PapaDon Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kjøpte et par album fra 7Digital.com (registrerte meg for en stund siden, men så dinside.no sin sak om at man nå kan kjøpe derfra selv om man er i Norge) og stusset over en ting. Jeg kjøpte to album i DRM-fritt mp3 format, men ved nedlasting måtte jeg lisensere noen av filene (og bruke IE i stedet for opera..). Etter å ha tittet på FAQen til 7digital forstår jeg ikke helt skillet mellom DRM og lisens (license). Klipp og lim fra faq: What is a license? When you purchase a track, our system will issue you a personal license enabling you to play the track on up to 3 computers as well as burn the track to CD and transfer to a compatible portable music player. Så jeg kan altså ikke bruke disse filene fritt (slik man får inntrykk av med tanke på at de er DRM-frie). Og med tanke på at jeg formaterer maskinen min en gang i året, minst, vil jeg bare ha sangene i rundt tre år før de ikke lenger vil spilles av? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Dette høres ut som DRM. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Det merkelige er at når jeg googler det er det ingen som spør om det samme. Jeg bør vel sende de en mail og spørre da tenker jeg... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hvis sangene er i mp3 formatet kan det ikke være drm på dem, hvis du er usikker er det jo bare å prøve å spille de av med en hvilkensomhelst annen avspiller enn windows media player. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 De sier jo selv at det ikke er DRM, men noe de kaller lisens som hindrer avspilling på mer enn tre enheter... Sender de en mail i morgen og spørr:) Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 De sier jo selv at det ikke er DRM, men noe de kaller lisens som hindrer avspilling på mer enn tre enheter... Sender de en mail i morgen og spørr:) Det ville i så fall være drm, det er s¨vidt jeg vet ikke mulig å gjøre noe slikt med en mp3 fil. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Da har jeg sent en litt sinna mail til 7Digital og venter spent på en oppklaring. Poster spørsmål og svar så fort jeg har mottatt det. I mangelen av gode DRM-frie musikkbutikker, regner med at flere lurer litt på dette. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Dear *****, Sorry for the problem you have experienced. There should not be any restrictions on MP3s. It may be because you have the option of downloading as a WMA file, which alerts the computer to attempt to licence the files. It should not restrict your use of the files. Thanks, 7digital Download Support ================================================= Customer Support Request History ================================================= From: **************** To: 7digital Support Team Hello, I am wondering what the difference is between DRM and license? I have downloaded two albums from you, both in mp3 format (Jazzanova: Remixed and DJ Cam: Lost and found Compilation), but when I was to download I had to switch to internet explorer (I usually use Opera) to license the files from the Jazzanova album (I didn't have to do it with the DJ Cam album). According to your FAQ the license restricts the file from being played on more then three computers, so what is the difference between the two, because I must say the license sounds a lot like DRM to me!? As far as I know, adding DRM or some sort of license is not possible with the MP3 format, so what's the deal? Pleas clear this up for my so I can continue to use your shop, although if this is some form of DRM or license control of the use of the files I will not be buying anything more from you. Regards ****** så da var den løst:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå