Kvinnorna Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei hei, Holder på med en særdeles enkel webbutikk løsning i forbindelse med skoleoppgaver. Har flere servlets'er, bla.a for å liste ut kunder, legge til kunder, endre kunder. Legge til produkter, liste ut produkter osv. Nå er jeg igang med sessions, for å kunne "logge inn". Det er her det stopper for meg. Kan noen forklare/vise meg hvordan jeg tildeler et kundeobjekt en session id, og at denne kunden forblir innlogget helt til man velger å logge ut? Jeg ønsker å legge til login - logout, i KundeListServlet. Her kommer KundeListServlet package no.uia.is202.jpawebdemo; import java.io.IOException; import java.io.PrintWriter; import java.util.List; import javax.persistence.*; import javax.servlet.ServletException; import javax.servlet.http.HttpServletRequest; import javax.servlet.http.HttpServletResponse; import no.uia.is202.jpawebdemo.data.Kunde; public class KundeListServlet extends AbstractDepartmentServlet { /** * Handle requests. Sends a html page containing the department list. * * @param req the request object * @param resp the response object * * @throws IOException * @throws ServletException */ protected void processRequest(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException { EntityManager em = emf.createEntityManager(); PrintWriter out = response.getWriter(); response.setContentType("text/html"); response.setHeader("Cache-control", "no-cache"); response.setHeader("Expires", "0"); out.println("<html><head><title>"+this.getClass().getName()+"</title></head><body>"); out.println("<h1>Kundeliste</h1>"); out.println("<table>"); out.println("<tr><th>Kunde</th></tr>"); Query q = em.createNamedQuery("Kunde.selectALL"); List<Kunde> kunder = q.getResultList(); for (Kunde k : kunder) { out.println("<tr><td><a href=\"kundedetail?kundeNr="+k.getKundeNr()+"\">"+k.getNavn()+"</a></td></tr>"); } out.println("</table>"); out.println("<hr/>"); out.println("<p><a href=\"index.html\">Home</a></p>"); out.println("</body>"); out.println("</html>"); em.close(); } } Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Du kan hendte ut session fra HttpServletRequest request Session objektet har to metoder, en for å legge til og en for å hente data i session. Session-en starter når noen går inn på websiden din og varer til browservinduet blir lukket hvis du ikke gjør noe med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå