Gå til innhold

Utrolig lang leveringstid fra Amentio

Mundal

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestilte deler til en selvbygg pc fra bla Amentio. Hos Amentio bestilte jeg for rundt 10500 kr. Jeg har mottatt alt bortsett fra en musematte og skjermkortet mitt, ASUS VGA-Card Radeon HD4870X2 2048MB PCI-E Reatil (EAH4870X2/HTDI/2G. Jeg bestilte alle disse delene den 19/9, da fikk jeg beskjed om at ETA på skjermkortet var 30/9. Når den datoen nærmet seg begynte ETA og flytte seg framover og det har den gjort 4-5 ganger nå. Den har nå endt opp på 1/11. Jeg har fortsatt ingen garanti for at de ikke bare flytter den framover igjen. Er utrolig frustrerende å måtte vente over en månede lenger enn jeg først hadde antatt. Har fått alle de andre delene og begynt å montere litt, men nå har monteringen stoppet opp mens jeg venter på å motta skjermkortet.

Har jeg krav på noe rabatt eller lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amentio har ikkje egent lager så det dei gjer er å legge ordren din inn hjå grossistene. Og så blir det sendt ut frå grossisten til deg.

At leveringstida blir forskjøve er nok grossisten som gjer. Då dei har ikkje fått leveransen eller Det er for mange bestillinger som ligger i kø iforhold til kva som kjem inn.

Noko rabatt har du nok ikkje lovmessig krav på, men du kan heve kjøpet. Sedvarne har nok normalt vere å kunne kompansere litt, utan at eg veit kva Amentio pleier å gjere i slike saker, og kva dei kan gjere.

Etter å ha sjekka prisguiden på det aktuelle skejrmkortet slår det meg at dette ikkje finnes i landet då alle har ukjent eller har <7 dagers leveringstid.

Netshop har ubekrefta 06.11.08

Komplett har bekrefta 31.10.08

Ps.no har ubekrefta 30.10.08

Resten av dei eg sjekka ligger rundt denne perioden ubekrefta.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...