Nargile Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei folkens. Har en 99 modell Audi A4 1,8 som har gått fint i noen år nå. I dag kom det plutselig en "skranglelyd" når jeg bremser ned i tillegg til vibrasjoner i bremspedalen. Lyden kan egentlig best beskrives som den samme som når ABS'en slår inn(nei den gjorde ikke det). Hørtes først ut som den kommer fra høyre fremhjul, men tror det er mer inn mot midten av akslingen. Er kun ved bremsing i lav fart, rett før man stopper og ligger i <5-10 km/t. Så, rett før jeg kom frem på jobb begynte ABS-lampa å lyse, og da er både lyden og vibrasjonen borte.. Bremsene fungerer helt fint, men kjentes nærmest ut som de tok litt bedre da denne lyden og vibrasjonen slår inn. Noen ideer? Lenke til kommentar
support81 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kan være du har fått sleng i bremseskivene dine slik at disse bør byttes, dette gir slike symptomer og dette gir også utslag i form av feilmelding på abs følerene dine slik at du får en lampe som lyser Bremseskiver og bremsecaliptere er en gjennganger på disse bilene Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Takker for svar. Skal ta en tur på mekonomen-verkstedet og høre med de. Orker ikke skru selv når jeg bare har en utendørs grus-plass å skru på. For å nevne: Når jeg kjørte hjem igjen i går var det samme greia. ABS'en var aktiv igjen når jeg startet bilen og skranglinga var tilbake. Etter en stund kom lampa opp med beskjed om at ABS var inaktivert, og alt er som normalt når jeg bremser. Det jeg lurer litt på er om det også KAN være en føler som er på bærtur og slår inn ABS'en, siden raklinga stopper så snart abs'en blir koblet ut. Hvis det er sleng i skivene burde vel både ulyd og skrangling vært der uavhengig om abs'en er koblet inn eller ikke? (når jeg sier abs koblet inn, mener jeg da at den er aktiv og lampa ikke lyser, ikke at jeg er ute og sklir ) Irriterer meg litt at jeg har kjørt for pent på vinterføre så er ikke vant til følelesen av abs'en som slår. Da hadde jeg isåfall kjent om det var det med en gang. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 det jeg tror som har skjedd er at den ene tannkransen til abs'n har løsnet og henger og slenger rundt hjulet... kan skje om du mishandler hjulopphenget... Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har nett det samme problemet, og jeg har en A4 1.8T 96mod. Jeg har forhørt meg litt, og noen snakker om at det er 2 skiver elns med hull i(Har med ABS'en å gjøre). Og at det eine er løst så det treffer ikke hullet elns. Kan hende jeg er helt på bærtur når jeg forklarer her, men jeg er utrolig dårlig mekanisk. Jeg er mer eleketronisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå