Livert Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Er på utkikk etter en liten fuzz-pedal á la Boss eller noe. Hva er det folk foretrekker? Er så lenge siden jeg drev med utstyr så jeg er ikke oppdatert lenger. Ser for meg at jeg vil bruke rundt 500 for en pedal. Jeg spiller alt fra trash til pop-rock btw. Endret 23. oktober 2008 av Livert Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Føzz i trash? Næh... Mener vel sikkert distorition eller overdrive. Overdrive er den mykeste, og smuutheste, perfekt for pop eller blues. Distortion er litt mer "Stygt" eller mer forvrengt, bra til det meste, spess til trash. Fuzz, derimot, er rein Forstygging av signalet, som jeg ser det, men alle har forskjellige meninger. Vil anbefale Boss Overdrive/Distortion. Oh yeah... Har den selv, og er utrolig fornøyd med den. Funker til alt ifra slipknot til Blink til My Chem til blues. En UTROLIG versatil(Er det det det heter?) pedal. Men hva skal du bruke den til? Skal du booste en allerede overdrevet forsterker, skal du bruke den som en dist-kanal på en forsterker som bare har clean? Dette er vesentlig å vite når du skal kjøpe en slik pedal. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Vel, jeg bruker tydeligvis ordene Fuzz og distortion om hverandre Har tenkt å bruke den på kjøkken-studioet mellom gitar/mikser/mac, soft-ampene på mac'en er ikke så kule synes jeg Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Den jeg har er Digitech Death Metal distortion. vil anbefale den på det varmeste om du skal ha en distortion med skikkelig trøkk i Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Boss DS-1! Den har en fin vreng og er enkel å bruke Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Digitech Death Metal er strengt tatt ikke egnet for annet enn, vel, det navnet tilsier. Mellom mikser og gitar? Kjøp pod du... Line 6 Pocket pod får du for under 1000,- Distortion pedal rett i mikser og lydkort er like digg som å kjøpe en vintage strat for å spille speedmetal. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ikke utal deg om det du ikke vet noe om At den har death metal i navnet betyr ikke at den kun brukes til death metal. den er derimot egnet til death metal på en måte som andre ikke er. du får vanlig distortion på den også. Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Joda, du får vanlig distortion også... spørsmålet mitt er hvor bra den blir. Men ville igjen råde trådstarter å kjøpe en pod, men PocketPOD er den biligste, og selv om den koster rundt det dobbelte av det du i utgangspunktet ville bruke, har du et leketøy, som ikke bare er et leketøy. Den høres faktisk FANTASTISK ut, i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå