Nektard Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Er det noe som vet om viktige hendelser som er greit å få ned på arket? Eventuelt noen bra sider? Er et veldig stort tema så, er litt vanskelig og vite hva jeg bør ha med og ikke ha med tusen takk for svar Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Føydalisme, paradigmeskiftet geostrentisk verdensbilde til heliosentrisk, kirkens grep om samfunnet, underkuingen av bøndene. Alt jeg husker fra fjorårets historiefag om dét Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Føydalisme, paradigmeskiftet geostrentisk verdensbilde til heliosentrisk, kirkens grep om samfunnet, underkuingen av bøndene. Alt jeg husker fra fjorårets historiefag om dét Men det hjalp en god del det tusen takk:) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Føydalismen, ville jeg enten tatt eller ikke tatt, det er på mange måter det som formet samfunnet på den tiden, men på den andre siden vil sikkert mange andre skrive om det, jeg har altid hatt tro på å prøve å skrive unike oppgaver på skolen, det står man ut fra de andre og det kan bli lettere å få gode karaktrer, viss 15 stykker skriver om føydalismen vil de fleste lærere være ganske lei det, og med mindre din oppgave er blant de første vil det kanskje påvirke karakteren din negativt. men på den andre siden, er det også lettere å få en sånn passe karakter, det er på mange måter den trygge veien å gå, lettere å få passe karakter, men kan være vanskligere å få 6eren. på den andre siden tar du noe unikt er fallhøyden høyere, du kan miste 4eren og få en 3er viss oppgaven ikke er god nok, Lenke til kommentar
G.L. Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Svartedauen i Norge er et viktig emne. Den store pestepidemien hadde såpass stor innvirkning at det forandret landet for alltid. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Vel læreren min er litt loka og lat, så hun har gitt oss en veldig bred oppgave. Oppsumere middelalderen. Jeg har valg å dele opp teksten i Tidlig middelalder, høymiddelalder og senmiddelalderen. Men sliter med å finne ut hvorfor kirken ble det bærende samfunnselement i Vest-Europa? Noen som kan hjelpe meg litt? Men jeg må si at jeg synes det er mer spennende og interesannt jo mer jeg skriver Jeg vil også prøve å se på forskjellene fra det antikke samfunnsystemet og føydalismen, siden vi tidligere har hatt om antikken. Tusen takk og håper dere kan hjelpe meg litt til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå