Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cd-rom, Skriver, Openoffice.

Anbefalte innlegg

Første problemet jeg stiller er, jeg har en ghost cd som jeg skal ta backup fra på ei elev maskin på en skole, men cd-rommet vil ikke lese av cden på akkurat DENNE maskinen, har prøvd å bytta cd-rom, funker ikke da heller, så det må vere noe med maskinen?

andre problemet jeg stiller er om en skriver, går det an at en bare får skriveren til å stå for seg selv sånn at andre maskiner kan skrive ut fra den på nettverket? Selv om maskinen som printeren er koblet i er slått av? Denne skriveren er en HP Laserjet 1022.

tredje er bare noe jeg ville vite, er det noe vits å oppgradere og kjøpe lisens fra skulen for å gå fra open office 2.4 til 3.0? Er det noe vits? Hva er forskjellen i det hele tatt?

--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å koble en skriver direkte til nettverket. Da kreves det enten at skriveren har eget nettverkskort (dette er tilleggsutstyr på enkelte skrivere), eller at man kjøper en såkalt nettverksserver. Dette kan være en liten boks med nettuttak, samt kabel til skriveren.

Lenke til kommentar

1. Höres ut som om det er noe galt med maskinen ja. Akkurat hva har jeg ikke noen forslag til.

2. Som nevnt over så må du i så fall koble den direkte til nettverket gjennom en usb->nettverk-konverter eller en printerserver av noe slag. Sistnevnte er det jo et par rutere som har innebygget nå, så se på ruteren om den har en usbport f.eks.

3. Kjöpe lisens til OpenOffice ? Det er da gratis: Norsk OpenOffice 3.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...