Gå til innhold

Søker ideer til fotoprosjekt, hjelp meg

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har fått en fotooppgave på skolen, det er fritt tema. Jeg klarer ikke å komme på noe som helst. Jeg har lyst til å ta noen skikkeli dramatiske - dark art-inspirerte/eventyr (ikke bukkene bruse xD ) - bilder. Men er usikker, jeg vil ha bilder med litt mening også, såklart. Jeg er helt blank. Hjelp! Jeg har valgt "tema", jeg valgte sangtekster. Og tenkte spesielt på tekstene til Starlight og Knights of Cydonia av Muse.

På forhånd takk! ;D

Mvh. OleAlexanderK

Endret av OleAlexanderK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jo diverse steder rundt i Verdal som sikkert kan egne seg for slike bilder. Jeg ser faktisk for meg at kornsiloene kan bli nokså dramatiske om man bare får riktig setting på bildet. ;p

Ellers har du skogen oppe ved Ramsåsvollen: Om man tar med seg noen (jeg ser for meg en jente med langt, blondt hår og en lang, hvit kjole, men det er kanskje litt å ta i..) dit og er litt heldig med at det er tåke/dis, kan man sannsynligvis få en ganske Lothlórien-liknende stemning i bildet. Lykke til, og bilder forventes i bildekritikken. :)

Lenke til kommentar
Det finnes jo diverse steder rundt i Verdal som sikkert kan egne seg for slike bilder. Jeg ser faktisk for meg at kornsiloene kan bli nokså dramatiske om man bare får riktig setting på bildet. ;p

Ellers har du skogen oppe ved Ramsåsvollen: Om man tar med seg noen (jeg ser for meg en jente med langt, blondt hår og en lang, hvit kjole, men det er kanskje litt å ta i..) dit og er litt heldig med at det er tåke/dis, kan man sannsynligvis få en ganske Lothlórien-liknende stemning i bildet. Lykke til, og bilder forventes i bildekritikken. :)

Tusen Takk! :D

Lenke til kommentar

Nå må det nevnes at jeg ikke har vært der oppe på mange år, men det var i hvert fall noe jeg oppfattet som litt trolsk der sist jeg var der. Det ligger i Tromsdalen, Ramsåsvollen er en gammel seter der oppe. Hvis du gikk på Verdalsøra barneskole har du sannsynligvis vært der på klassetur, de er veldig glade i å vise fram bjørnehiet der oppe. :p

Skal prøve å komme på enda bedre teskjeforklaring etter hvert.. :)

Lenke til kommentar

Hva slags bilder tenker du på? Naturbilder, dyr, bilder i studio eller på location?

Personlig liker jeg å alltid ha på meg en liten skissebok med blanke ark og en blyant, i tilfelle jeg kommer på en idé til et studiofoto. Skisser ned alt jeg kommer på, og titter igjennom av og til når jeg trenger idéer. Det hjelper! :)

Lenke til kommentar
Hva slags bilder tenker du på? Naturbilder, dyr, bilder i studio eller på location?

Personlig liker jeg å alltid ha på meg en liten skissebok med blanke ark og en blyant, i tilfelle jeg kommer på en idé til et studiofoto. Skisser ned alt jeg kommer på, og titter igjennom av og til når jeg trenger idéer. Det hjelper! :)

God ide det med skissebok, den skal jeg ta til meg. Men hva slags bilder, jeg er ikke sikker. Men jeg har valgt oppgave nå da; sangtekster. Står fortsatt litt fast, men tenker å bruke Knights of Cydonia og Starlight av Muse.

Lenke til kommentar

Musikk og bilder ? Nå har du akkurat laget en fin forstyrrelse i bilderedigeringa jeg satt med... :thumbup:

Smaken er som baken men eksempel på låter som burde kunne gi mye bildeinspirasjon my way er feks:

Depeche Mode - Enjoy The Silence (landskap)

Kraftwerk - Showroom Dummies (utstillingsdukker)

Nine Inch Nails - Hurt (blod og gørr)

Hvis mulig hadde det vært kult å sett hva du får ut av de 2 tekstene du har valgt.

Hei!

Vi har fått en fotooppgave på skolen, det er fritt tema. Jeg klarer ikke å komme på noe som helst. Jeg har lyst til å ta noen skikkeli dramatiske - dark art-inspirerte/eventyr (ikke bukkene bruse xD ) - bilder. Men er usikker, jeg vil ha bilder med litt mening også, såklart. Jeg er helt blank. Hjelp! Jeg har valgt "tema", jeg valgte sangtekster. Og tenkte spesielt på tekstene til Starlight og Knights of Cydonia av Muse.

På forhånd takk! ;D

Mvh. OleAlexanderK

Lenke til kommentar

Musikk og bilder ? Nå har du akkurat laget en fin forstyrrelse i bilderedigeringa jeg satt med... :thumbup:

Smaken er som baken men eksempel på låter som burde kunne gi mye bildeinspirasjon my way er feks:

Depeche Mode - Enjoy The Silence (landskap)

Kraftwerk - Showroom Dummies (utstillingsdukker)

Nine Inch Nails - Hurt (blod og gørr)

Hvis mulig hadde det vært kult å sett hva du får ut av de 2 tekstene du har valgt.

Takk for hjelpen! Skal legge ut når jeg har fått til noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...