tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kti-pakkene er gjerne veldig godt priset: Selv Fotovideo tar kun 100,- mer. Og det er en mer anerkjent butikk. Og der er kun hus greit priset.. Ulempen er at Fotovideo har lite Tamron. Det kan være at det greiere å kjøpe en 450D kit, og en Tamron 90mm macro nå. Og så bytte til Tamron 17-50mm på vårparten, når du er mer kjent med kamera. Tom Lenke til kommentar
corinaturbo Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Kti-pakkene er gjerne veldig godt priset: Selv Fotovideo tar kun 100,- mer. Og det er en mer anerkjent butikk. Og der er kun hus greit priset.. Ulempen er at Fotovideo har lite Tamron. Det kan være at det greiere å kjøpe en 450D kit, og en Tamron 90mm macro nå. Og så bytte til Tamron 17-50mm på vårparten, når du er mer kjent med kamera. Tom http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.aspx Kan noen av de andre tilbudene lønne seg bedre da? Har tenkt meg litt mer om nå og tror jeg kjøper denne slik som Tom sier, også prøver jeg å finne Tamrons 90mm billig et sted. http://www.fotovideo.no/aspx/loginVnet.asp...&plid=99447 red: la til litt mer Endret 30. desember 2008 av Beneflo Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kan noen av de andre tilbudene lønne seg bedre da? Egentlig ikke. Da er det bedre å kjøpe hus Fotovideo og optikk hos Japan Photo. Eller spørre Japan Photo om de kan lage et spesialtilbud til deg. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Bare ikke la eventuelle selger prakke på deg et udugelig UV-filter. Snakker du etter egne erfaringer? Hehe... Er det sånn at alle objektiv bør ha UV-filter? Hvilke er evt. bra? Neida,har ikke gått i den fella Fotobutikker har ganske stor avanse på filter,de filterene du gir 40/100.- for på Ebay selger dem for en 300/600.- og sånne UV-filter er egentelig helt ubrukelig. Jeg har et par Beskyttelsefilte på de dyreste objektivene "pga.saltvann"og de ga jeg ca500.- for på Ebay,de er ca 2-3 mm. tykke og ikke 5-6mm tykke som filterene fotobutikkene vil selge med et kamerakjøp. Edit:for og svar på resten Et UV-filter har ingen hensikt på et digitalt kamera da sensoren har en sådan beskyttelse innebygget. Så et eventuelt kjøp blir da bare for og beskytte objektivet for eventuelle skader. Om det er et fornuftig tiltak og bruke et beskyttelse-filter er ofte diskutert her på forumet,en oppsummering av alle de diskusjonene blir at du ikke trenger filter,hovedsakelig pga. at du foringer kvaliteten på bildene noe og betraktelig mer hvis filterene er av en dårlig/billig kvalitet,unntaket for og bruke disse beskyttelsefilter er når du er i miljøer som direkte kan skade frontlinseglassset. Endret 30. desember 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå