2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Hei og hå! Har tidligere hatt Thermalright Ultra-120 Extreme, og har for øyeblikket vannkjøling. Skal selge vannkjølingen nå tenkte jeg, og er derfor ute etter en grei kjøler til min Q6600. Krav: -Liten og lett. Monster som TRUE på 1kg kommer ikke på tale. -Billig. Bryr meg ikke så mye om ytelse lenger, så den kan gjerne være billig. -Den må kjøle bedre enn stock-kjøleren, naturligvis. -Det må kunne påmonteres 120mm vifte (med mindre det følger med). Point being: ikke småvifter. Noen som har forslag? Endret 23. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Knut_F Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) hei, har samme prosessor som deg, og bruker en sånn vifte thermaltake typhoon (får håpe linken funker nå!) tempen ligger sånn ca 8 grader over romtemperatur. Den er også relativt stille Endret 23. oktober 2008 av Knut_F Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Takk for forslaget. Det er vel 120mm vifte som er på Big Typhoon VX? Kunne i så fall tenke meg å bytte ut medfølgende vifte med en av mine egne 120mm-vifter skjønner du. Jeg vet av erfaring fra tidligere "bygg" at Big Typhoon desverre bråker litt for mye for meg (er utrolig kresen på støy). Men Big Typhoon har jo veldig enkel festemekanisme da, teller jo litt deg óg. Hva med Scythe, Xigmatec, Zalman, Noctua osv. Noen billige og gode kjølere fra dem? Endret 23. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Xigmatek HDT-S1283! Har hørt mye bra om den og har selv tenkt å bestille den i nærmeste fremtid(de har den på lager på netshop!). Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Tja, så jo ikke så ille ut den Billig og LETT var den også! Finnes det en test av denne sammenlignet med "de store" innen kjølere? Tenker da på troverdige og "world over press"-sider som vet hva de driver med =) Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Xigmatek er på lik linje med TRUE og Noctua, bare 1-3 grader dårligere. Det følger også med en 120mm vifte når du kjøper Xigmatek, i tillegg er den billigere og du kan montere den uten å måtte ta ut hovedkortet. Endret 25. oktober 2008 av Alpha_Male Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Det høres ut som det perfekte valg for meg Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 I stedet for å spørre her så kan du heller kikke på denne siden: http://www.frostytech.com/ Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 I stedet for å spørre her så kan du heller kikke på denne siden: http://www.frostytech.com/ Det er mye hyggeligere å skrive på Diskusjon.no Dette sier vel litt? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Ok. Da tar jeg å bestiller en med en gang! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) 1. Har TRUE-kjøleren fått ny festemekanisme i det siste?? Mener jeg hørte noe slikt. 2. Er det noen som kan bekrefte om Xigmateken er 0,6kg? I forhold til TRUE's 0,8 kg? Vekten har nemlig noe å si, siden de tross alt er ca. like tunge Endret 29. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå