Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med alt innad lyd i bil. Subwoofer og forsterkere. Anbefalinger

presets

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ha et skoleprosjekt og har planer om å lage en herlig subwoofer med 2, 3 eller 4 12" høytalere.

Noen som har forslag til hva slags forsterkere og hvor mange jeg trenger for denne 12tommeren?

Noen som eventuelt vil anbefale noe annet?

Regards

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal denne subwooferen brukes til? bil eller hjemme??

Er dette noe du skal ha, og bruke lenge, og vil ha best mulig lyd og trykk ut av? eller skal det være så billig som mulig??

Du trenger en forsterker for å drive x antall suber, så lenge du kobler "riktig"

Dynabel har en pakke, med 4stk 12" til ca 1500 kr ;)

Lenke til kommentar

nei altså.. Kan gjerne brukes både i bil og hjemme.. Men om jeg skal velge blir det bil da jeg skal kaste kassa inn i bilen på 18årsdagen.

Går nok ikke over 12000 for alt... tror jeg.. dersom ikke noen mener jeg får EKSTREMT mye ved å legge i litt ekstra.

Skal selvfølgelig være best mulig for de pengene..

Altså.. Den som gidder å ta seg tid kan gjerne sette sammen det aller beste lydanlegget med alt jeg trenger til 12000 eller mindre. Dvs 4 mellomtone og diskantelementer(gjerne 2i1) og 2, 3 eller 4 12" Woofere:)

Lenke til kommentar

vil tro det blir litt overkill å ha 4stk 12", og med 12k, så ville jeg valgt noe annet en den pakka med 4stk dynabel 12"....

Setter opp et forslag jeg...

Spiller: pioneer DEH-P7000UB 2998,-

Frontsett: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...6016db68f441dfc 1390,-

Sub 2stk: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...6016db68f441dfc 1590,- pr.stk

Forsterker til front: dynaBel BF1502 1498,-

Forsterker til sub: dynaBel BF4501 2798,-

Da havner du rett under 12k, og du burde da også kunne få kraftig rabatt på kabler der du handler ;)

Lenke til kommentar

Altså.. 2/3/4 12".. Ikke heng dere opp i 4.. Jeg vet ihvertfall at jeg helst vil ha 2..

Likte det du sa GroundZ.. Så jævla fint ut.. men.. det er ikke 2 12".. og det er heller ikke noe mellomtone-anlegg med i det du nevnte..

Ok folka.. la oss si 2 12", forsterker(e) til disse og et eller flere sett med mellomtone og diskant og selvfølgelig forsterker til dette og..

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...