aril Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Problemet er sansyneligvis at det aldri ble betatestet. Blizzard visste neppe hva de slapp løs på Azeroth (og som også kom seg til Outland ganske raskt via hearthstone). Enig. Jeg tror dessuten Blizzard gjorde seg skyldig i å kraftig overvurdere modenheten til spillermassen. Det de i realiteten gjorde med dette eventet var å fullstendig overkjøre sine spillere ved å innføre full PvP uten noen som helst valgmuligheter (selv på PvE realms, noe som bryter med deres egen policy) og dermed gi spillets drittsekker med lvl70 chars og "AFK-epics" et helt legalt 'ganke-verktøy'. Dette verktøyet utnyttet disse så til fulle for å gjøre livet så surt som overhodet mulig for andre, spesielt for spillere som var helt ute av stand til å forsvare seg, noe som forøvrig er ganske typisk for slike. Dette kunne de gjøre i full visshet om at det denne gangen var velsignet av Blizzard. Ideen bak eventet i seg selv var genial (som det meste annet fra selskapet), men det var iscenesettingen, implementasjonen av det hele hvor jeg mener Blizzard feilet bortimot totalt denne gangen - og jeg har ingen som helst tro på at dette var ment å ende så tidlig som det faktisk gjorde. Jeg tror vel heller at det skyldes massiv kritikk - selv ikke en gigant som Blizzard kan ignorere det. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Bingo. Jeg tror heller ikke noe på at plaguen endet "according to schedule". Det var liksom helvete og så plutselig himmel med en gang. Jeg tror ikke det var meningen at Putress og Royal Apothecaries skulle dukke opp ennå. Dette har Blizz en viss kontroll over ifra serverside iom. at alt content allerede ligger på datamaskinene til brukerne, så kan de forandre en del elementer og faser i gameworld state, uten å måtte patche. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 ..Og i disse tunge tider hvor vi nok en gang står på randen av total utryddelse av alt liv i Azeroth, vit at våre hjerter og tanker er med de av oss som de siste dagene ikke har hatt mulighet til å henge rundt battlemasterene og utenfor AH.. Hvil I Fred. Nei fy faan for klaging, blir faktisk flau over den tråden her. Sikker på at dere er klare for wotlk? Kan hende det blir forandringer der vettu. Det er jo skummelt. Det var nøyaktig det jeg tenkte på også. Det jeg ikke finner troverdig med denne plaguen er1) At ingen har immunitet (særlig etter forrige plague så burde immune gener spredt seg videre, mange - si halvparten - av vakter og NPC'er burde vært immune) 2) At Alliance falt så lett for det samme gamle trikset som ødela mesteparten av Lordaeron. Immune gener sprer seg ikke. Eneste måten det skjer på er om masse Forsaken folk begynner å hekke med "normale", så noen generasjoner senere kanskje - KANSKJE - ett eller annet kunne skjedd. Men jeg tror the scourge ler av immunitet. Og folk er det dummeste du kommer borti, alt som er basert på at "folk burde skjønne at" feiler automatisk. Desverre Svartedauen hadde spredd seg her i dag og. Enig. Jeg tror dessuten Blizzard gjorde seg skyldig i å kraftig overvurdere modenheten til spillermassen. Sannsynligvis har Blizz lest forums, og vet at spillerbasen ligger på Teletubbies-nivå. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Problemet er sansyneligvis at det aldri ble betatestet. Blizzard visste neppe hva de slapp løs på Azeroth (og som også kom seg til Outland ganske raskt via hearthstone). Enig. Jeg tror dessuten Blizzard gjorde seg skyldig i å kraftig overvurdere modenheten til spillermassen. Det de i realiteten gjorde med dette eventet var å fullstendig overkjøre sine spillere ved å innføre full PvP uten noen som helst valgmuligheter (selv på PvE realms, noe som bryter med deres egen policy) og dermed gi spillets drittsekker med lvl70 chars og "AFK-epics" et helt legalt 'ganke-verktøy'. Dette verktøyet utnyttet disse så til fulle for å gjøre livet så surt som overhodet mulig for andre, spesielt for spillere som var helt ute av stand til å forsvare seg, noe som forøvrig er ganske typisk for slike. Dette kunne de gjøre i full visshet om at det denne gangen var velsignet av Blizzard. Ideen bak eventet i seg selv var genial (som det meste annet fra selskapet), men det var iscenesettingen, implementasjonen av det hele hvor jeg mener Blizzard feilet bortimot totalt denne gangen - og jeg har ingen som helst tro på at dette var ment å ende så tidlig som det faktisk gjorde. Jeg tror vel heller at det skyldes massiv kritikk - selv ikke en gigant som Blizzard kan ignorere det. Hvem bryr seg om det sluttet tidligere enn planlagt eller ikke? Har da ingen verdens ting å si, annet enn for de som prøver å bruke det som argument for at det var en dårlig event. Selv synes jeg det var morsomt. Spesielt å drepe AH-folka, for da klikket det i vinkel for "de modne" folka. Endret 29. oktober 2008 av Matsemann Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Problemet er sansyneligvis at det aldri ble betatestet. Blizzard visste neppe hva de slapp løs på Azeroth (og som også kom seg til Outland ganske raskt via hearthstone). Enig. Jeg tror dessuten Blizzard gjorde seg skyldig i å kraftig overvurdere modenheten til spillermassen. Det de i realiteten gjorde med dette eventet var å fullstendig overkjøre sine spillere ved å innføre full PvP uten noen som helst valgmuligheter (selv på PvE realms, noe som bryter med deres egen policy) og dermed gi spillets drittsekker med lvl70 chars og "AFK-epics" et helt legalt 'ganke-verktøy'. Dette verktøyet utnyttet disse så til fulle for å gjøre livet så surt som overhodet mulig for andre, spesielt for spillere som var helt ute av stand til å forsvare seg, noe som forøvrig er ganske typisk for slike. Dette kunne de gjøre i full visshet om at det denne gangen var velsignet av Blizzard. Ideen bak eventet i seg selv var genial (som det meste annet fra selskapet), men det var iscenesettingen, implementasjonen av det hele hvor jeg mener Blizzard feilet bortimot totalt denne gangen - og jeg har ingen som helst tro på at dette var ment å ende så tidlig som det faktisk gjorde. Jeg tror vel heller at det skyldes massiv kritikk - selv ikke en gigant som Blizzard kan ignorere det. Hvem bryr seg om det sluttet tidligere enn planlagt eller ikke? Har da ingen verdens ting å si, annet enn for de som prøver å bruke det som argument for at det var en dårlig event. Selv synes jeg det var morsomt. Spesielt å drepe AH-folka, for da klikket det i vinkel for "de modne". Er ikke så rart da når folk prøver å komme i gang og tjene det lille ekstra før Wotlk.. Du må huske på at det er en del som vil skaffe seg nok til å kjøpe flying skillz så de kan bruke flying i Northrend Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Man trenger ikke epic flying for å fly i Northrend Kun 225 i flying skill, og så må man lære "Cold Flying", og de pengene tjener man lett under levling. Skjønner jo at fokl synes det er irriterende, men de fleste overreagerer til de grader. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Sa ikke at du trenger epic flyer, men er 650g for Cold flying skillen er det ikke? =) Endret 29. oktober 2008 av Ghraag Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Er ikke sikker. Mener å huske det var 900 eller 1000 gold. Men uansett hva det er tjenes det _lett_ inn mens du levler til 80. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 900-1000G er da ingen ting, tar deg kort tid. Tjente rundt 200G på rundt 2 timer bare med å gjøre et par dailies samt selge unna dritten som ble droppet og AH unna et par items, swup og fort som bare F. Gjør du noen dailies på Isle of Quel'Danas har du det godt nok, ikke bare dropper monstrene der ting som lett kan selges men questene i seg selv gir deg og grunker i kassen. Nei, penger er lett å komme. Har brukt rundt 1200G på skit og lort nærmest men selv når jeg hadde 20 silver igjenne var det snakk om 30 min før jeg var på 100G igjen. Penger penger penger, er det ikke mer enn 1000G for cold flying skillen så er det fort gjort og tjent opp. Lenke til kommentar
aril Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvem bryr seg om det sluttet tidligere enn planlagt eller ikke? Aner ikke, men det er kanskje flere enn du tror. Ikke bruk kun deg selv, brukerne av dette forumet eller 14 stykker i guildet ditt som et mål på det. Har da ingen verdens ting å si, annet enn for de som prøver å bruke det som argument for at det var en dårlig event. Kanskje ikke, men de som mener at dette var en lite heldig sak er også betalende kunder og har i like stor grad et selvfølgelig krav om å bli hørt som alle andre. Etter min mening utviklet dette seg til å bli et event kun for de med lvl70 chars, de uten var i praksis utelatt fra å delta - om man da ikke ser på corpserunning som en form for å delta. Alle skjønner at det blir ganske ensformig i lengden. Selv synes jeg det var morsomt. Det er nesten like mange forskjellige oppfatninger av hva som oppleves morsomt som det er spillere - mao.: ganske mange. Viktig å huske på. For egen del plaget ikke eventet meg nevneverdig. Irriterende til tider, ja, men ikke mer enn det. Grunnen til det var at jeg har tre chars på lvl70 jeg kunne logge på for å banke gørra ut av de verste gankerne, noe jeg også gjorde, og som føltes himmelsk. Lenke til kommentar
aril Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Skjønner jo at fokl synes det er irriterende, men de fleste overreagerer til de grader. At det overreageres kan jeg til en viss grad være enig i, men husk at det er ingen gitt å vite hva "de fleste" mener. De som henger på fora rundt omkring tror jeg er en forsvinnende liten andel av den totale spillerbasen og dermed utgjør et lite representativt utvalg. Jeg har selvfølgelig ingen tall å slå i bordet med, men jeg opplevde det ihvertfall slik at det var flere som mislikte det enn likte det. Dette har vi å forholde oss til enten vi vil eller ikke. Legg dessuten merke til at mange av spillerne som likte dette eventet aller mest også står bak brorparten av de endeløse QQ postene på de offisielle forumene etter hver eneste lille "nerf" de føler klassen de spiller har blitt utsatt for. Tilfeldig? Neppe. Men da mener de plutselig det er helt OK å sutre, og da skal man ikke si mye "galt" før man blir bedt om å dra til helv*** Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Poenget med det hele er?? Da fant jeg poenget med det hele..., eller iallefall noe målrettet en kan gjøre i all elendigheten: http://www.wowwiki.com/Scourge_Invasion At jeg ikke har sett dette før, en har jo mulighet for å få seg full epic sett, med haste-rating.. Da får jo pipa en annen låt, men hører jo løse rykter om at ting er ferdige nå? Noen som vet, er det mulig å gjøre disse questene og eventene ennå? Har allerede fått meg Arcanite Ripper fra den nye bossen i kara, men hadde jo vært kjekt med noen fine Shoulders i samme slengen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå