Gyr0 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det blir et paradoks. For at noe skal defineres, må det ha en egenskap eller en mening. Ingeting sine egenskaper : ingenting Den er sin egen egenskap Det er som å si at du er din egen mor. Lenke til kommentar
Veggin Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Et uttrykk uten fortegn er vel gjerne positivt, og det motsatte av positivt er negativt, så slenger meg på at det må være en minushund Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) ingenting er det motsatte av alt og alt er det motsatte av ingenting. greit? (alt som i hva som helst) Endret 31. oktober 2008 av aklla Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ja, men jeg står fast på mitt, motsatt av en hund er elefant Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ja, men jeg står fast på mitt, motsatt av en hund er elefant Lenke til kommentar
Run0 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er et svært interessant spørsmål som tas op her, og involverer de fleste sfærer av menneskelig vitenskap samt filosofi. Om jeg får lov, vil jeg referere til Terry Pratchett og hans syn på motsatser generelt. Mange tror at det motsatte av lys er mørke, men dette er feil. Mørke er kun fravær av lys. Her kommer han opp med ideen om det han kaller anti-lys, noe man møter på om man går forbi lysskalaen og kommer ut igjen på den andre siden. Således kan man jo tenke seg at hund og katt, og sågar elefant kun er trinn på samme skala, og for å finne det motsatte av en hund må man heller se på andre siden av skalaen. Mitt forslag da vil være en potensiel anti-hund. Altså i samme tankebane som den før foreslåtte minus-hunden. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 joa men da er det fortsatt en hund, bare i motsatt, men likevel en hund, ingenting derimot er motsatt fordi det IKKE er en hund. motsatt av lys er jo mørke, der det ikke er lys er det mørkt, der det ikke er mørkt er det lyst. anti-lys finnes jo ikke Lenke til kommentar
Run0 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg forstår hvordan du tenker, men jeg må få lov til å si meg uenig. Et simpelt fravær av noe kan ikke beskrives som en motsetning. Mørke er jo som sagt kun et fravær av lys, men et såkalt anti-lys vil være noe som kan oppheve lyset. En anti-hund vil ha egenskaper som vil være hundens rake motsettninger slik at hvis de møtes vil de utligne hverandre og bli til ren energi. Lenke til kommentar
probin Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 da må jeg gitt ty til: Insane, Insane, Insane, Insane, Insane, I'm Becoming Insane!!! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg forstår hvordan du tenker, men jeg må få lov til å si meg uenig. Et simpelt fravær av noe kan ikke beskrives som en motsetning. Mørke er jo som sagt kun et fravær av lys, men et såkalt anti-lys vil være noe som kan oppheve lyset. En anti-hund vil ha egenskaper som vil være hundens rake motsettninger slik at hvis de møtes vil de utligne hverandre og bli til ren energi. motsettninger trenger da ikke oppheve hverandre... Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg forstår hvordan du tenker, men jeg må få lov til å si meg uenig. Et simpelt fravær av noe kan ikke beskrives som en motsetning. Mørke er jo som sagt kun et fravær av lys, men et såkalt anti-lys vil være noe som kan oppheve lyset. En anti-hund vil ha egenskaper som vil være hundens rake motsettninger slik at hvis de møtes vil de utligne hverandre og bli til ren energi. motsettninger trenger da ikke oppheve hverandre... jo? Lenke til kommentar
Run0 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 For å avklare litt har jeg fått et anerkjent firma til å tegne opp en figurativ forklaring for meg. Her kan vi se den tradisjonelle tankegang der man anser f.eks. lys til å være motsvarende til mørke, det samme når det gjelder varme og kulde. Det man dessverre glemmer i denne figuren er at både mørke og kulde er i disse tilfellene nullpunkter. Disse er universets basisstatuser. Derimot er både lys og varme de aktive partene i disse linjene. Det finnes i teorien ikke noe som heter "å bli kaldt"; en ting kan kun bli "mindre varm". Men ved å tilegne disse effektene en pluss-status, kan man også i teorien tenke seg at det finnes en motsvarende minus-effekt. En hund vil være en pluss-effekt, mens ingen hund vil være basisstatusen, altså nullpunktet. En teoretisk motsvarende reaksjon på en hund vil da kunne være en anti-hund, eller minus-hund om du vil. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 så for å havne på null må + møte -? da vil jo ikke dette funke på vann og ild, for der er ild + og vann -, de vil jo utligne hverandre. men man må jo se på hva definisjonen av det motsatte er, har noen en fasit på det? Lenke til kommentar
Run0 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ja, det burde vel være på sin plass å få avklart semiotikken først som sist, men slik jeg ser det vil ikke ild og vann være på samme frekvens. Siden både plasma (ild) og væske (vann) er materie så anser jeg de som plusseffekter i universet. Hvorfor og hvordan de opphever hverandre får du nesten spørre en med relevant utdannelse om. Godt å se at denne diskusjonen engasjerer. Med trådstarters tillatelse ser jeg det ønskelig å samle en tverrfaglig forskningsgruppe for å komme til bunns i spørsmålet "Hva er det motsatte av en hund?". Sammen er jeg sikker på at vi kan gjøre kakemots hund minst like berømt som Schrödingers katt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 *snip Men hva er varmt og hva er kaldt? Om jeg er 40 grader så er jeg gloheit, mens vann på 40 g knapt er lunkent. Er jeg 10 grader er jeg dau, men er det 10 grader i arktiske strøk så er jo det "syden" sommer. Og når kommer mørke? Når du ikke ser noe som helst? Eller når du begynner å se dårlig. Er en mørk regnværs dag egentlig mørk? Eller er det mer riktig å si en mindre lys regnværsdag? Og ikke minst hva er anti-hund? Allergimedisin? Eller rett og slett et objekt som har negativ masse tilsvarende en hund? Kan man definere en antihund et objekt som består av alt annet enn hva en hund inneholder? Vann består av hydrogen og oksygen. Er jern da anti-vann? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 *snip etter det jeg skjønner(ikke at jeg er enig men), så vil det ENESTE motsatte av noe være det som opphever det. altså, anti-vann er laget av anti-hydrogen og anti-oksygen- en anti-hund er laget av alt en hund er laget av, anti. så strengt tatt så finnes det ikke noe som er motsatt av noe, utenom kanskje anti-materie. Lenke til kommentar
Run0 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Der kan du se. Vanskeligere var det ikke. Men nå bør jeg avslutte debatten før dere forstår at jeg på tross av imponerende grafer og diagrammer egentlig ikke har peiling på det jeg snakker om. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hva er anti-hydrogen? Lenke til kommentar
Run0 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hva er anti-hydrogen? Raskt sakset fra wikipedia: Antihydrogen is the antimatter counterpart of hydrogen. Whereas the common hydrogen atom is composed of an electron and proton, the antihydrogen atom is made up of a positron and antiproton. Its (proposed) chemical symbol is H, that is, H with an overbar (pronounced /ˌeɪtʃ ˈbɑr/ aitch-bar). Muligens man burde legge inn en artikkel om anti-hunden også...? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hva er anti-hydrogen? ja, hva er det? når hydrogenet og anti-hydrogenet møtes blir de borte. vil påstå at for å være skikkelig anti-hydrogen har det også negativ energi, så hydrogenet og anti-hydrogenet blir borte hvis de møtes. ikke at de forsvinner og blir energi som Run0 påstår. anti-hydrogen eksisterer ikke, men den egenskapen den har er å "ikke være hydrogen", siden hydrogen har den egenskapen å være hydrogen. ikke at jeg er enig, men det er en annen sak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå