whyami Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vet at det er en evig diskusjon om hvilket program som er best for å ta opp musikk, og at det er en smakssak. Men jeg tenkte at hvis jeg sier hva jeg skal bruke det til/hvilke funksjoner jeg trenger, at det da kanskje er ett program som passer best til akkurat min bruk..? Jeg skal spille inn gitar, bass og vokal. Så da trenger jeg å kunne legge til effekter som trommer/beats, kanskje strykere o.l., legge klang på stemmen og legge flere stemmer over hverandre. Ganske viktig med gode og mange innebygde effekter slik at jeg kan få et fint og fyldig resultat. Godt mulig det er flere ting jeg trenger som jeg ikke vet om, men tror dette er hovedkravene mine for å bli fornøyd. Er det noen som har forslag til et program som passer bra til dette bruket? Cubase, FL-studio, eller Pro Tools f.eks? Har foresten M-Audio Fast Track Ultra å ta opp med hvis det har noe å si. Takk for svar Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vet at det er en evig diskusjon om hvilket program som er best for å ta opp musikk, og at det er en smakssak.Men jeg tenkte at hvis .... Mitt tips er Cakewalk Sonar. Sier det uten å blunke Bruker det selv, og i dag får man 7 versjonen for en rimelig penge, og den er full av gode effekter, samplinger +++ Sonar 8 er vel kommet også, som i tillegg har fått med en flygel modul.. Prisene er vel fra 2.000 - 8.000 kroner. Den støtter både Dxi, VST. WDM, ASIO ja... Fantastisk enkel å jobbe med, enkle logiske menyer. Dette er jo forutsatt litt datakunnskap og musikkforståelse naturligvis. Det er alltid kanskje for enkelt å si "enkelt"... prøv først for å se om det passer for deg! Det er kanskje en mer riktig måte å si... En demo er jo bare å laste fra nett. Men for direkte opptak av sang, gitar, bass, kor Gjør vel alle studioprogram jobben! Men tror nok du får mest for pengene med Sonar! Den er rimelig og har utrolig bra kvalitet. Støtter forøvrig 64 bit operativsystem! Ikke alle gjør det Meget energi besparende for PC, og i tillegg et kvalitetsløft.. om dette hjelper noe vet jeg ikke men, det er mitt tips Lenke til kommentar
whyami Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Ser jo veldig bra ut det! Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg bruker også Sonar. Liker ikke helt utseendet på programmet, men det kommer seg nok etter som nye versjoner kommer. Funksjonaliteten er like enkel som de fleste andre i grunn. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Cool Edit Records er et fint og nedlastbart program som jeg bruker, og som tar opp og er rimelig enkelt å bruke. Akkurat som alle andre musikkredigeringsprogram som finnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå