Gå til innhold

Spillbarheten i AoC


Anbefalte innlegg

Halloen folks!

 

Jeg lurte bare på om det er noen av dere som kan fortelle meg hvordan spillbarheten i AoC er for tiden? Jeg vill ikke ha noe; "jeg sluttet fordi..." eller "jeg ville ikke gått tilbake til AoC fordi...". Hadde virkelig satt pris på hvis noen hadde tatt seg tid til å svart på dette.

 

Jeg spilte faktisk AoC for en tid tilbake, men grunnet at spillet var nokså ufullstendig og fult av hull så ble det ikke like fengende lengre. Det jeg har lyst til å vite er om Funcom har satt seg inn i problemet og fikset instancer, PvP-delen etc?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så PvP-delen er akkurat lik som den var når jeg spilte med andre ord :/ det er jo litt leit.

 

Har du noe informasjon om hvordan PvE-delen er pr. dags dato?

Tror vi har samme syn på levlingen i AoC. Jeg likte også alt før lvl 50. Etter det mistet spillet litt content på en måte. Det ble liksom bare hjernedød levling uten mening. Det blir liksom litt kjekkere hvis du vet hvorfor du skal drepe 50 ulver og ta pelsen som de dropper :p hvis du forstår hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Såpass :)

 

Blokkert? Er det ikke mulig å gå der i det hele tatt?

Håper du får fart på PvP-delen med den nye patchen.

 

Leste i en annen post her på forumet, og der var det noen som sa at de var ferdige med tier 1 instancene. Vil dette si at man faktisk kan gå instancer?

 

Spiller WoW for tiden og du vet sikkert hvordan det er i forhold til AoC. Er litt kjipt å gå fra det ene spillet som har alt man kan ønske seg bortsett fra grafikk :p til ett spill som har god grafikk, men ingenting annet. Det var i alle fall den følelsen jeg fikk etter noen mnd med AoC.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det Cocho:

 

WOW: Flott spill med masse utfylte ruter, snart "fullt"

AOC: Nydelig spill med enorm flate, men få ruter utfylt, men de fylles sakte men sikkert...

 

Sagt rett ut: AOC har mye av det grunnleggende i orden, mens de som er vant med contentvarisjonet til WOW kan fort gå lei, og FC er i gang med masse nytt, men dette tar TID!

 

Blokkert vil si stengt, altså "not done!"

 

Enklere for FC å gjøre klart det grunnleggende, for å så bruke de neste 10 årene på å fylle "hullene"

En del hardere for Blizz å endre kampsystemet i WOW nå 4 år etter US lansering.

 

Eneste nedside med AOC...kvaliteten på content er så mye høyere (grafisk og teknisk) at det tar nok mye lengre tid enn at Blizz lager ett dungeon i WOW.

 

Dette er min oppfattning. Jeg spilte WOW før TBC, likte det mye, men ikke nå lengre, ikke på lenge.

Lenke til kommentar

Ok ^^

 

Så du mener da at AoC er fult ut spillbart? Har nemlig et gamecard liggende som jeg kan bruke hvis jeg vil. Har holdt meg hittils, men det bare på grunn av at jeg har vært litt skeptisk på hvor langt FC har kommet med utviklingen og utgjevningen av bugs ol. men hvis spillet er godt spillbart så er det ikke noe i veien med at jeg kan spille AoC. For det er ikke noe galt i å spille 2 spill samtidig.

 

Det jeg altså er ute etter er om div store og leie bugs er vekke fra spillet

Eks: minimapen er bare grå, når du er mounta og noen bruker "slam", som skal slå deg i bakken, så forsviner du og mounten under jorden og dør, eller når man springer rundt så kan man oppleve at figuren plutselig sitter fast i ingenting. Pluss div feil med instancer og questline i zones ala Land of Death (eller hva den nå heter) som er en lvl 40 zone, og content etter lvl 50 ^^

Lenke til kommentar
Det jeg altså er ute etter er om div store og leie bugs er vekke fra spillet

Eks: minimapen er bare grå, Pluss div feil med instancer og questline i zones ala Land of Death (eller hva den nå heter) som er en lvl 40 zone, og content etter lvl 50 ^^

* Eks: minimapen er bare grå - Fikset for de aller aller fleste ja. Hadde det selv, og det er borte nå. Absulutt det viktigste for meg.

