Slabbedasken Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hvilke skjerm er rett og slett best for spilling og rask fps osv (skal gå sammen med kanon pc og radeon 9700 eller 9800 pro) Det eneste alternativet jeg har å gå etter som er innenfor rimelighetens grenser er Eizo 21" CRT FlexScan T965 Denne kjører en oppløsning på 2048*1536 i 80 hz og Eizo er et seriøst og godt merke etter hva jeg har hørt. Er det noen andre merker eller skjermer som ville egnet seg bedre till hardcore spilling osv? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 2048*1536 hmmm Oversikt Produktbeskrivelse EIZO FlexScan T 965 - skjerm - CRT - 21" Enhetstype Skjerm / konvensjonell CRT - stasjonær Innebygde enheter USB Hub Dimensjoner (BxDxH) 49.4 cm x 52 cm x 48.6 cm Vekt 36 kg Diagonal størrelse 21" Synlig størrelse 19.6" Punktavstand 0.24 mm Maks. oppløsning 2048 x 1536 / 80 Hz Bildets sideforhold 4:3 Tilpassede standarder CSA, DHHS, FCC-B, CE, TUV/GS, TCO '99, C-TICK, UL1950, TÜV ECO-Circle 2000 , EPA Energy Star, Energy 2000 Strømforsyning AC 110/220 V ± 10% ( 50/60 Hz ) Strømforbruk ved drift 160 watt http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=8&s=pl Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 2048*1536 edit: vanskelig å quote i dag da Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 lol! ka skjer her da :o Lenke til kommentar
krille Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har en Eizo T965 og er kjempefornøyd med den. Når er vel kanskje ikke 2048x1536 noe særlig å spille i, men til bildebehandling er det veldig behagelig. 1600x1200 til spilling, og med det meste av øyesnadderet skrudd på, ser fantastisk bra ut. Skjermen er konge med andre ord. Løp og kjøp Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Ville en 20-21" lcd skjerm med 1600*1200 oppløaning være kickass for gmaing også? Lenke til kommentar
redface Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Ville en 20-21" lcd skjerm med 1600*1200 oppløaning være kickass for gmaing også? Med de maskinspecsene dine ville jeg tenkt på å oppgradere andre ting først jeg... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 http://www.formac.com/p_bin/ Denne kan eg tenke meg å kjøpe. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 SELVFØLGELIG SKAL JEG HA MEG NY MASKIN p4 2,8 ghz hi end hk Asus sin toppmodell til rundt 2000?) 1024 mb twinmos pc3200 ram med winbound Radeon 9800 pro 256 DDR-II 120 gb hdd (WD,Segate??) Audigy2 egenkomponert disko kabinett (Aero) Dette gjelder da egentlig bare skjermen.... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 http://www.formac.com/p_bin/ Denne kan eg tenke meg å kjøpe. Den var jo helt rå Selger de den i Norge eller bare i utlandet? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 ARGH de sender jo ikek til norge....bare til statene i usa og Canada....tips....!!!!! Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 ARGH de sender jo ikek til norge....bare til statene i usa og Canada....tips....!!!!! Joda, se her. Men til spill ville jeg nok valgt CRT. Du får mer for pengene da, i tillegg til at CRT rent faktisk er bedre enn LCD på dette området, enn så lenge. Til 2D Windows-bruk er LCD-skjermene overlegent skarpe. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 ARGH de sender jo ikek til norge....bare til statene i usa og Canada....tips....!!!!! Du finner den og her http://www.absoluttdata.no/ Men ville ventet litt, 999dollar er ikke 14500kr? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Begge de 2 er jo megadyre..... En billigere nettbutikk er: http://www.officeshop.no/prodSearch.asp?le...lAction=details Kun 13600,- men det fremdeles veldig dyrt da.......er det ingen andre i norge som forhandler slike skjermer til en "lommebok vennlig" pris? NOEN SOM HAR LINKER TIL BILLIGE APPLLE/MAC BUTIKKER I NORGE? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Ærlig talt, når bruksområdet ditt er "spilling og rask fps", så burde du gå for en CRT-skjerm i stedet - gjerne den nevnte Eizo-skjermen, men noe billigere duger sikkert også. Jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke liker LCD-skjermer - snarere tvert imot. Men så spiller jeg da heller ikke noe særlig dataspill. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hmmm, ikke alle som har fått med seg alt med skjermer her, hvorfor er det ingen som nevner noe som kanskje er like viktig som oppløsning, Hz? Nå som skjermkort er så råe at de takler "alt" av oppløsninger, er det ikke nok å bare kunne ha en god oppløsning, noe egentlig alle skjermer over 2000 kroner har. En god skjerm bør takle 1248 x 1024 i 100 Hz! Minimum! Jeg har selv en Samsung 959 NF som kjører 1247x1024 @ 102 hz, det er faen konge det, man blir ikke sliten i hodet eller får vondt i øynene. De fleste skjermer takler bare denne opløsningen i 80 hz, som etter min mening ikke er noe å skryte av... SÅ husk, en skjerm er mer enn bare oppløsningen! Spesielt om du skal spise og sitte foran skjermen i flere timer, du merker det veldig raskt! Spesielt når du har Radeon 9700 Pro som meg som ikke bruker Detonator driverne med cap på 60 hz Ikke kjøp LCD om det er til spilling , det er rett og slett waste of time, med mindre du har veldig dårlig plass på pulten din, eller du har mye penger, eller har en fetisj for smale saker... Klart LCD er kult, men ikke til spilling. Angående FPS, hva har det med valg av skjerm å gjøre!? Antall FPS er avhengig av skjermkort og CPU RAM etc. ikke skjerm! Det er hovedsaklig bare to ting du børe sjekke med en skjerm og det er oppløsning og Hz, og gi en god faen i max oppløning, for som oftest ligger den på 60 Hz, og da klarer du ikke mer en et par minutter før du får vondt i øynene og de begynner å renne! Så ikke hør på de som sier du skal kjøpe en med høyest mulig oppløsning, for det er pisspreik! Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Har selv en 21" Eizo T962 (eldre modell av T965 afaik), og er meget godt fornøyd med den. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Det som er så greit med lcd er jo det at den ikke har slik frekvens og er mye mere "behaglig" å se på. Det jeg har sett av spesifikasjoner er ikke dette BARE en lcd skjerm men en som bygger på helt ny teknologi som gir like gode bilder som en crt skjerm ed bla a 24 bit fargedybde. Jeg har blitt fortalt av norske leverandørere at dette er en skjerm som er noe helt utenom det vanlige og de som har prøvd den ville aldri gå tilbake til crt mere. produkt spesifikasjoner tatt fra officeshop =============================================== Formac Gallery 2010 DVI 20.'' MVA Premium TFT Skjerm med DVI tilkobling. Formac Gallery 2010 er en 20,1'' digital flatskjerm, med ny LCD teknologi som revolusjonerer skjermmarkedet. Fujitsu´s MVA Premium TFT setter ny standard for innsynsvinkel, lysstyrke, kontrast og pixel responstid. Med Formac´s 24 bit digitale grafikkteknologi, sørger Gallery 2010 for en fargerenhet som tidligere kun har vært tilgjengelig på CRT skjermer. Formac Gallery 2010 støtter en oppløsning på 1600 x 1200, som kan sammenlignes med arbeidsområdet til en 23'' CRT skjerm. Skjermen er tilgjengelig med ADC eller DVI tilkobling, for Mac og PC. Spesifikasjoner: 20,1'' MVA Premium TFT kontrast 600:1 lysstyrke 250 nits oppløsning 1600 x 1200 http://www.officeshop.no/prodSearch.asp?le...lAction=details her er en liten del av en atrikkel skrevet på Dinside.no/data =============================================== Bildekvalitet Alle moderne 20 tommers LCD-skjermer er imponerende, og Gallery 2010 er intet unntak. Den har en fargebalanse, skarphet, klarhet og intensitet som få ordinære skjermer kan matche. Den befinner seg i samme liga som toppmodellene fra Samsung, Eizo og ViewSonic, og har topp ytelse i alle sammenhenger. 20,1 tommer og oppløsning på 1600x1200 gir et meget behagelig arbeidsmiljø, både for generell PC-bruk, kreative grafiske sysler og underholdning. Skjermen har meget rask oppfriskning, i størrelse 10-25 millisekunder, så video og spill håndteres helt problemfritt. Får å gjøre skjermen egnet til profesjonell grafisk produksjon, leveres det dessuten som tilleggsutstyr en kalibreringsenhet fra Pantone Colorvision. http://www.dinside.no/php/art.php?id=33613 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå