Gå til innhold

Nytt skjermkort til HTPC.

Anbefalte innlegg

leter etter nytt skjermkort til HTPC. men vet ikke hva jeg har lyst på, kjører 720P, liker og dra et spill av og til men har egen maskin for spilling sånn egentlig.

står imellom et 4670 eller et 3850 sånn foreløpig. da disse yter ca likt, har de nye 4xxx kortene fra ATI noen nye features mot 3xxx kort? er jo en haug av modeller 4670,4650.4550,4350,4330

kjøling er ikke nøye da jeg har noen fine kjølere liggende

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste en del om de nye kortene til ATi, og, fra toppen av hodet, er dette det som var verdt å merke seg:

- Flere fordeler over 3xxx-serien mtp HTPC bruk (husker ikke hva)

- Alle unntatt det svakeste kortet gjør sakene supert. (Det svakeste vil slite med ting som PIP, men skal klare BR)

- Anbefaling: 3. svakeste kortet - for å være sikker :)

Lenke til kommentar

hei takk for svar :) det er vel 4670 det da?

hva er PIP??

ser av grafer og målinger at 4670 idler like lavt som 4350 og 4330 grunnet meget bra "powerplay" funksjon. det bruker visst bare noen få Watt. så det er nok et bra valg. og litt power når det trengs.

maskina ellers folder 24/7 så greit og minimere strømforbruk.

men prisene er rare, billigste kort er HIS med iceQ 4 HERog det kan jo tyde mye på at prisene ikke har fått stabilisert seg??

en annen ting er jo at 4350 er en god del billigere, 360,- pr. i dag. så trenger jeg egentlig og bruke dobbelt så mye på 4670 :hmm:

her er ser man hvor rå denne poweplay funksjonen er på 4670, 48xx kort klokker bare ned til 500 under idle, sånn til sammenligning

http://guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4670-review/4

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

fikk mitt HIS Radeon HD 4670 IceQ 512 MB i dag og det er totalt og helt sykt bra, klarer ikke utrykke entusiasmen skikkelig nok her :fun:

kortet drar godt under 10W idle, max peak load er 54 grader, idle 35, det er "LYDLØST", det drar idiotiske 9200 i 3dmark 2006.

kjørte farcry 2 test :1024/768, high settings and x2 AA som gir, 74 min 40 lav fps

har en accelero S1 i posten og den trenger jeg ikke montere.

Kjøpte jo kortet som HTPC, men ble helt tatt på senga over hvor kraftig det er :fun:

men vær obs på at 4670 stock kjøler lager lyd, det er iceQ kjølern til HIS som gjør kortet stille. det skal heller ikke være mulig og stille viften med proram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...