the_masked_cow Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Har lett litt rundt men kan ikke finne noe :/ kikket litt på disse to: Hovedkort Skjermkort x2 i SLI Problemet mitt er at jeg er totalt uttdatert nå for tiden, så jeg har et par spørsmål: 1) Støtter disse HybridPower? 2) om de ikke støtter HybridPower, noen forslag/anbefalinger til andre kort? Edit: Vil ha et hovedkort med støtte for DDR3 ram. 3) Jeg har hørt at noen kort har samme grafikkprosessor som 8800 serien bare med nytt navn og ny kjøler. Hvordan ser jeg dette? 4) vil det være så stor forskjell mellom ddr3-ram og ddr2 at det er vits i å legge i mer penger for å få ddr3? 5)Jeg regner med at 580W strømforsyning skal holde i massevis? Mats Edit: spørsmål 2 og 4 Edit 2: Merket ikke denne teksten på hovedkortet som er listet over: "AMD Cool 'n' Quiet Technology, varmerørschipsetavkjøling, All-Solid Capacitor motherboard Design, ATI CrossFireX-teknologistøtte" Betyr vel at det ikke støtter SLI? Endret 23. oktober 2008 av the_masked_cow Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 - Hovedkortet støtter ikke SLi, kun nVIDIA sine egene chipset støtter SLi. - Hybridpower støtter meg bekjent kun ved integrert grafikkort, det finnes ingen hovedkort med nVIDIA chipset, med både integrert grafikkort, og støtte for SLi. - DDR3 gir ikke nevneverdig bedre ytelse, langt i fra verdt pengene. - På 8800 serien var det kort med gammel og ny chip, 8800GT (G92) har ny chip, samme med 8800GTS 512MB (G92), de resterende har den gamle chippen (G80). - Jeg tipper det er en Hiper 580W Type-R du har? Bytt den ut, de er kjent for å dø og være ustabile. - Jeg kan ikke anbefale ett hovedkort med SLI støtte til Intel plattformen, de har hatt en tendens til å være ustabile og har hatt en del problemer. - Dette er mine meninger og erfaringer omkring denne saken. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Slik som jeg forstår deg, så er det bare å glemme Hybridpower om jeg skal ha nVIDIA chipset. Jeg sitter på enHiper Type-M 580WAltså ikke en Type-R som du refererer til. Har hatt den i to år nå og har ikke hatt noen problemer med den. Du sier at hovedkort med SLI støtte fra Intel plattformen har en tendens til å være ustabile. Dette gjelder da ikke for alle hovedkort? og hva slags problemer er det snakk om? Edit: Vil nok gå for ddr2 ram Endret 23. oktober 2008 av the_masked_cow Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 sitter og funderer på disse: HK Ram 2x (4GB til sammen) Skjermkort 2x sli Står mellom tre prosessorer: 1 2 3 Nummer 2 har fabrikasjonsprosess på 65 nm i forhold til de andre som har 45. vil det ha noe å si på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Edit: Har nok bestemt meg: Prosessor Skjermkort 2x i SLI. Ram 2x (4 gb ram totalt) Hovedkort Kommentarer? Endret 24. oktober 2008 av the_masked_cow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå