Gå til innhold

Macro og et mer allsidig objektiv?

Anbefalte innlegg

Kti-pakkene er gjerne veldig godt priset: Selv Fotovideo tar kun 100,- mer. Og det er en mer anerkjent butikk. Og der er kun hus greit priset..

Ulempen er at Fotovideo har lite Tamron.

Det kan være at det greiere å kjøpe en 450D kit, og en Tamron 90mm macro nå. Og så bytte til Tamron 17-50mm på vårparten, når du er mer kjent med kamera.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kti-pakkene er gjerne veldig godt priset: Selv Fotovideo tar kun 100,- mer. Og det er en mer anerkjent butikk. Og der er kun hus greit priset..

Ulempen er at Fotovideo har lite Tamron.

Det kan være at det greiere å kjøpe en 450D kit, og en Tamron 90mm macro nå. Og så bytte til Tamron 17-50mm på vårparten, når du er mer kjent med kamera.

Tom

http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.aspx

Kan noen av de andre tilbudene lønne seg bedre da?

Har tenkt meg litt mer om nå og tror jeg kjøper denne slik som Tom sier, også prøver jeg å finne Tamrons 90mm billig et sted.

http://www.fotovideo.no/aspx/loginVnet.asp...&plid=99447

red: la til litt mer

Endret av Beneflo
Lenke til kommentar
Bare ikke la eventuelle selger prakke på deg et udugelig UV-filter.

Snakker du etter egne erfaringer? Hehe... Er det sånn at alle objektiv bør ha UV-filter? Hvilke er evt. bra?

Neida,har ikke gått i den fella :)

Fotobutikker har ganske stor avanse på filter,de filterene du gir 40/100.- for på Ebay selger dem for en 300/600.- og sånne UV-filter er egentelig helt ubrukelig.

Jeg har et par Beskyttelsefilte på de dyreste objektivene "pga.saltvann"og de ga jeg ca500.- for på Ebay,de er ca 2-3 mm. tykke og ikke 5-6mm tykke som filterene fotobutikkene vil selge med et kamerakjøp.

Edit:for og svar på resten :)

Et UV-filter har ingen hensikt på et digitalt kamera da sensoren har en sådan beskyttelse innebygget.

Så et eventuelt kjøp blir da bare for og beskytte objektivet for eventuelle skader.

Om det er et fornuftig tiltak og bruke et beskyttelse-filter er ofte diskutert her på forumet,en oppsummering av alle de diskusjonene blir at du ikke trenger filter,hovedsakelig pga. at du foringer kvaliteten på bildene noe og betraktelig mer hvis filterene er av en dårlig/billig kvalitet,unntaket for og bruke disse beskyttelsefilter er når du er i miljøer som direkte kan skade frontlinseglassset.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...