjører sjelden egoistiske soloraids som mange i hans posisjon ville gjort. Skal visstnok være veldig profesjonell også, så jeg vil bli overrasket om han ikke blir en fremtidig førstelagsving for Dortmund i fremtiden. At backupspillere ble solgt i vinter mens han har fått tillit i våres av Tuchel som 17-åring sier mye om hvor stor tro de har på ham.

Enig, jeg gleder meg til å se hvordan Pulisic spiller I Copa America mot Colombia, blant annet og hvordan Klinsmann bruker han.
Lenke til kommentar

20min-ish til Tyrkisk cupfinale mellom Galatasaray og Fenerbahce.

 

Besiktas vant serien, så dette er begge lags sjanse til å vinne noe som helst i år. Bør bli moro. 

 

 

Galatasaray stiller med det jævligste forsvaret jeg har sett på et par år, og Martin Linnes er ikke god nok for det. 

 

Linnes har ikke akkurat tatt nivået i Tyrkia. Han er rett og slett for dårlig. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Han har vært svak for Fenerbahce denne sesongen. Et under at de har vært med i tittelkampen helt inn, men det skyldes mye Alper Potuk og Volkan Sen på hver sin kant. Han har til tider et førstetouch bare en mor kan elske, og sliter veldig foran mål. Blir veldig ofte usynlig i kamper, som denne. I dag ble han tatt av fordi han rett og slett ikke var med i matchen. Personlig synes jeg Fernandao er en bedre spiss enn RvP, som er de to rene spissene Fenerbahce har. 

 

 

Han har et helt "ok" scoringssnitt, men når man ser at spillere som Mario Gomez scorer ti mål mer enn ham i den samme (svake!) ligaen så forstår man at han er veldig på hell. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...