* Pluss div feil med instancer og questline i zones ala Land of Death (eller hva den nå heter) som er en lvl 40 zone - Mesteparten er fikset :-)

* og content etter lvl 50 ^^ - kommer med Ymir's Pass om 3-6 uker

 

Spillet er merkbart bedre nå, på nesten alle områder!

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok hvertfall til å vente til PvP content er på plass.

 

Håper Funcom fyrer opp litt hype igjen når det er dags for en ekspansjon, slik at det mulighens kan få en ny start.

 

Spillet kan jo bli en av de bedre spillene på markedet det, men som noen andre her sa, de må fylle ut rutene først, noe som tar litt tid virker det som.

Lenke til kommentar

FunCom burde gitt en gratis måned spilling til alle som sa opp kontoen sin de første månedene. Ikke faen om jeg betaler for å teste Funcom løyner igjen, men om det hadde vært gratis å logge seg på og teste hadde jeg kansje vurdert det. Synd Funcom ikke har mer peiling...

Lenke til kommentar

Jeg tror Funcom vil gi opptil en mnd gratis til spillerene igjen, men ikke før dem er fornøyd med hva som er der. Jeg tror dette vil finne sted på nyåret en gang, antagligvis innenfor Q1-Q2.

 

og Hanzo, please...

 

MMO markedet må være en av PC spill verdenes største ironiske målgrupper. Men orker ikke å diskutere det akkurat nå.

Lenke til kommentar

Som jeg sa har hadde jeg et gamecard liggende som jeg da aktiverte i går. Spilte noen timer og må si at mye av det som var idiotisk før ikke er der lengre, men selvfølgelig finnes det enda noen ting som ikke er helt som de skal være. Dette tar jeg da ikke så tungt i og med at det viktigste i spillet for min del er någenlunde på gli. Jeg vurderte faktisk å levle en ny charr bare for å se om en av de tingene jeg husker best fra den tiden når spillet bare raknet mer dag for dag. Vet ikke om dere husker det, men det var en questline rundt lvl 30 hvor man måtte ned under jorden for å redde søsteren til ei dame. Koridorene der var fylt med grønn gass som var farlig å puste inn. Uansett, når man kom til slutten av questen hvor man redder hu dama og hun skulle til å gå. Slik som jeg husker det så forble hun i den posituren som hun hadde når hun hang på veggen og bare sklei bortover gulvet. Det var latterlig teit må jeg bare si xD

Lenke til kommentar

Pyramid of the ancient som jeg regner med du snakker om nå, ble gått over og fikset for lenge siden. Quests er det masse av omtrent hele veien opp til rundt level 74, da blir det litt mer grinding.

 

Har en alt på level 65 som jeg nettopp har spilt gjennom eiglophian mountains (level 50-60 stedet), der har det kommet massevis av nye quests og content, og har fortsatt ikke hatt behov for å grinde i det hele tatt så langt.

Lenke til kommentar

Det er plenty med quests fra level 69-75, men etter det må du nesten ta group quests (forferdelig, du må spille med andre!).

 

Har levelet en character til 80 og driver nå med litt lett raiding.

 

Litt få group instances for level 80 folk, så det virker litt ensforming nå... I tillegg så er en av group instancene så vanskelig at du må ha bra folk for å få gjort de. Vanlige pick-up-groups (PUG) har en tendens til å wipe hele tida....

 

Mao, kom deg inn i et guild med noen skikkelige folk :)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp oppgradert maskinen min litt, så jeg la inn AoC igjen for å se hvordan åssen maskinen taklet det. Skal ikke uttale meg om innhold i spillet eller endgame siden jeg ikke er der ennå, men når det gjelder ytelse har jeg ingenting å klage over. Det virker som alt av memory leaks, bugs og ustabilitet er blitt fikset. Jeg har ihvertfall ikke hatt ett eneste problem. Kjører alt på full spiker, og bare nyter grafikken :cool:

Lenke til kommentar
og Hanzo, please...

 

MMO markedet må være en av PC spill verdenes største ironiske målgrupper. Men orker ikke å diskutere det akkurat nå.

 

Umm, største ironiske målgruppe? Foreslår du slår opp ordet ironi, basert på det du har skrevet her kan du umulig være kapabel til å diskturere noe som helst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...