Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikringsspm; Skade inkl leiebil, men ny eier på bil

Marvil

Anbefalte innlegg

Har en liten sak her;

Jeg kjøpte bilen min min en liten lakkskade på støtfanger bak, pga bilen ble rygget på av en annen bil.

Vedkommende tok på seg skyld, så alt er i orden med skadeoppgjør - så jeg kan levere bilen til lakk når jeg vil.

Men, så kommer spørsmålet her;

Han jeg kjøpte bilen av, hadde forsikring som dekket leiebil under reperasjonstiden.

Kan jeg bruke denne retten? Dvs hente ut en leiebil, og få dette dekket av hans forsikring, siden han på skadetidspunktet har denne retten (dvs har betalt for denne tjenesten).

Skaden skal dekkes av forsikringsselskap A, leiebil evt av selskap B.

Svar som "ring forsikringsselskapet" kan droppes, det skal gjøres - men basert på tidligere samtaler med saksbehandler, har jeg lite lyst å snakke med vedkommende spesielt mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikringspolice er en personlig avtale mellom forsikringstaker og selskapet. Tidligere eier av bilen har sagt opp sin avtale når bilen ble solgt.

Hadde tilsvarende skade for ca. 5 uker siden og fikk leiebil for 10 dager. Etter det måtte jeg ta opp saken med motpartens selskap og det var håpløst.

Man må være bevegelseshemmet eller ha alvorlige problemer for bevege seg uten bil for å få en leiebil.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...