Stonescream Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Bruker $brukernavn har $count inlegg Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Vel, det vare bedre norge enn: "finn alle fondus innlegg". Du trenger ikke være ufin. bedre med "finn alle fondus's innlegg" <- det er bedre norge, eller norsk som vi kaller det da. fondus's? Det er vel ikke helt god norsk, nei. s-genitiv er noe man bør være varsom med, særlig når det er ende-ser og aprostrofer med i bildet. Nå høres det ut som finn alle fondusinnlegg. altså som at fondusinnlegg er et ord. Hjelper ikke at jeg har en s i slutten av nicket. Må fikses på dette. Nåja. Jeg tipper de ansvarlige har viktigere ting fore. Lenke til kommentar
molly Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Ehm, ikke hvis det skal være korrekt norsk. Vel, det vare bedre norge enn: "finn alle fondus innlegg". bedre med "finn alle fondus's innlegg" <- det er bedre norge, eller norsk som vi kaller det da. Nå høres det ut som finn alle fondusinnlegg. altså som at fondusinnlegg er et ord. Hjelper ikke at jeg har en s i slutten av nicket. Må fikses på dette. Tror faktisk nicket ditt bare skulle hatt en ' etter seg (altså apostrof) om det skulle vært korrekt norsk...(men jeg skal ikke si det for sikkert siden det er en stund siden jeg hadde norsk rettskrivning da..) Syns derfor div. andre forslag oppover her har vært bedre. molly Lenke til kommentar
Knut__ Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg fikk en ny idé... Det kan stå "omg n00b plz stfu" Kan noen oversette dette;-) Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg fikk en ny idé... Det kan stå "omg n00b plz stfu" Kan noen oversette dette;-) Ja. Først forståelig engelsk: Oh my god newbie, please shut the føck up! Så norsk i tilfelle du ikke er så stødig i engelsk: Åh herregud nybegynner, vær så snill å hold for helvet3 kjeft! Eventuelt denne: Åh herregud nybegynner, vær så snill å hold kjeft for helvet3! Håper du er fornøyd. Edit: Av diverse sensur grunner er u byttet til ø og den siste e'en i helvet* er erstattet med et 3 tall. PS: Noen vil sikkert være uenig i norsk oversettelse nummer 1, men jeg mener at det er mulig å skrive det jeg har skrevet, selv om det virker som tung norsk. Lenke til kommentar
Bios Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 bedre med "finn alle fondus's innlegg" <- det er bedre norge, eller norsk som vi kaller det da. Djises, vi bruker ikke " ' " i Norge. Så det ville være dumt. Skjønner ikke at folk henger seg opp i dette Lenke til kommentar
stianj Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 bedre med "finn alle fondus's innlegg" <- det er bedre norge, eller norsk som vi kaller det da. Djises, vi bruker ikke " ' " i Norge. Så det ville være dumt. Skjønner ikke at folk henger seg opp i dette Tjaaa, hvis et navn ender på s (eller en s-lyd) bruker man apostrof. F.eks. Lars' bil. Uttales [Larses] bil. Men ingen apostrof for navn som ikke slutter på en s-lyd. </norsklærermodus> Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 stianj, dessverre. Det var engelsklærermodus du hadde switsjet til. Tror du blander litt jeg Men hadde likt å se dette ryddet opp i da, det med Blibs innlegg altså Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Edit: Av diverse sensur grunner er u byttet til ø og den siste e'en i helvet* er erstattet med et 3 tall. Pssst. Hvis du erstatter l-en med en | (pipe), så spiser ikke sensuren den. Tjaaa, hvis et navn ender på s (eller en s-lyd) bruker man apostrof. F.eks. Lars' bil. Uttales [Larses] bil. Men ingen apostrof for navn som ikke slutter på en s-lyd. Riktig, svjv. Akkurat som Molly var inne på. Strengt tatt er det vel en fordel å unngå genitiv-s i det hele tatt. stianj, dessverre. Det var engelsklærermodus du hadde switsjet til. Tror du blander litt jeg Njaa, jeg er nokså sikker på at det er slik på norsk. Løsningen til hele problemet har jo allerede vært foreslått: 'Finn alle innlegg av $username.' Lenke til kommentar
stianj Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 stianj, dessverre. Det var engelsklærermodus du hadde switsjet til. Tror du blander litt jeg Men hadde likt å se dette ryddet opp i da, det med Blibs innlegg altså Åneidu. På engelsk er det _alltid_ apostrof. For å slippe gjenta meg selv, så kan du lese her: http://www.sprakrad.no/apostrof.htm Hvilket bekrefter det jeg sa om norsk. Hvis du trenger bevis på at man alltid har apostrof på engelsk, så får du heller si fra, så skal jeg se hva jeg finner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå