Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har alvorlig deprisjonsproblem, kan noen hjelpe?


Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Anti depresivene er av veldig mill type sa legen. Legen sa at jeg måtte gi beskjed om jeg trengte noe sterkere. Selv merker jeg ikke så mye til dem. Hva er egentlig forskjell på tvangstanker og tvangshandlinger?

 

Ja, spørsmålet var. Om viss psykologen mener jeg lider av tvangstanker. Noe jeg sikkert gjør? Blir den andre diagnosen strøket da og jeg får den nye. I tilegg til behandling?

 

Jeg kjenner en som hadde tvangstanker. Å han går på samme skole som meg og gikk på den samme BUP som jeg skal til. Det var av mye mer alvorligere grad en det jeg har.

Han gikk til samtaleterapi og fikk medisiner. Nå etter 4 månder er han helt frisk. Å er akuratt som en nytt menneske.

 

Jeg har lest at når tvangstankene er så alvorlige, at det går ut over din livskvalitet. Da bør du få hjelp. Det føler jeg det gjør også endel ganger.

 

Bare for å understreke det. Går tvangstankene kun på meningsløse ting. Som sjekking av ovn, konfyr, dører etc. Opptil flere ganger. For jeg "tror" at det jeg sjekker ikke er i orden. Selv om jeg egentlig vet det. Å prøver jeg å unngå sjekkingen, blir det som en slags angst følelse. Å jeg får ikke sove før jeg har sjekket det. Ganske irriterenes :(. Å når jeg engang flytter inn sammen med noen, så kan jeg jo faen ikke være slik? Jeg må bli kvitt dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tvangshandlinger når jeg var liten. Sjekket dører flere ganger. Vasket meg alltid fem ganger før jeg gikk fra do.

 

Jeg tvang meg selv til å slutte med det. Å det var veldig hardt. Men jeg klarte det. Å om man ikke klarer det, så må man ha behandling. Flere går jo med tvangshandlinger i mange år, før det får hjelp? Det er noe som burde taes tak i med en gang.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...