sureup Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei, Jeg lurer på hvordan man simpelt kan kode en stopp i programmet der den sier at man må trykke enter eller hvilkensomhelt tast for å gå videre? Btw jeg bruker easyio. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Why, oh why? Er ikke kjent med EasyIO, men finnes det noe ala nextToken()? Lenke til kommentar
sureup Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 grunnen er sånn at man ikke går rett til menyen etter å ha utført noe og derfor må se opp/scrolle opp for å finne resultatet av det man gjorde. Må ikke være noe med easyio så om du vet hvordan man gjør d uten easyio på en enkel måte så plz fortell Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Så du gadd ikke å finne ut om den metoden faktisk eksisterte? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 System.exec("pause"); Enkelt og greit. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 System.exec("pause"); Enkelt og greit. haha og nå leverte jeg nettopp obligen og fikk dessverre ikke med meg denne. jaja får vel godkjent uansett Men takk! Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 System.exec("pause"); Enkelt og greit. Hvis man vil skrive Java-programmer som kun fungerer for Windows så er denne grei ja. Men noe av poenget med Java er jo at JVM er plattformen, ikke Windows. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 System.exec"("pause"); hadde nok ikke gått på denne oppgaven, da kravet er at den skal fungere på linux maskinene på ifi. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 System.exec"("pause"); hadde nok ikke gått på denne oppgaven, da kravet er at den skal fungere på linux maskinene på ifi. Ok. Har du et annet forslag? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Sorry, vet ikke hvordan en skal gjøre det uten eventuelt en key-listener, men det krever vel et GUI, så. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Noe alla dette burde vel funke: try { int c: while ((c = System.in.read()) =! -1 && c != '\n'); } except (Exception e) {;}; Da må man trykke enter for å fortsette... Endret 26. oktober 2008 av Blackslash Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Da kan man like greit bruke new Scanner(System.in).nextLine(): import java.util.Scanner; public class Test { public static void main(String ... args) { Scanner s = new Scanner(System.in); System.out.println("Press any key"); s.nextLine(); System.out.println("Thanks and farewell"); } } Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Han kunne nok ikke brukt det heller, da UiO krever at easyIO er den eneste pakken som blir brukt . Av ren nysgjerrighet, hvilken oblig valgte du sureup? Selv gjorde jeg Pi-oppgaven. Programmet fungerer helt greit, men tallene begynner å vike fra fasiten etter omkring 4000 desimaler . Satser på at det skal holde til godkjent dog! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Han kunne nok ikke brukt det heller, da UiO krever at easyIO er den eneste pakken som blir brukt . Av ren nysgjerrighet, hvilken oblig valgte du sureup? Selv gjorde jeg Pi-oppgaven. Programmet fungerer helt greit, men tallene begynner å vike fra fasiten etter omkring 4000 desimaler . Satser på at det skal holde til godkjent dog! Det er feil. UiO har easyIO som et alternativ, ikke som et krav. Du kan godt bruke Scanner, BufferedStream osv. hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 easyIO er sikkert eneste biblioteket utenom JDK-en som kan benyttes Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) snip Kan sverge på at det har blitt nevnt at easyIO er den eneste pakken som vi kunne bruke. Dog, skal ikke sette meg bastant på bakbeina. Distre som jeg er, kan det godt være at jeg har misforstått noe eller rett og slett drømt dette edit: Gått faktisk. Trøtt er jeg også, tydeligvis Endret 27. oktober 2008 av LyleScott Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er nok du som har tatt feil der. Hele standard java biblioteket er lov å bruke + easyIO. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg gjorde oppgave 1 hybelhus Får prøve disse forskjellige løsningene til neste oblig Takk for hjelpen allesammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå